İTÜSBD, Cilt 5, Sayı 9, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Kredi kartı değerlendirme tekniklerinin karşılaştırılması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Çinko, MuratFinansal kurumlar tarafından birçok teknik ve model, kredi kartının verilip verilmemesi veya verilen kredinin uzatılıp uzatılmaması konusunda kullanılmaktadır. Kredi değerlendirmesi finansal sistemdeki kısıtlı kaynakların daha verimli kullanılabilmesi için oldukça önemli bir konudur. Kredi değerlendirmesi için kullanılan birçok istatistiksel teknik bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı kullanılacak tekniklerin etkinliğini karşılaştırmaktır. Etkinlik ölçütü olarak doğru sınıflama oranı, Birinci Tip Hata ve İkinci Tip Hata oranlarından faydalanılacaktır. Bu çalışmada Diskriminant Analizi, Lojistik Regresyon, Sınıflama ve Regresyon Ağacı ve Yapay Sinir ağları teknikleri kullanılacaktır. Sınıflama Regresyon Ağacı Birinci Tip hata ve toplam doğru sınıflama oranı kriterlerine bakıldığında en iyi teknik olarak bulunmuştur. İkinci tip hata kriterine göre karşılaştırılma yapıldığında ise Yapay Sinir Ağları en iyi teknik olmuştur.Öğe Seyyar pazar esnafının sorunları ve çözüm önerileri (Muğla ili örneği)(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Gavcar, Erdoğan; Uçma, Tuğba; Köroğlu, ÇağrıBir toplumun kültürel özelliklerini en iyi taşıyan Pazar yerleridir. Ülkemizde hemen hemen her ilde il pazarları ve semt pazarları bulunmaktadır. Bu pazarlarda kendi yetiştirdiği veya toptan satın aldığı ürünleri tezgah açarak satan Pazar esnafları bulunmaktadır. Bu çalışmada Pazar esnafının temel sorunları üzerinde durulmaya çalışılmış ve uygulama alanı olarak Muğla ilinde Perşembe günü kurulan il pazarındaki esnaflar araştırma kapsamına alınmıştır. Bu pazarda toplam 1085 esnaf bulunmakta olup %10 hata payı ile 250 esnafa rastgele yöntemle anket uygulanmıştır. Böylece yaz kış demeden bu pazara gelen esnafların karşılaştıkları sorunlar belirlenmiştir.Öğe Gayrimenkul sektöründe modern pazarlama teknikleri ve güncel uygulamalar(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Çengel, ÖzgürGayrimenkul sektörü son yıllarda ciddi bir değişim içine girmiştir. Özellikle, deprem sonrası toplumun bilinçlenmesi ve buna paralel olarak rekabetin hem yerel hem uluslararası boyutta artması sektörde modern pazarlama stratejilerine geçişi zorunlu kılmıştır. Çeşitli tehditler ve fırsatlar içinde bulunan sektöre bakıldığında, temel bir ihtiyaç olan barınma ihtiyacını tatmin eden sektör her zaman karlı ve dinamik bir pazar olarak kalacaktır. Bu nedenle müşteri odaklı pazarlama teknikleri geliştirilmeli ve satış arttırıcı çabalara ulaşabilmek için öncelikli olarak pazarlama stratejileri uygulanmalıdır. Gayrimenkul sektöründe imaj ve prestij çalışmaları yapılmalı ve uzun vadede işletmeler hizmetlerini birbirlerinden ayırt edebilmek için markalaşma yoluna gitmelidir.Öğe 1990 sonrası Çin Halk Cumhuriyeti’nde kitle iletişim sistemi ve temel sorunlar(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Budak, Leyla; Erdoğan, İlkerÇin Halk Cumhuriyeti’nde parti ve hükümet, tüm yazılı ve görsel-işitsel medyayı sıkı bir şekilde kontrol etmekte ve mevcut ideolojik çizginin propagandasını yapmak için medyayı kullanmaya devam etmektedir. Anayasa, tüm vatandaşlar için ifade ve basın özgürlüğünün temel haklar olduğunu belirtmekle birlikte, hükümet uygulamada bu hakları sınırlamaktadır. Medya alanında devletin yoğun müdahalesi söz konusudur. Büyük medya organizasyonları CCTV, People’s Daily, Xinhua Haber Ajansı devlete ait medya kuruluşlarından bazılarıdır. Gazetelerde, televizyon ve radyo yayınlarında ticarileşme etkisi yoğundur. Çin’de televizyon yayıncılığı Çin Merkez Televizyon Yayın Kurumu tarafından kontrol edilmektedir. Ayrıca yerel televizyon yayınları da mevcuttur. Tüm medya çalışanları kontrol altında tutulmaktadır; hem resmi hem de resmi olmayan düzenlemeler gereğince gazetecilerin politik açıdan hassas olarak değerlendirilen konuları haber yapmaları engellenmektedir. Hükümet, Komünist Parti idaresinin öğretisine doğrudan meydan okuyan