İTÜSBD, Cilt 7, Sayı 13, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Intellectual capital in metropolitan hotels(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Saldamlı, AsımHospitality operations are focused on human capital needed to the tough competition of knowledge economy. Hotel management is already cautious regarding structural and financial capital and therefore strategies have been developed for improvements and value creation on those assets. Hence, intellectual capital value of a hotel has become the resource of innovation as well as the competitive advantage. This study has been realized to propose an exploration of the relation among performance factors, quality measures and the intellectual capital of hotels. A specific scorecard is defined in order to analyze the focus points, the barriers and the relations among the human,structural and customer capital strategies. The scorecard was run on fourand five star hotels in Istanbul to appraise the distinction of quality as represented by stars. The statistical analysis of the data allows us to test the relationship between performance and the intellectual capital. This study will contribute both to academicians and practitioners by introducing a new vision.Öğe İMKB bileşik 100 endeksi getiri volatilitesinin analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Özden, Ünal HalitFinansal serilerde, taşıdıkları özellikler nedeniyle doğrusal zaman serisi yerine, doğrusal olmayan koşullu değişen varyans modellerinin kullanılması giderek daha yaygın hale gelmiştir. Bu nedenle çalışmada, doğrusal olmayan koşullu değişen varyans modellerinden ARCH, GARCH, EGARCH ve TGARCH modelleri ile İMKB Bileşik 100 Endeks getiri volatilitelerinin modellenmesi ve alternatif modeller arasından en iyi performansı gösteren modelin saptanması amaçlanmıştır. Çalışmada 04.01.2000-29.09.2008 dönemine ilişkin İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Bileşik 100 Endeksi’nin günlük logaritmik getirileri kullanılmıştır. Öncelikle getirilerin durağan olup olmadıkları ADF Testi ile araştırılmış ve getiri serisinin birim kök içermediği yani durağan olduğu saptanmıştır. Daha sonra alternatif otoregresif modeller arasında en iyi ortalama denklem modelinin ARMA(2,2) olduğuna karar verilmiştir. Bunun yanı sıra ortalama denklemin artıklarının ARCH etkisine sahip olduğu ARCH LM testi yapılarak belirlenmiştir. Getiri serisi ARCH etkisine sahip olduğundan koşullu değişen varyans modelleri ARCH(1), GARCH(1,1), EGARCH(1,1) ve TGARCH(1,1) ile tahmin edilmiştir ve bunlar arasından en iyi olan modelin TGARCH(1,1) olduğu saptanmıştır.Öğe Die Türkischen gastarbeiter als “aussenseiter” ın der erzählung “wie bei Gogol” von Siegfreid Lenz eine literatursoziologische untersuchung unter der berücksichtigung der homo- duplex theorie(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Keleş, NejdetAvusturyalı yazar Sigfried Lenz’in “Gogol’daki Gibi” adlı kısa öyküsündeki ben anlatıcı Avusturya’da inşaat işçisi olarak yaşayan bir Türk işçi gurubundan biri ile yaşadığı trafik kazası sonucu onlarla sosyokültürel bir iletişim içine girmesini ve yadırgamalarını gözlemleriyle anlatır. Metinde Türk işçileri asosyal ve aykırı-anormal- olarak aktarılmıştır. Yaşadıkları Alman toplumuna, onun kurallarına aykırı ve farklı görülen bu yabancı işçilerin şahsında Alman anlatıcı beynelmilel yabancılaşma, sınıfsal uyumsuzluk ve bireysel anomali gibi sosyolojik problemlerin tümünü aslında bir arada işlemiştir. Bir Avusturyalı öğretmen kırmızı ışıkta yaya geçidinden karşıya geçen Türk işçisi Bay Üzkök’e çarpar. Böylece gelişen olaylarda sürücü başkahramanın değişik farklı bir sosyal tip ve gurupla (Türk işçileriyle) tanıştığı öyküde, nelerin olduğu belirli, ancak neden öyle olduğu, bu makalede Emile Durkheim’in homo-duplex Teorisiyle açıklanmaya çalışıldı ve edebiyat sosyolojisi metodu kullanıldı.