İTÜFBD, Cilt 5, Sayı 9, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe One of the tools of leadership : statistics(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Ercan, SamiThis paper deals with leadership concepts, searches its roots, lead, leader, leadership and discusses leadership as a process, noun and action in the form of individuality, team work and authority involved. In the analysis, the role and importance of statistics in leadership action and decision-making as a base of reality and validity will be focused and documented. It is shown that leadership and science of statistics are inseparable twins of globalized economy of the world.Öğe Challenges of leadership in industrial ergonomics projects(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Ercan, Sami; Erdinç, OğuzhanManagement of industrial ergonomics projects (IEPs) requires effective leadership. Due to multi- faceted nature of industrial ergonomics, IEP leaders have to cope with numerous challenges. In this study, major challenges of leadership in IEPs; interdisciplinary nature of ergonomics science, low education level of employees and training requirements, need to simplify ergonomic analysis process, effective participation and communication were elaborated.Öğe Şablon eşleme yöntemi kullanılarak mamogramlardaki ve akciğer BT’lerindeki anormalliklerin bilgisayar destekli tespiti : bir derleme çalışması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Özekes, Serhat; Çamurcu, A.YılmazBu derleme çalışmasında mamogramlarda ve akciğer bilgisayarlı tomografilerinde (BT) son yıllarda şablon eşleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş olan bilgisayar destekli tespit (BDT) sistemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Özellikle bölütlendirme, özellik hesaplama ve sınıflama amacıyla kullanılan teknikler incelenmiştir.Öğe Diferansiyel gelişim algoritması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Keskintürk, TimurDoğrusal olmayan problemlerin çözümüne yönelik olarak geliştirilmiş bir çok teknik söz konusudur. Özellikle değişken sayısına ve veri tiplerine bağlı olarak problemlerin zorluk dereceleri de artabilmektedir. Bu tip problemlerin deterministik yöntemlerle çözümü, problemin yapısına bağlı olarak hem modellemede hem de çözüm sürecinde zorluklar içerebilmektedir. Bunların üstesinden gelebilmek için sezgisel yöntemler geliştirilmiştir. Diferansiyel gelişim algoritması (DGA), özellikle sürekli verilerin söz konusu olduğu problemlerde etkin sonuçlar verebilen, işleyiş ve operatörleri itibariyle genetik algoritmaya dayanan populasyon temelli sezgisel optimizasyon tekniklerinden biridir. Bu çalışmada, diferansiyel gelişim algoritması tanıtılmış ve aşamaları anlatılmıştır. Çalışmanın sonunda, DGA literatürden alınmış bir probleme uygulanmış, sonuçlar genetik algoritma sonuçları ile karşılaştırılmıştır.Öğe SBST sözel bellek ve WMS görsel bellek testleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Sözen, Didem“SBST- Sözel Bellek Süreçleri Testi” ile “WMS- Görsel Üretim Alt Testi” arasındaki korelasyonun incelenmesi bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. İlişkisel tarama yöntemi kullanılan bu araştırmanın örneklemini 31 denek oluşturmaktadır. Deneklerin cinsiyeti, medeni durumu, yaşı, öğrenim durumu, el tercihi, unutkanlık problemi algılama, dikkat problemi, ilgisini çeken bir şeyi sonuna kadar takip edebilme, sözel öğrenme puanı, görsel öğrenme puanı, sözel bellek kendiliğinden hatırlama, sözel bellek tanıma ve uzun süreli görsel bellek puanlarının genel dağılımı için frekans ve yüzde; cinsiyete, medeni duruma ve yaşa bağlı sözel öğrenme puanı için t-testi; görsel bellek öğrenme puanı ile sözel bellek öğrenme puanı; uzun süreli görsel bellek puanı ile sözel bellek tanıma ve sözel bellek kendiliğinden hatırlama puanları arasında pearson korelasyon teknikleri uygulanmıştır. Diğer puanlar sabit tutulduğunda, deneklerin sözel öğrenme puanları ve görsel öğrenme puanları arasında hafif düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu, kendiliğinden hatırlama puanı ile uzun süreli görsel bellek puanı arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu, sözel tanıma puanları ve uzun süreli görsel bellek puanları arasında orta düzeyde negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.