düşüncelerin ya da eleştirilerin yazılı ya da görsel-işitsel medyada yayınlanmasına izin vermemektedir. Gazetelerin, radyo ve televizyon yayınlarının eleştirel açıdan politik konuları ele alması benimsenen bir yaklaşım değildir. Rejim karşıtı fikirleri ya da ulusal otoriteyi tahrip edici düşünceleri kışkırtan, ulusal birliğe zarar veren materyalin yazılı ya da görsel-işitsel medyada yer alması ilgili kanunlar uyarınca cezalandırılmaktadır. Haber üretim süreci yoğun bir şekilde kontrol edilmektedir. Çin’de kamusal politikaya ilişkin tüm tartışmalar otoriter elitin egemenliği ve kontrolü altında devam etmektedir.Öğe Avrupa Birliği’ne aday ve üye ülkelerin ekonomik benzerliklerinin kümeleme analiziyle incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Turanlı, Münevver; Özden, Ünal Halit; Türedi, SerdarAvrupa Birliği günümüzün en güçlü yapılarından biridir. Şu an için üye sayısı yirmi beş olan birlik genişlemeye devam etmektedir. Halen içinde Türkiye’nin de bulunduğu birkaç Avrupa ülkesi Avrupa Birliği’ne üye olabilmek için gayret göstermekte, bu doğrultuda birçok reformlar yaparak Avrupa Birliği standartlarını yakalamaya çalışmaktadır. Bu çalışmada ele alınan problem, Avrupa Birliği üye ülkeleri ile aday üye ülkeler arasında var olan ekonomik benzerlikleri ortaya koymak, aday ülkelerin üye olmak için yeterli olup olmadıklarını anlamaya çalışmaktır. Avrupa Birliğine üye olma kriterlerinin birden fazla olduğu düşünülürse bu araştırmayı yapabilmek için çok değişkenli istatistiksel analizlerin kullanılmasının anlamlı olduğu söylenebilir. Amaç Avrupa Birliği aday ve üye ülkelerinin ekonomik benzerliklerini ortaya koymak olduğundan Kümeleme Analizinin kullanılması uygun olacaktır. Çalışmada AB’ye aday ve üye ülkelerin GSMH, Enflasyon Oranı, İşsizlik Oranı, İnternet Kullanım Oranı, Ömür Boyu Eğitim İndeksi ve İthalat İhracat Oranı bakımından ekonomik benzerlikleri incelenerek bir sonuca varılmaya çalışılacaktır.Öğe Reklamın savunusunda toplumsal bir perspektif(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Phillips, Barbara J.; Tepe, F. FulyaBirçok eleştirmen çağdaş Amerikan toplumundaki bir kurum olarak reklam etiğini sorgulamıştır. Bu makalenin amacı reklama atfedilen üç olumsuz toplumsal trendi eleştirel olarak incelemektir. Bunlar: (a) tüketimin diğer toplumsal değerlerin üzerine yükselmesi, (b) toplumsal gereksinimleri gidermek için gittikçe artan bir şekilde ürünlerin kullanımı; ve (c) birey tüketicilerin gittikçe artan tatminsizliği. Bu açıklama, sözkonusu olumsuz trendlerin altında yatan nedenin reklam olmadığını; fakat daha geniş bir toplumsal faktör olan kapitalizm olduğunu tartışan bir reklam savunusu üretmektedir. Makalede, bu olumsuz toplumsal trendlerin kapitalist kökenlerine seslenen çözümler önerilmektedir.Öğe Which one is more important in advertising ? Creativity or ethics in designs? With case study(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Balkaş, Elif EdaNowadays, the changing consume types and consumer behaviours causes to be more creative in advertising. To be different, to reach the target audiences with effective messages pointed out the need of creative strategic studies. The objective of this studies is to reach the target audiences with the most different and effective way. Due to this reason, the ethics part of advertisements can be missed. So that the most important dilemma of advertising is creativity and ethics. This study is based on some criterias that has used content analysis to understand the ethical point of view of creative advertisements. With this study creativity strategies used as given in the literature and the ethical parts and characteristics are searched in this advertisements. The research methodology is qualitative, content analyzed method. Simple Random Sampling used in this research as total Billboards Advertisements in Istanbul in March and April 2004, 50 Billboards are choosen random. The Nonethical parts of this advertisements criterias are; sexy dressing, deceptive and misleading messages, unfair competition and using slang or dialect as. This researched point out that; to be more creative, more effective and impressive, this analyzed Turkish Billboard’s figures and messages are full of nonethical characteristics. To generalize this study the sample size can be widen and be covered all around the Turkey. Lastly, it is possible to say that, self regulation system should be more effective on advertisers’ practices.