TBF, İşletme (İngilizce) Bölümü, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 16 / 16
  • Öğe
    Kalite uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisi: inşaat sektöründe bir uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Özer, Elif; Karabulut, Ahu Tuğba
    Bu çalışmanın amacı, kalite uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada kalite uygulamaları şu 6 boyutta incelenmiştir: Üst yönetim liderliği, müşteri odaklılık, kalite sistem prosesleri, insan kaynakları uygulamaları, tedarikçi ilişkileri, süreç kontrol ve geliştirme. Öte taraftan, performans Dengeli Başarı Göstergesi boyutları yönünde şu 4 boyutta incelenmiştir: Finansal Performans, Firma İçi Performans, Müşteri Performansı, Yenilik ve Öğrenme Performansı. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu inşaat sektöründeki 3 şirkette çalışan 300 kişiye uygulanmış ve analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi için frekans dağılım analizi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada işletmelerin kalite uygulamalarının işletme performansını pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Türk filmlerinde yaşanan pazarlama sorunları ile ilgili araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Tümbek Tekeoğlu, Aşkım Nurdan
    1896 yılında Osmanlı İmparatorluğu döneminde sinema ile tanışan Türk toplumu 100. Yıldönümünü kutladığı 2014 yılında bir nevi Rönesans yaşamıştır. Çin ve Rusya’dan sonra en hızlı büyüyen 3’üncü pazar haline gelen Türk sinema endüstrisi, 2015 yılında 670 milyon hasılat elde etmiş, 60 milyon adet bilet kesilmiş, 403 film vizyona girmiştir. Bu rakama 134 Türk filmine harcanan 280 milyon lira da eklenince 1.1 milyar liralık Türk sinema endüstrisi oluşmuştur. Arkasında güçlü yapımcıların olduğu Düğün Dernek 2, Kocan Kadar Konuş, Mucize gibi yerli filmlerin gişe başarısı elde ettiği düşünülürse, bağımsız yapımcıların zorluklarla ortaya çıkardıkları filmlerini pazarlamakta ne kadar büyük problemlerle karşılaştıkları anlaşılabilir. Araştırmaya zemin hazırlayan anket, en önemli yapımcı derneği olan Seyap’ın 300 üyesine gönderilmiştir. Makalede, yaşanan sorunlar saptanmış ve gelişmiş batı ülkelerindeki film pazarlama yaklaşımları ve teorileri göz önüne alınarak çözüm önerileri geliştirilmiştir.
  • Öğe
    Kalite uygulamalarıyla firma performansı arasındaki ilişki ve bir uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Emiralioğlu, Ayça; Karabulut, Ahu Tuğba
    Bu çalışmanın amacı kalite uygulamalarıyla firma performansı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada, ISO 9001 kalite belgesi olan, olmayan ve bu belgeye başvuru aşamasındaki firmalar karşılaştırılmıştır. Araştırma formu İstanbul Sanayi Odası’nın Türkiye’nin 2014 yılının İlk ve İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listelerindeki ismini açıklayan 946 firmadan geçerli e-mail adresi bulunan 865 firmaya e-mail ile gönderilmiştir. Toplamda 108 firmadan geçerli veri temin edilerek analiz edilmiştir. Araştırmada tüm hipotezlerin kabul edildiği gözlenmiştir. Kalite uygulamalarıyla firma performansı arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın, gelecekte akademisyenlerin bu alanda yapacakları çalışmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
  • Öğe
    Elektronik ticaret (e-ticaret) yapan işletmelerin alan adlarının, bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisi ve bir uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Vural, Haluk; Karabulut, Ahu Tuğba
    Bu araştırmanın amacı, elektronik ticaret (e-ticaret) yapan işletmelerin alan adlarının, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu İstanbul’da e-ticaret yöntemiyle alışveriş yapan 400 kişiye dağıtılmış, bunlardan 353 tane kullanılabilir araştırma formu temin edilerek, analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analiz için güvenirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada, e-ticaret yapan işletmelerin sadece üst düzey alan adı, keyword alan adı ve com alan adı, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihlerini istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü etkilemektedir. Bununla beraber, e-ticaret yapan işletmelerin toplam alan adları, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihlerini pozitif yönlü etkilemektedir.