Öğe Sağlık sektöründe müşteri memnuniyet ölçümü : simetrik ve asimetrik etki analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Özkan, Coşkun; Zaim, Selim; Türkyılmaz, Aliİşletmelerin uzun süreli başarılı olmaları, müşterilerini ve onların değişen isteklerini iyi tanıyıp tatmin edebilme kabiliyetleriyle yakından ilgilidir. Sağlık sektörü hızla gelişmekte olan bir hizmet sektörü olup, kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti kavramları ve uygulamaları bu sektörde de çok önem arzetmektedir. Her ne kadar tüm hastahaneler benzer hizmetleri sunuyor olsalar da her hastahanenin sunduğu hizmetlerdeki kalite ve sağladığı memnuniyet seviyesi farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın amacı tedavi görmek amacıyla hastahaneye gelen hastalar için hangi kalite karakteristiklerinin daha önemli olduğunun belirlenmesi ve bu karakteristliklerin memnuniyet üzerindeki simetrik ve asimetrik etkilerinin incelenmesidir. Çalışmada elde edilen sonuçlar sağlık sektöründeki kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti uygulamaları için çok önemli bilgiler vermektedir. .Öğe Yalın üretime geçiş sürecinde değer akışı haritalama tekniğinin kullanılması : imalat sektöründe bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Birgün, Semra; Gülen, Kemal Güven; Özkan, KadriyeGünümüz rekabet ortamında eğilim, müşteri talebine hızlı cevap vermek ve yüksek kaliteli, düşük fiyatlı ürünler sunmaktır. Dünya çapında firma olmak için israfı ortadan kaldırmak ve etkin bir iş akışı gerçekleştirmek tüm yöneticilerin hedefi olmalıdır. Bu, tam olarak yalın üretim felsefesinin ulaşmaya çalıştığı hedeftir. Değer akışı haritalandırma, kullanıcılara ne durumda olduklarını ve hangi israf yaratan faaliyetlerin ortadan kaldırılması gerektiğini anlamalarına olanak sağlar. Diğer bir deyişle, değer akışı haritalandırma, bir değer akışı üzerindeki değer, israf ve israf kaynaklarını görmek için kullanılır. Değer akışı haritalandırma, her imalatçı için başvurulan değerli bir araçtır. Bu çalışmada, dünya traktör imalatı sektöründe en büyük firmalardan biri olan UZEL A.Ş.’de müşteri beklentilerini karşılamak üzere yalın üretim projesi dahilinde bir değer akışı haritalandırma çalışması yürütülmüştür. Önerilen gelişmeler ve beklenilen faydalar, çalışmanın sonuçları olarak yöneticilere sunulmuştur.Öğe Tedarik zinciri yönetiminde bulanık AHP yöntemi kullanılarak tedarikçilerin performansının ölçülmesi: otomotiv yan sanayiinde bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Akman, Gülşen; Alkan, AtakanGünümüzde işletmelerin bulundukları sektörde yüksek performans göstermeleri sadece kendi performanslarına bağlı değildir. İşletmelere ait tedarik zincirinin diğer üyelerinin performansı da işletmelerin başarısını direkt olarak etkilemektedir. Bu nedenle, başarılı olabilmek ve başarılarını sürdürmek için, işletmeler tedarik zincirlerine gereken önemi vermeli ve tedarik zincirlerini etkin bir şekilde yönetmelidirler. Tedarikçiler de tedarik zincirinin önemli bir halkasını oluşturmaktadırlar. Tedarikçiler hizmet ettikleri işletmenin amaçları doğrultusunda işletmeyle uyumlu çalışmak zorundadırlar. İşletmenin yüksek performans gösterebilmesi için tedarikçilerin performansının da yüksek olması gerekir. Tedarikçi performansını etkileyen bir çok faktör vardır. Bundan dolayı tedarikçi performansının değerlendirilmesi çok sayıda değerlendirme kriteri gerektiren bir çok kriterli karar verme problemidir. Bu makalede Kocaeli’de otomotiv yan sanayiinde faaliyet gösteren bir firmada tedarikçilerin performansının değerlendirilmesi problemi incelenmiştir. Bu işletmenin üç tedarikçisinin performansı Bulanık AHP yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.Öğe Analysis of postponement strategies in supply chains(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2006) Bulgak, Akif Asil; Pawar, AshishInventory is an important part of supply chain management as it directly impacts both cost and service. As demand is more or less uncertain and it takes time to manufacture and deliver the goods, some amount of inventory is required somewhere in the chain to provide the required service to the end customer. Increasing supply chain inventories increases customer service and consequently the revenue, but it comes at a higher cost. The aim of supply chain inventory management is to optimize the inventories and to shift the current customer service curve outward through improved inventory strategies and redesigning the supply chain. This article is aimed at studying the effectiveness of various factors in the supply chain environment with and without postponement strategies. Analysis of these factors enables a better understanding of the supply chains and will help to design these systems more effectively. Simulation models are developed using Arena and are used to capture the system dynamics with probability distribution which provides valuable insight into which variables are the most important and how variables interact. It also helps to capture the uncertainty and stochastic nature of the model. Two-level Fractional Factorial Experimental designs are used to study and analyze the performance of service and inventory levels and to determine which variables are the most influential.