Öğe OECD ülkelerinde bütçe açıkları ve dış ticaret açıkları arasındaki ilişkinin CADF ve eş bütünleme testleriyle incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Yılgör, MetehanBu çalışmanın amacı, 1990 ve 2005 yılları arasında OECD ülkelerinde ikiz açıklar teorisinin temelini oluşturan bütçe açıkları ve dış ticaret açıklarının iktisat politikası açısından CADF ve CIPS testlerini analiz etmektir. Bu amaçla 29 OECD ülkesinde bütçe açığı ve dış ticareti açık aylık verileri GAUSS programı yardımıyla incelenmiştir. CIPS testlerinin sonucuna göre 29 OECD ülkesi dış ticareti açıkları ve bütçe açıkları verileri birim köke sahip değildir yani uzun dönem ve kısa dönem iktisat politikası geliştirilebilir. CADF testi sonuçlarına göre ise bütçe açıklarında Kanada, Finlandiya, Almanya, Kore, Yunanistan, İtalya, Norveç, İngiltere serileri durağandır. Dış ticareti açıklarında ise Macaristan, Japonya, Hollanda, Norveç, Portekiz serileri durağan çıkmıştır. Bu ülkeler için iktisat politikası gerçekleştirilebilir. Eş bütünleme testi yapıldığında ise cari işlem açıkları ve bütçe açıklarının uzun dönemde dengeye ulaşabilecekleri görülebilmektedir.Öğe Türk tekstil ve hazırgiyim sektörünün uluslararası rekabetçilik düzeyinin analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Eraslan, İsmail Hakkı; Bakan, İsmail; Helvacıoğlu Kuyucu, Aslı DenizTürk tekstil ve hazırgiyim sektörü ekonominin lider sektörlerinden birisi olup, ihracat gelirlerinin %22.6’sına tekabül etmektedir. Sektörde yaklaşık 2 milyon kişi çalışmakta olup, Türkiye’nin en büyük istihdam grubunu temsil etmektedir (yan sanayiler dahil) (TGSD, 2008). Bu çalışma Türk tekstil ve hazırgiyim sektörünün rekabet gücünün Porter’in elmas modeli kullanılarak tespit edilmesini amaçlamaktadır. Çalışma sanayinin içerisinde bulunduğu durumun güncel bir profilini çıkarmakta, rekabet gücünün ana etkenlerini belirlemekte ve sanayinin rekabet gücünü yükseltmek için stratejiler önermektedir. Çalışmada birincil ve ikincil veri toplama yöntemleri uygulanmıştır.Öğe İnsan kaynakları yönetiminde bilişim teknolojisinin kullanımına yönelik bir araştırma: Tekirdağ örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Saldamlı, Asım; İstanbul Ticaret Üniversitesi, Ticari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği BölümüBu çalışma, İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) süreçlerinde bilgisayar ve İnternet kullanımını analiz etmek ve değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. İşletmelerde, işe alım süreci, başarı değerlendirmesi, işletme içi nakiller, ücretlendirme, iş güvenliği, (personel) özlük işleri, mesleki eğitim, performans ölçümleri, ödüllendirme ve ceza gibi iş gören ile ilgili fonksiyonların zamanında ve eksiksiz yapılması için günümüzde manüel yöntemler yetersiz kalmakta; emek, zaman ve maddi kayıplara sebep olmaktadır. Dolayısıyla bilgisayar ve İnternet kullanımını İKY sürecindeki etkinliğinin ölçülmesine yönelik bir çalışma önem arz etmektedir. Araştırmaya dayalı bu çalışma, Tekirdağ ilinde faaliyet gösteren çeşitli işletmeleri kapsamakta ve değerlendirmeler, işletme yetkililerince anket sorularına verilen cevaplarla sınırlıdır. Beş ayrı sektörden toplam 32 işletme üzerinde yapılan incelemeler sonunda, işletmelerin İKY sürecinde bilgi işlem teknolojilerini daha çok personel temini, özlük işleri, performans yönetimi, terfilendirme ve personel arasında koordinasyon gibi işlemlerde yüksek derecede kullanıldığı tespit edilmiştir.