GD, Cilt 6, Sayı 12, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Kâr amacı gütmeyen işletmelerde sosyal girişimcilik kavramı
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Tomur, Huriye Dilbeste
    Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ekonomik değerden ziyade sosyal değer üretimine odaklanmıştır. Sosyal girişimcilik hem ekonomik hem de sosyal değer üretmeyi hedefleyen bir yaklaşımı ifade etmektedir. Bir işletme kâr amacı güdüyor olsun veya olmasın sosyal girişimcilik olgusu gözlemlenebilir. Çalışmamızın konusu bakımından kâr amacı gütmeyen işletme kavramının incelenmesi kâr amacı güden işletmeler ile farklılaşan yönleri bakımından olacaktır. Kâr amacı gütmeyen işletmelerde sosyal girişimcilik kavramı ve bunun topluma etkileri açıklanacaktır. Bu amaçla öncelikle sosyal girişimcilik kavramı incelenecek, ardından kâr amacı gütmeyen işletmeye ilişkin açıklamalar yer alacaktır. Kâr amacı gütmeyen işletmenin sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmesi bu işletmelerde sosyal girişimciliğin bir yansıması olarak karşımıza çıkar. Bu kapsamda kâr amacı gütmeyen işletmelerde sosyal sorumluluk olgusu değerlendirilerek sonuca varılacaktır.
  • Öğe
    Dijital dönüşüm olgunluk seviyesinin ölçülmesine yönelik modellerin incelenmesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Ayyıldız, Mehmet Ekim; Demir, Ahmet Oğuz
    Pandemi sonrası dijital dönüşüm sürecinde bulunan kurum ve işletmelerin dijital olgunluk seviyesinin ölçümlenmesi maksadıyla geliştirilecek bir ölçeğe esas teşkil etmek üzere, dijital olgunluk, dijital hazırlık ve endüstri 4.0 olgunluk seviyesini ölçmeyi amaçlayan ölçekler, literatür taraması yöntemiyle araştırılmış, seçilen ölçeklerin güçlü ve zayıf yanları analiz edilerek karşılaştırma yapılmış ve KOBİ’ler tarafından uygulanabilirlikleri incelenmiştir. İncelenen ölçeklerde ülke veya kurum hedeflendiği, ankete dayalı ölçeklerin kişisel algılara dayandığı, KOBİ’ler tarafından uygulanabilecek, esnek, iş fonksiyonlarının somut olarak ölçümlendiği ve kısa zamanda uygulanabilecek bir ölçek geliştirilmesine ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Covid-19 pandemi dönemi ve sonrasında tüketicilerin e-ticaret eğilimleri üzerine bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Sarpkaya, Gül; Sağlam, Mehmet
    Bu çalışmada, tüketicilerin Covid-19 pandemi dönemi ve sonrasında, e-ticaret alışveriş eğilimleri araştırılmıştır. Çalışmada nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul ilinde yaşayan 18-65 yaş arasındaki 26 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, katılımcıların pandemi sürecinde elektronik ticaret üzerinden daha fazla alışveriş yapmayı tercih ettiği ve çeşitli avantajlar sebebi ile pandemi sonrası dönemde de tercih edileceği belirlenmiştir. Katılımcıların çoğunun e-ticaret alışverişleri sonrasında memnuniyetsizlikler yaşadıkları fakat sorunlara ilişkin çözüm bulunduğunu ifade ettikleri görülmüştür. Katılımcıların yarısından fazlasının e-ticaret sitelerine güven duyduğu, karşılaşılabilecek risklerin farkında olduğu ve büyük çoğunluğunun pandemi sonrası dönemde de e-ticaret alışverişlerine aynı sıklıkla devam edeceğini belirtikleri sonucuna ulaşılmıştır
  • Öğe
    Makyavelizmin değişime direnç üzerindeki etkisinde örgütsel hafızanın düzenleyici rolü
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Yağşi, Serkan
    Bu çalışmada temel olarak Makyavelizmin değişime direnç üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bunun yanında, anılan ilişkide örgütsel hafızanın düzenleyici rolü de incelenmiştir. Bu nicel çalışma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini İstanbul ilinde özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerin çalışanlarından basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 102 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamak maksadıyla anket tekniği kullanılmıştır. Dört bölümden oluşan anket formunda sırasıyla; demografik sorular, Makyavelizm ölçeği, örgütsel hafıza ölçeği ve değişime direnç ölçeği yer almaktadır. Çalışma kapsamında toplanan verilerin analizinde SPSS v26 yazılımı kullanılmıştır. Çalışma hipotezlerinin testi regresyon analiziyle gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda Makyavelizmin değişime direnç üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan, anılan ilişkide örgütsel hafızanın düzenleyici rolünün olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
  • Öğe
    Stratejik çeviklik ile işletme performansı ilişkisi: kavramsal bir model önerisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Buldum, Gökhan; Görener, Ali
    Dünyadaki belirsizlik ortamı ve artan rekabet nedeniyle işletmelerin, faaliyetlerine devam edebilmek, pazar paylarını korumak ve arttırmak için yeni stratejiler belirleyerek doğru zamanda uygulamaları gerekmektedir. İşletmeler yoğun rekabet ortamında faaliyetlerine devam ederken bir yandan da faaliyetleri neticesinde kar elde etmek, ürün ve hizmetlerini daha kaliteli hale getirmek, personel ve müşteri memnuniyetin sağlamak gibi finansal ve finansal olmayan konularla başa çıkmak zorundadırlar. İşletmelerin varlıklarını sürdürmek ve hedefledikleri noktaya gelebilmek için stratejik olarak çevik olmaları önemlidir. Literatürde, stratejik çevikliğin işletme performansına etkisinde inovasyon yeteneğinin aracı, özümseme kapasitesinin düzenleyicilik rolü olduğuna dair öğeler bulunmaktadır. Yapılan çalışmada önerilen modele ilişkin faktör analizleri gerçekleştirmiş, model revize edilerek hipotez testlerine hazır hale getirilmiştir.