MYO, Lojistik Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Conceptual approach to the organizational trust building in commitment perspective(Doğuş Üniversitesi, 2015) Civelek, Mustafa Emre; Çemberci, Murat; Aşçı, Mehmet SaimTrust is a psychological factor that is the premise of social relations. The trust level in a country is connected with the culture and forms the social capital. Organizational trust may be defined that the employees don’t require protecting themselves against the policies of organization which would affect them. Organizational commitment is defined that the employees internalize the organization values and creating the will of staying in the organization. The trust is considered as the most important premise of commitment. In this study the conceptual approach is developed how the organizational trust would be built in the commitment perspective.Öğe Örgütsel öğrenmenin ar-ge takımlarının performansı üzerine etkileri(Akademik Araştırmalar Merkezi, 2013) Çemberci, MuratÖrgütsel öğrenmenin temel öncülü olarak sayılan örgütsel zeka ve temel sonucu olarak sayılan bilgi üretimi, özellikle teknoloji tabanlı firmaların Ar-Ge takımlarında ihtiyaçları olan kavramlardır. Ar-Ge takımlarında yapılan temel araştırmanın ve uygulamalı geliştirmenin örgütsel öğrenme ile daha başarılı sonuçlar ortaya çıkardığı yapılan araştırmalarda desteklenmiştir. Bu makalede, örgütsel öğrenmenin Ar-Ge takımlarının yürüttükleri projelerin başarısına etkisi, çevresel belirsizliğin moderatör etkisi de dahil edilerek incelenmiştir. İstanbul Ticaret Odası’ndan temin edilen dokümanlardan yararlanılarak belirlenen en büyük ilk 500 işletme arasından kolaylıkla erişebileceğimiz 70 adet işletmeden oluşan bir ana kütle tespit edilmiş ve değişkenlerimiz arasındaki ilişkileri test etmek amacıyla faktör, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır.Öğe The determinants of intention to shop online and effects of brand equity on e-store patronage(2013) Çemberci, Murat; Civelek, Mustafa Emre; Sözer, Edin GüçlüWhile the penetration of the Internet in consumers’ daily lives still continue with an increasing momentum, this new medium has experienced a radical transformation from being a communication tool to be an economic platform where consumers do not only communicate but also transact. In this perspective, online consumer behavior became an important area for both academics and professionals, which needs to be investigated and explored. As the Internet is a new technological channel for shopping, consumers need first to decide to use this new channel for shopping and then make their online retailer preference. Thus, online consumer behavior involves a two-step process composed of intention to shop online and selection of e-store. The purpose of this study is to develop and test a two steps online consumer behavior model which explains the dynamics of the intention and selection processes. A two staged research design has been implemented in the study. At the first stage, parallel to the existing literature, the effects of risk perceptions, technology acceptance factors, and benefit perceptions on the intention to shop online has been measured. The effect of retailer brand equity on e-store selection process has been measured on the second stage. The research hypotheses have been developed based on both the existing theoretical ground and current findings in the literature. The results of the study confirmed that risk perceptions, technology acceptance factors and benefit perceptions regarding online shopping play a decisive role in the intention of consumers to shop online. A second important finding of the study is that once consumers’ involve into online shopping activity, the strength of retailers’ brand equity directly affects the consumers’ store preference.Öğe Kurumsal yönetim ilkelerinin Türk aile işletmelerinin yönetim ilkelerine adaptasyonunun değerlendirilmesi(İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Çemberci, MuratTürkiye’de yer alan özel teşebbüs işletmelerin % 95’i Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) nitelikte olup, bunların % 99,8’i kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilmeyen Aile İşletmeleri’dir. Değişen rekabet ve çevre koşulları; işletmelere, kurumsal yönetim ilkelerine riayet etmeleri yönünde baskı yapmaktadır. Türkiye’deki Aile İşletmeleri’nin yapıları, tutum ve davranışları kurumsal yönetim ilkeleri ile benzer niteliklere sahip olsa da, uygulama alanında ciddi sorunlar gözlemlenmektedir. Bu çalışma, detaylı bir literatür araştırmasının ardından, kurumsal yönetim ilkelerini incelerken, Türkiye’deki Aile İşletmeleri’nin özelliklerine değinmekte ve kurumsal yönetim ilkelerinin Türkiye’deki Aile İşletmeleri’nin yönetim ilkeleri ile adaptasyonunu değerlendirmektedir.