Öğe Türkiye tekdüzen muhasebe sisteminde nazım hesapların önemi ve dış ticaret işlemlerindeki yeri(2008) Yarbaşı, EnginMuhasebenin temel amacı işletmenin devamını sağlamak ve gerekli finansman olanaklarından yararlanmak üzere ilgili kişilere yeterli açıklık ve doğrulukta finansal raporların düzenlenmesi için bilgi düzeninin oluşturulmasıdır. İşletmelerin, küreselleşme ile birlikte çok hızlı büyüyen ulusal ve uluslararası finans pastasından pay alabilmeleri, bilgi düzenlerinin bu piyasalara uygun açıklıkta anlaşılabilir düzeyde hazırlanması ile doğrudan bağlantılıdır. Türkiye’de kurumların mali raporlarının hazırlanmasında temel yapı Tekdüzen Muhasebe Sistemi bütün geliştirme çalışmalarına karşın yeterli değildir. Özellikle mali tablolarda yer almayan koşullu işlemler, vergi kanunlarına uyumlaştırma işlemleri, yabancı paralı işlemlerin ulusal para bazında takibinin zorunluluğu ve ulusal paranın yabancı paralar karşısında değerinin esnek oluşu nedeniyle bu tür işlemlerin gerçek değerinin bilinememesi sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sorunların çözümü Tekdüzen Hesap Planında Nazım Hesaplar olarak belirtilen fakat kullanımı konusunda yeterli açıklama bulunmayan ve de kullanımı çok sınırlı kalmış olan bir hesap sınıfıdır. Bu makalede bu hesap sınıfının özellikle dış ticaret işlemlerinde kullanımı ile ilgili bilgi verilmeye çalışılmaktadır.Öğe Uluslararası ticarette akreditifli ödemeler ve UCP 600(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Polat, AliAkreditifli ödeme şekli, uluslararası ticarette kullanılan önemli bir ödeme şeklidir. Bu ödeme şeklinin uygulanmasında Milletlerarası Ticaret Odası(MTO) tarafından düzenlenen yeknesak kurallar genel kabul görmüş kurallar olup en son düzenleme 1 Temmuz 2007 tarihli 600 No’lu yayınla getirilmiştir. Bir ödeme şekli olarak akreditifler, diğer ödeme şekilleri ile mukayese edildiğinde, özel bir uzmanlık gerektirmektedir. Bu uzman bakış açısı ile akreditif işleme alınmadığı takdirde, ihracat akreditifleri herhangi bir ödeme garantisi sağlamamakta, ithalat akreditifleri malın kalitesinde ve temininde beklenen güvenceyi temin etmemektedir. Bu çalışmada, akreditiflerin tarihsel gelişimi ve tanımı ile birlikte belgeler, rezerv konuları ve bu konular kapsamında UCP 600 ile gelen farklılıklar incelenmiştir.Öğe Müşteri vatandaşlık davranışının öncüllerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Korkmaz Devrani, Tülay; Kalemci Tüzün, İpekHizmet işletmelerinde müşterilerin işletmeye karşı vatandaşlık davranışı sergilemeleri, hızla artan rekabet ortamında işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için önemli bir tutundurma aracı olarak görülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, hizmet işletmelerinde müşteri vatandaşlık davranışını etkileyen faktörler incelenmiştir. İşletme ile özdeşleşme, müşteri memnuniyeti, işletme imajı ve işletme ünü kavramlarının müşteri vatandaşlık davranışı üzerinde etkisi incelenmiş ve müşteri vatandaşlık davranışını en iyi açıklayan model belirlenmiştir. 