Öğe Türk elektronik sektörünün rekabetçilik analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Bulu, Melih; Eraslan, İsmail Hakkı; Kaya, HüseyinElektronik sanayi ürünleri 2004 döneminde ulaştığı 1.85 trilyon dolarlık ticaret hacmi ile küresel ekonominin en önemli sektörleri arasında yer almaktadır. Sektör ülkemizde son yıllarda büyük bir gelişim göstermektedir. Bu gelişmenin düzeyini, temel değişkenlerini ve dinamiklerini anlamak ve sektörün sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne katkıda bulunmak, Türkiye ekonomisi için önem taşımaktadır. Bu çalışmada Porter’ın elmas modeli kullanılarak Türk Elektronik Sektörünün rekabetçilik analizi yapılmıştır. Analiz doğrultusunda sektörün rekabetçilik düzeyi belirlenmiş ve rekabet yapısının temel özellikleri açıklanarak, dünya arenasında daha rekabetçi bir konuma gelebilmesi için stratejiler önerilmiştir. Çalışma esnasında hem birincil hem de ikincil araştırma yöntemleri kullanılmıştır.Öğe Japonların kültürel özellikleri bağlamında; yönetsel, ekonomik ve sosyal süreçlerinin analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Sığrı, ÜnsalBu çalışmada; kültür, kültürel özellikler, Japon kültürü, kültürel farklılıklar ve yönetim tutum ve davranışları kavramları üzerinde durulmaktadır. Japon kültürünün, Japon yönetim tutumlarına ve dolayısıyla genel yönetim süreçlerine etkisi incelenerek, kültürel özellikler bağlamında Japon yönetim tutum ve süreçleri ile elde edilen sonuçlar ele alınmaktadır. Japon yönetim sisteminin başarı kaynağı sayılan ve temelini Japon kültüründen alan “kültürel ögeler” şüphesiz çok önemli olmakla birlikte, Japon yönetim hayatındaki uygulamalardan kaynaklanmış olan “başarı hikayeleri”, bizi yönetimde tek bir doğruya götürmemektedir. Japonya’da olup biten ve halen süregelen yönetim uygulamalarını daha iyi anlamak için, anılan kültür daha iyi anlaşılmalı ve benzer uygulamaların diğer bazı kültürlerde aynı başarı hikayelerini getiremeyebileceği olasılığı daima göz önünde bulundurulmalıdır.Öğe İletişim bilimleri ve kültürel çalışmalar: bir disiplinin sınırları sorularımızın sınırlarını kapsayabilecek mi?(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Hepkon, Zelihaİletişim bilimleri ve kültürel çalışmalar arasındaki sınırların belirlenmesi çeşitli tartışmalara yol açmıştır. Bunun nedeni disiplinlerarası nitelikteki her iki alanın da aynı sorunlar üzerinde yoğunlaşmalarıdır. Kültürel çalışmalar disiplinlerarası çalışma yöntemi ve akademik alana politik bir müdahale perspektifiyle diğer sosyal bilimler alanlarında olduğu gibi iletişim alanına da önemli etkilerde bulunmuştur. İletişimin toplumsal yaşamdaki rolünü söylem analizleri ile anlamaya çalışan kültürel çalışmalar kimi zaman iletişim bilimleri disiplini altında da ele alınabilmektedir. Kültürel çalışmaların disiplin kavramını sorgulayan yaklaşımı düşünüldüğünde bu tür bir sınıflandırma anlamlı olmamaktadır. Ancak bu iki alanın bir disiplinin sınırları içinde tüm sorularımızı açıklamanın güçlüğünü gösteren disiplinlerarası yaklaşımları onları birbirlerine yakınlaştırmaktadır.Öğe Logonun kurum kimliği üzerindeki etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Öztürk, Gülayİşletmeler kendilerini diğer işletmelerden ayıran bir kurum kimliğine sahiptir. Kurum kimliği unsurlarından biri olan logolar ise kurum ya da markanın görünen gücü olarak tanımlanabilir. Bu güç, kurum ya da markanın müşteriye verdiği güvencenin bir göstergesidir. Ancak bazen işletmeler logolarını değiştirebilmektedir. Özellikle bilinen bir kurum logosunu değiştirdiğinde bu, kurum kimliğini etkilemektedir. Bu çalışmada Yurtiçi Kargo’nun logo değişimini nasıl gerçekleştirdiği ve bunun kurum kimliği üzerinde yarattığı etkiler incelenecektir.