  • Öğe
    The mediator roles of attitude toward the web site and user satisfaction on the effect of system quality on net benefit: a structural equation model on web site success
    (European Scientific Institute, 2016) Civelek, Mustafa Emre; İnce, Hüseyin; Karabulut, Ahu Tuğba
    The purpose of this study is to examine the mediator roles of attitude toward the web site and user satisfaction on the effect of system quality on net benefit. A new conceptual model for web site success is developed based on previous models in the literature. System quality is one of the most important antecedent of perception of net benefit for customers of B2C sites. The effect of system quality on net benefit has been through user satisfaction in the literature. Some models included attitude toward the web site dimension in the same level with user satisfaction. Therefore, the research model suggested these two variables play mediator roles on the effect of system quality on net benefit. A structural equation model is used to analyze this model. It is statistically proved that attitude toward the web site and user satisfaction play mediator roles on the effect of system quality on net benefit.
  • Öğe
    Yeni işletmelerin kurulması ve büyümesi için mevcut girişimciden yeni girişimciye destek melek yatırımcılık: İstanbul Ticaret Odası Meslek Komitesi Üyeleri üzerinde bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Karabulut, Ahu Tuğba
    Bu araştırma İstanbul Ticaret Odası Meslek Komitelerine üye girişimcilerin, melek yatırımcı kavramı hakkında bilgi sahibi olma düzeylerini, melek yatırımcı olma durumlarını ve isteklerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma İTO Meslek Komitelerine üye 99 girişimci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu yönde araştırmanın cevaplanma düzeyi %17’dir. Araştırmanın soruları analiz edildiğinde, melek yatırımcılık kavramının araştırmayı cevaplayan Meslek Komitesi üyelerinin neredeyse yarısı tarafından bilinmediği, neredeyse hiçbirinin herhangi bir melek yatırımcı ağına dahil olmadıkları, melek yatırımcı ağına dahil kişilerin yarısının yatırımlarının henüz kara geçmediği ama melek yatırımcılık tecrübelerini diğer kişilerle paylaşmak istedikleri görülmektedir.
  • Öğe
    Market Structure And Efficiency As Determinants Of Profitability In The Turkish Banking Industry
    (Yapı Kredi Bankası, 2002) Okumuş, Hacer Şaduman
    This paper investigates market structure and efficiency as determinants of profitability in Turkish banking. The aim of this paper is to establish which of these possible determinants of profitability performance is dominant in Turkish banking. There are two main competing theories that support such relationship. The market power theory (the traditional structure-conduct-performance (SCP) and relative market power theories) and the efficiency theory. In this paper, these theories are tested and distinguished for the Turkish banking industry for the years 1989-1995 inclusive. The results support the efficiency theory with there being no statistically significant evidence to support the market power theory for the period studied.
  • Öğe
    The Effect Of Inflation On Measures Of Profitability In Turkish Banking
    (Yapı Kredi Bankası, 2002) Okumuş, Hacer Şaduman
    This paper aims to demonstrate the distorting effects of inflation on the financial statements of Turkish banks, and the corresponding effects on measures of profitability performance. To this end, Current Purchasing Power Accounting with a variant of the Brazilian method (CPPBM) is employed. It is observed that after inflation adjustment (via CPPBM) the level of profitability in Turkish banking over the period 1989-1995,is lower (overall) with respect to profitability measures calculated using historical cost based financial statements. In addition to this, a significant change in ranking by bank group, according to profitability performance is noted. This clearly reflects the importance of considering the potential distorting effects of inflation on the financial statements of Turkish banks.
  • Öğe
    Gayrimenkul sektöründe modern pazarlama teknikleri ve güncel uygulamalar
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Çengel, Özgür
    Gayrimenkul sektörü son yıllarda ciddi bir değişim içine girmiştir. Özellikle, deprem sonrası toplumun bilinçlenmesi ve buna paralel olarak rekabetin hem yerel hem uluslararası boyutta artması sektörde modern pazarlama stratejilerine geçişi zorunlu kılmıştır. Çeşitli tehditler ve fırsatlar içinde bulunan sektöre bakıldığında, temel bir ihtiyaç olan barınma ihtiyacını tatmin eden sektör her zaman karlı ve dinamik bir pazar olarak kalacaktır. Bu nedenle müşteri odaklı pazarlama teknikleri geliştirilmeli ve satış arttırıcı çabalara ulaşabilmek için öncelikli olarak pazarlama stratejileri uygulanmalıdır. Gayrimenkul sektöründe imaj ve prestij çalışmaları yapılmalı ve uzun vadede işletmeler hizmetlerini birbirlerinden ayırt edebilmek için markalaşma yoluna gitmelidir.
