GD, Cilt 5, Sayı 10, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    Sustainability in businesses: innovativeness, effective leadership and entrepreneurship
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Hıdıroğlu, Duygu
    Within the scope of sustainability goals, it will be inevitable for many leaders and entrepreneurs to follow a policy that regards sustainability. Nowadays, the corporate and individual performance ragarding social values increase due to the contributions of the effectiveness and innovativeness of leaders and entrepreneurs. Most of effective innovative leaders and entrepreneurs develop their own innovative skills by the help of various entrepreneurial facilities or experiments. The more actively leaders participate in the process of discovering innovations, the more they realize their innovative abilities and the more sustainable their innitiatives become. This study aims to develop useful insights about effective innovative leadership by discussing the stages of innovation devlopment process and to discuss the determinants supporting innovations and effective leadership. Besides; a very crucial concern for today’s businesses and popular issue for almost all aconomies after pandemic “Sustainability in Business: Environmental, Social Values and Successful Governance” is discussed by subjecting certain practical sustainable policies. In this study, Radical Eco-Innovations for Sustainable Economies and the importance of efective communication on effective leadership are discussed. Finally, the relationship between effective leaders and knowledge management is explained.
  • Öğe
    Bir sosyal değişim katalizörü olarak sosyal girişimcilik
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Katı, Beyza Gökçin; Toker, Kerem
    Bu çalışmanın amacı, sosyal girişimcilik kavramını incelemek, tartışmak ve uygulama örnekleri ile sosyal girişimcilik alanında farkındalık yaratmaktır. Bu amaçla, çalışmada ilk olarak literatür incelenmiş ve sosyal girişimcilik kavramının farklı anlamları tartışılmıştır. Ayrıca, sosyal girişimciliğin amacı, önemi, boyutları ve faaliyet alanları açıklanmıştır. Ardından, geleneksel girişimcilik ve sosyal girişimcilik arasında karşılaştırma yapılmıştır. Sosyal girişimciliğe yönelik yapılan eleştiriler, sosyal girişimcilik eğitimi ve toplumda oluşan sosyal etki incelenmiştir. Sonrasında ise, Türkiye’deki sosyal girişimcilik uygulamaları detaylı anlatım ve örneklerle açıklanmıştır. Elde edilen sonuçlar, Türkiye’deki sosyal girişimcilik faaliyetlerinin 2000 yılından sonra artış gösterdiğini fakat kavramın herkes tarafından bilinmediğini ve bir kavram karmaşası yaşandığını göstermektedir. Son olarak, günümüzde sosyal girişimcilik, işletmeler ve bireyler bazında desteklenmektedir. Yapılan projelerle birlikte sosyal girişimcilik alanı daha da gelişmekte ve başta gençler olmak üzere sosyal girişimciliğe yönelen girişimci sayısında artış görülmektedir.
  • Öğe
    Uluslararası ticarette ürün geliştirme sürecinin önemi: teknoloji kullanımı yüksek/düşük üretim pazarlarında nitel bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Ulucan Erkesim, Dilek; Yıldırım, Figen
    Günümüzde pazarın giderek küreselleşmesi ile birlikte, sürekli bir değişim içinde olan sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler firmaların daha yoğun bir rekabet ortamı içine girmesine sebep olmaktadır. Bu şekilde zor bir pazar içerisinde sürdürülebilirliğini korumak isteyen firmalar, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilecek yeni ürünler geliştirmek yoluna gitmektedirler. Yeni ürün geliştirme aşamalarında teknolojinin her geçen gün gelişimini göz önünde bulundurarak, ürün geliştirme süreçlerinde teknolojinin faydalarından yararlanmaktadırlar. Bu çalışma uluslararası alanda ki önde gelen firmaların, pazara sundukları yeni ürünlerini geliştirme aşamalarında nelere dikkat ettiklerini göz önünde bulundurarak o üründe teknolojiyi hangi noktada kullandıklarını tespit etmektir.
  • Öğe
    Şirketlerin sosyal medya kullanımlarının finansal performansları üzerine etkisi: gelişmekte olan ülkeler üzerine bir çalışma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Akpınar, Erol; Çankaya, Serkan
    Sosyal Medya kavramı hayatımızın her alanında etkisini günden güne arttırmaktadır. Bu çalışma, şirketlerin sosyal medya kullanımlarının finansal performansları üzerindeki ilişkisini incelemektedir. Çalışma kapsamında MSCI Gelişmekte olan ülkeler endeksinde yer alan firmalar dahil edilmektedir. Endekste yer alan firmaların 5 büyük sosyal medya platformlarındaki; Twitter, Facebook, Youtube, Instagram, Linkedin kullanıcı sayıları ve performans çıktıları elde edilmiştir. Aynı zamanda bu firmaların güncel dönemdeki piyasa değeri, toplam aktif büyüklükleri, piyasa defter değerleri, piyasa geliri gibi çeşitli finansal verileri Eikon Reuters veri tabanından temin edilmiştir. Elde edinilen iki farklı veri seti binary lojistik ve basit doğrusal regresyon modellemeleriyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda piyasa değeri rasyosuyla, sosyal medya kullanımı ve çeşitli uygulamalar arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Girişimci adaylarının psikolojik sermayelerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Bastak, Seda Nur; Tekin, Bilgehan
    Bu çalışmada potansiyel girişimcilerin girişimcilik eğilimleri üzerinde psikolojik sermayenin önemi ve etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda oluşturulan anketler, üniversitelerin herhangi bir bölümünde okuyan ve yeni mezun olup bir işletme kurmayı planlayan kişiler üzerine uygulanmıştır. Toplanan veriler üzerinden frekans, faktör, regresyon ve bağımsız gruplar t testi gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, psikolojik sermaye ve alt unsurlarından girişimci öz yeterliliği ve dayanıklılığın girişimcilik eğilimini pozitif etkilediği tespit edilmiştir. Çalışmada ayrıca psikolojik sermayenin alt boyutlarından dayanıklılık alt boyutunun kadın girişimci adaylarda daha yüksek olduğu görülmüştür. Umut, özyeterlilik ve iyimserlik alt boyutlarının ise cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür. Erkek girişimci adaylarının kadın adaylardan daha fazla girişimcilik eğilimine sahip oldukları tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Planning the business model by design thinking: a research on start-ups
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Karadayı, Talha; Yazıcı, Selim
    Business Model approach refers to the whole of an enterprise. The issue of how the Design Thinking Approach (which suggests a people-oriented approach to each problem, from the entrepreneur problems to daily problems) will have consequences on Business Model Innovation is a remarkable research topic. In this article, in the process of creating or innovating their business models, the design-centred thinking level, the contribution of the business model to the building blocks, and the aspects that entrepreneurs benefit were investigated. In this research which is based on the experiences of entrepreneurs, startups were contacted, and semi-structured interviews designed by taking expert opinions were applied to entrepreneurs. The data obtained from 13 interviews of approximately 1 hour per participant were analysed using the MAXQDA software program and expert opinions. As a result; It was made out that entrepreneurs were highly Design Thinker individuals, they think design-oriented in their "value proposition" about their ventures, thus minimizing time-money costs.