GD, Cilt 6, Sayı 11, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Psikolojik sermaye ile üretim karşıtı iş davranışları ilişkisi: Kavramsal bir model önerisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Özüdoğru,Ayşe Göksu; Görener, AliGu?nu?mu?zde su?ratle gelis?en teknolojinin sag?ladıg?ı bilgi birikimi ve olus?an rekabet ortamı, bas?arılarını artırmak isteyen is?letmelerin ilgisini, giderek artan o?lc?u?de insan kaynaklarına yo?neltmektedir. I?s?letme verimlilig?ini arttıracak politikaların ortaya konmasında, insan sermayesinin o?nemi bu?yu?ktu?r. Nitelikli insan gu?cu? olus?masında, psikolojik sermaye o?nemli bir yer tutmaktadır. Psikolojik sermaye seviyesi yu?ksek olan c?alıs?anlarda, is?e adanmıs?lıg?ın, o?rgu?tsel bag?lılıg?ın, is? performansının ve is? tatminin artması gibi, u?retimi olumlu yo?nde etkileyen davranıs?lar o?n planda olmaktadır. Psikolojik sermayesi du?s?u?k seviyede olan c?alıs?anlarda ise, is?e yabancılas?ma, is? erteleme ve u?retim kars?ıtı is? davranıs?ları gelis?ebilmektedir. Literatu?rde bu iki deg?is?ken arasındaki ilis?kide is? erteleme ve is?e yabancılas?manın aracılık rolu?nu?n varlıg?ına dair ipuc?ları bulunmaktadır. Yapmıs? oldug?umuz c?alıs?mada, konunun aras?tırma as?amasına zemin hazırlamak amacıyla kavramsal bir model o?nerisi sunulmus?tur.Öğe Algılanan sosyal medya pazarlamasının tüketicinin satın alma davranışına etkisi: Bir derleme çalışması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Acar, Salih Can; Torlak, ÖmerBu aras?tırmada algılanan sosyal medya pazarlamasının tu?keticinin satın alma davranıs?ına etkisinin incelendig?i akademik c?alıs?maların derlenmesi ve bo?ylece algılanan sosyal medya pazarlamasının tu?keticinin satın alma davranıs?ına etkisi hakkında genel bir profilin ortaya konulması amac?lanmıs?tır. Aras?tırma doku?manter tu?rde sistematik bir go?zden gec?irme c?alıs?masıdır. Aras?tırmanın verileri doku?man analizi yo?ntemi ile elde edilmis?tir. Bu dog?rultuda ilk as?amada belirlenen anahtar kavramlardan hareketle TUBI?TAK-ULAKBI?M, Google akademik, ulusal tez arama sitesi ve EbscoHost gibi arama motorları kullanılarak 2008-2021 arasında yayımlanmıs? 13 c?alıs?ma belirlenmis?tir. Aras?tırmaya dahil edilen c?alıs?maların analizinde ise ic?erik analizi kullanılmıs?tır. Yapılan c?alıs?ma sonucunda sosyal medya pazarlamasının tu?ketici davranıs?ı u?zerinde olumlu etkileri oldug?u ortaya konulmus?tur.Öğe Türk bankacılık sektöründe piyasa hakimiletine etki eden faktörler: Bir panel veri analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Küçükoğlu, Sami; Güneren Genç, ElifBu c?alıs?mada, Tu?rk bankacılık sekto?ru?nde 1997-2020 do?nemi arasında faaliyet go?steren 37 bankanın, bankacılık sekto?ru?nde piyasa hakimiyetine etki eden fakto?rlerinin belirlenmesi amac?lanmıs?tır. Yo?ntem ve konuya ilis?kin literatu?r taramasının ardından Tu?rkiye Bankalar Birlig?i (TBB) kurumundan elde edilen 1997-2020 do?neminde faaliyet go?steren 37 bankanın veri seti, panel veri regresyon modelleri kullanılarak analiz edilmis?tir. Analiz sonucunda elde dilen bulgularda, Tu?rk bankacılık sekto?ru?nde, bankaların piyasa hakimiyet oranını etkileyen ekonometrik ac?ıdan anlamlı deg?is?kenlerin varlıg?ı tespit edilmis?tir.Öğe Türkiye'de sosyal medya reklamcılığının genç tüketecelerin davranışlarına etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) HASASNEH, M. M.; Develi, Evrim İldemBu c?alıs?manın amacı; sosyal medya reklamcılıg?ının u?niversite o?g?rencileri u?zerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu amac? dog?rultusunda 2021-2022 eg?itim-o?g?retim yılı gu?z do?neminde eg?itim go?ren u?niversite o?g?rencileri ile aras?tırma yu?ru?tu?lmu?s?tu?r. Bu o?rneklem grubunun sec?ilme sebebi deg?is?en teknolojiyi su?rekli kullanmaları ve sosyal medya u?zerinden tu?ketim oranlarının yu?ksek olmasıdır. Aras?tırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Reklamcılıg?ının Genc? Tu?ketici Algıları o?lc?eg?i kullanılmıs?tır. Katılımcıların %60,1’ini kadınlar, %39,9’unu ise erkek o?g?renciler olus?turmaktadır. Sosyal medya reklamcılıg?ının genc? tu?ketici davranıs?larında olus?turdug?u etkiyi belirlemek hedefiyle regresyon analizi uygulanmıs?tır. C?alıs?ma sonuc?larına go?re; her gec?en gu?n artıs? go?steren ve alanı genis?leyen sosyal medya reklamlarının genc? tu?keticilerin davranıs?ları u?zerinde etki sag?ladıg?ı sonucuna varılmıs?tır.Öğe Katılım bankalarında hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Aslan, Selman; Torlak, ÖmerDu?nyada hızla gelis?en katılım bankacılıg?ı, u?lkemizde de bu?yu?mesine devam etmektedir. Son yıllarda kamu bankalarının da katılım bankaları kurarak sekto?re girmesi sonrasında sekto?re olan gu?ven artmıs? ve sonuc? olarak sekto?rdeki bu?yu?me de ivme kazanmıs?tır. Bu kurulus?lar faizi finans sisteminin dıs?ında tutarak islami esaslara go?re bankacılık yapmaya c?alıs?maktadırlar. Bu sisteme ihtiyac? duyulmasındaki temel sebebin insanların faize kars?ı olan hassasiyetleri ve birikimlerini faiz ile deg?erlendirmek istememeleri oldug?u du?s?u?nu?lmektedir. Birc?ok alanda oldug?u gibi bankacılık alanında da yog?un rekabet ortamı mevcuttur. Bu rekabet ic?erisinde u?stu?nlu?k sag?layabilmek, fark olus?turabilmek ic?in bilgi ve teknolojinin en iyi s?ekilde kullanılmasının yanı sıra verilen hizmetin kalitesini artırmak ve mu?s?terilerin memnuniyetini sag?lamak da oldukc?a o?nemlidir. Bu c?alıs?mada, katılım bankalarının mu?s?terilerinin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyetlerinin o?lc?u?lmesi amac?lanmıs?tır. Aras?tırma kapsamında anket uygulanmıs? olup katılım bankası mu?s?terisi olan kolayda o?rnekleme yo?ntemi ile sec?ilen 304 kis?iye ulas?ılmıs?tır.