  • Öğe
    Türkiye'deki En Büyük Sanayi Kuruluşlarının Üretim Teknolojileri Alanında Gerçekleştirdikleri Uygulamalara Yönelik Bir Araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Erim, Aslı; Karabulut, Ahu Tuğba
    Çalışmanın amacı, Türkiye'deki en büyük sanayi kuruluşlarının üretim teknolojilerine bakış açılarını, üretim teknolojileri alanında gerçekleştirdikleri yatırımları ve uygulamaları değerlendirmektir. Çalışmada tanımlayıcı araştırma modeli uygulanmıştır. Araştırma, İstanbul Sanayi Odasının düzenlediği "Türkiye'nin İlk 500 Sanayi Kuruluşu" listesinde yer alan 35 şirket ile "Türkiye'nin İkinci 500 Sanayi Kuruluşu" listesinde yer alan 35 şirket olmak üzere toplam 70 şirket üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerine frekans dağılımı ve Ki-Kare analizi uygulanmıştır. Araştırmada, Türkiye'nin ilk ve ikinci 500 büyük sanayi kuruluşunun üretim teknolojilerine bakış açıları, üretim teknolojileri alanında gerçekleştirdikleri yatırımlar ve uygulamalar arasında fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Ürün Yaşamı Sürecinde Üretimin Yeniden Yapılandırılması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Balyemez, Figen; İldem Develi, Evrim; Bayazıt Şahinoğlu, Zeynep
    Pazarlama yönetimine yön veren "ürün yaşam süreci", zaman içerisinde satış ve karlarındaki değişimleri göstermek için kullanılır. Ürünün dönemine göre; hedefler, pazarlama amaçları ve unsurları değişebilir. Aslında, amaç bütünleşik pazarlama anlayışıyla tedarikten üretim ve tüketiciye kadar tüm fonksiyonların birlikte hareket edebilmesidir. Hiç şüphesiz yeni fikirlerin ortaya çıkması üretim ile pazarlama yönetiminde alınan stratejik kararların bir arada tutarlı bir şekilde verilmesi ile mümkündür. Çalışmada, ürün yaşam dönemine göre verilmesi gereken kararlarda üretimin katkısı ve pazardaki bilgilerin değerlendirilmesi ne yönde olabilir, sorusunu cevaplamak amaçlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmayla, bütünleşik bakış açısının katkısının gerekliliği beyaz eşya sektöründeki şirketlerle yapılacak derinlemesine mülakat metoduyla ortaya koyulmaya çalışılacaktır.
  • Öğe
    İstanbul’da imalat sanayi sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin (küçük ve orta büyüklükte işletme) toplam dengeli başarı göstergesi’nin boyutları yönünde değerlendirilmesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2012) Karabulut, Ahu Tuğba
    Ülkemizdeki işletmelerin %99’undan fazlası KOBİ’dir (Küçük ve Orta Büyüklükte İşletme). KOBİ’ler ülke ekonomileri için büyük öneme sahip olmalarına rağmen kurumsal olarak yönetilememeleri nedeniyle kurumsal performans değerlendirmelerine yeterince önem verememektedirler. Toplam Dengeli Başarı Göstergesi işletmelerin performanslarını finansal, müşteri, içsel süreçler, öğrenme ve büyüme boyutlarında değerlendirmeyi amaçlayan bir araçtır. Bu çalışmanın amaçları, İstanbul’da, imalat sanayi sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin Toplam Dengeli Başarı Göstergesi boyutları açısından başlıca rakiplerine göre son üç yıldaki performanslarını ortaya koymak; küçük ve orta büyüklükte işletme olmalarıyla, Toplam Dengeli Başarı Göstergesinin finansal, müşteri, içsel süreçler, öğrenme ve büyüme boyutları arasında muhtemel ilişkiyi Ki-kare analiziyle irdelemektir. Bu çalışmada kolayda örneklem yoluyla tespit edilen, İstanbul’da, imalat sanayi sektöründe faaliyet gösteren 432 KOBİ’nin orta veya üst düzey yöneticilerine araştırma formu yüzyüze görüşme yöntemiyle doldurtulmuştur. Araştırma verilerine frekans dağılımı ve Ki-kare analizleri uygulanmıştır. Araştırma, ülkemizde literatürde KOBİ’lerin Toplam Dengeli Başarı Göstergesi boyutlarına göre değerlendirilmesine yönelik sınırlı sayıda araştırma olması nedeniyle öncü rol oynamaktadır.
  • Öğe
    Moda sektöründe faaliyet gösteren mağazalarda müşterilerin mağaza tercihinde mağaza tasarımının önemi ve tasarım kriterleri
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Arslan, İ. Kahraman; Ersun, Nur
    Moda sektöründe faaliyet gösteren moda mağazalarının amacı, müşterileri için olumlu deneyimler yaratmak ve uzun dönemli ilişki kurabilmektir. Bu amaca ulaşmada en önemli araçlardan biri, perakende satış mağazasıdır. Bu nedenle moda mağazalarında mağaza tasarımı son yıllarda büyük önem kazanmış ve moda perakendeciliğinde başarının temel şartlarından biri, "görsel yönetimde güçlü olmak" şeklinde özetlenmiştir. Mağazanın iç ve dış görünümünü oluşturan tüm unsurlar, mağaza atmosferi olarak tanımlanmakta ve bu atmosfer müşterilerde satınalma güdüsü uyandırmak amacıyla değerlendirilmektedir. Mağaza tasarımı ile mağaza tercihine yönelik davranışlar, son yıllarda mağaza tasarımı ile ilgili planlama ve uygulamaları ön plana çıkarmıştır. Bu ilişkiden hareketle, mağaza tasarımına ilişkin önemli unsurlar incelenmiş ve çekici bir mağaza atmosferi oluşturarak perakendecilik faaliyetlerinin hem daha ekonomik hale getirilmesi hem de müşteriler üzerinde olumlu etkiler yaratılabilmesi için mağaza dışında ve mağaza içinde yapılacak düzenlemelerle ilgili tasarım unsurları ortaya konulmuştur.
  • Öğe
    Paydaşlar odaklı değer zinciri ve Türkiye’deki en büyük sanayi kuruluşlarının paydaşlarına yönelik yaklaşımları
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Karabulut, Ahu Tuğba; Karabulut, Muhittin
    Değer zinciri yaklaşımı, stratejik birim eksenli, kâr/ortaklar odaklı ve çıkış noktası olarak birincil ve destek faaliyetlere ilişkindir. Bu yaklaşıma yönelik en önemli eleştirilerden biri, değer zincirinin tüketici/müşteri odaklı olarak düzenlenmesi gerektiği savıdır. Bu çalışmada, değer zinciri kavramı paydaşlar açısından ele alınmaktadır. Değer zincirinin, sadece ortaklara ve tüketicilere/müşterilere dönük olmasının yeterli olmadığı ve tüm paydaşlar değerine dönük olarak ele alınması gereği üzerinde durulmaktadır. Makalede, konun teorik yönü irdelendikten sonra, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan 2009 yılının en büyük sanayi kuruluşlarının tutum faktörlerine ilişkin bir araştırmaya da yer verilmektedir. Araştırmada altı tutum faktörünün paydaşlar değerini açıkladığı görülmektedir.
  • Öğe
    Türkiye'deki yabancı sermayeli şirketlerin stratejik karar alma yaklaşımlarını belirlemeye yönelik bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Karabulut, Ahu Tuğba
    Ülkemizde faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketler, küresel yönetim çevresindeki değişimlere ve ülkemize uyum göstermek; ülkemizde etkin faaliyetler gerçekleştirmek amacıyla genel merkezlerinden bağımsız olarak stratejik kararlar alabilmektedirler. Bu araştırmanın amacı, ülkemizde “2002 Yılının İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” içinde yer alan, yabancı sermaye bileşimi olan şirketlerin stratejik karar alma yaklaşımlarını, bu şirketlerin stratejik kararlar alırken, genel merkezlerine bağlılık düzeylerini, diğer ülkelerdeki bağlı şirketlerle ilişkilerini araştırmaktır. Araştırma, 33 şirket üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerin yönetimlerinde, stratejilerinde, işleyişlerinde ve kararlarında, genel merkezlerinin ağırlıklı etkilerinin olduğu; bununla beraber, ülkemizdeki bağlı şirketlerin fonksiyonel veya operasyonel alanlarda etkili olabildikleri tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Türkiye'nin AB müzakere sürecine girmesinin yabancı sermayeli şirketler üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Karabulut, Ahu Tuğba; Demir, Ahmet Oğuz
    Avrupa Birliği (AB), halen 25 üye ülkesi, yaklaşık 500 milyon nüfusu ve yaklaşık €25 trilyon tutarında ekonomik büyüklüğe sahip bir pazar oluşturmaktadır. Türkiye’nin AB’ye dahil olma çabaları 45 yıllık bir geçmişe dayanmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerin Türkiye’nin AB’ye dahil olma sürecinin, organizasyonları ve Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerine yönelik beklentileri incelenmektedir. Bu incelemeler yönünde, Yabancı Sermaye Derneği’ne üye 42 şirket üzerinde keşfedici bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemiyle toplanan verilere, frekans dağılım analizleri uygulanmaktadır. Çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerin büyük çoğunluğunun, Türkiye’nin AB’ye dahil olma sürecinde ekonomik koşullarının iyileşeceğini öngörmelerine rağmen, Türkiye’ye yeni yatırım yapma konusunda kararsız oldukları sonucuna varılmıştır.