374 üniversite öğrencisi ile görgül bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, müşteri vatandaşlık davranışı ile işletmeyle özdeşleşme, müşteri memnuniyeti, işletme imajı ve işletme ünü arasında olumlu ilişki tespit edilmiştir. İşletmeyle özdeşleşme, müşteri memnuniyeti ve işletme ünü değişkenlerinden oluşan modelin müşteri vatandaşlık davranışını en iyi açıklayan model olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Dış ticaret serbestisinin Türk imalat sanayi fiyat maliyet marjları üzerindeki etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Aslan, Alper; Kula, FeritOligopolistik yapıdaki yerel endüstriler, uluslar arası rekabetle karşılaştığında daha rekabetçi davranmaya zorlanır. Bu süreç ise fiyat-maliyet marjlarının düşmesine ve çıktı seviyesinin artmasına neden olarak, yerel firmaların piyasa gücünü azaltacaktır. Bu makalede, iki haneli Türkiye imalat sanayi verileri ile panel veri ekonometrik teknikleri kullanılarak disipline edici ithalat hipotezi kamu ve özel sektör ayrımı ile test edilmiş ve ithalat penetrasyonunun Türkiye imalat sanayi iki haneli kamu alt sektörlerinde 1966-2001 döneminde, piyasayı disipline etmede önemli bir rolü olduğu sonucuna varılırken, özel sektörde bu etki reddedilirken, özel sektörde ithalatın piyasası disipline etme hipotezi kabul edilmemiştir.Öğe Film, gerçeklik ve bilinç(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Şentürk, RıdvanSinema, daha doğrusu filmin bir sanat dalı olarak doğuşu, insanın mekân ve gerçeklik algısının panoptik bir anlayışa uygun olarak düzenlenmiş klasik yapısının sarsılması ve giderek yıkılması sürecine zemin hazırlayan önemli gelişmelerden biridir. Film sanatının 100 yılı aşkın tarihi içerisinde giderek karmaşıklaşan görsel hareket mantığı, insanlığın zaman ve kendi bilinç tarihiyle olan ilişkisinde önceki dönemlerle kıyaslanmayacak düzeyde biçimsel ve niteliksel değişikliklere yol açmıştır. Zira sanatın resim, edebiyat, tiyatro, müzik ve fotoğraf gibi diğer dallarında sergilenen gerçeklik ve bilinç arasındaki ilişki mantığı filmle birlikte radikal bir biçimde değişmiş, o zamana kadarki kabul edilen normlardan oluşan modern normallik aurası infilak etmiş, kategorik bir biçimde birbirinden ayrılan, hafıza, bilinç, bilinç-dışı, gerçeklik, gerçeklik-dışı, nesnellik ve öznellik gibi alanlar arasındaki sınırlar tedrici olarak saydamlaşmıştır. Bu durum, daha sonra icat edilen televizyonla birlikte daha da karmaşıklaşmış ve tam bir bilinç implosyonuna (iç-patlamasına) sebep teşkil edebilecek göreceliliğe ve nispetsizliğe dönüşmüştür.Öğe Fenerbahçe taraftarlarının takımlarına yönelik psikolojik bağlılıkları ile saldırganlıkla ilgili tutumları arasındaki ilişki(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Giray, Caner; Gültekin Salman, GülberkBu çalışmanın amacı, Fenerbahçe taraftarlarının takımlarına yönelik psikolojik bağlılıkları ile saldırganlığa ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda saldırganlık değişkeni, fiziksel ve sözel olmak üzere iki boyutta incelenirken, psikolojik bağlılık da tek boyutta incelenmiştir. 795 Fenerbahçe taraftarı üzerinde uygulanan anket sonucunda, psikolojik bağlılık ile saldırganlık arasında bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, psikolojik bağlılık ve saldırganlık değişkenleri, demografik değişkenler ile test edilmiş ve sonuçlar araştırma bulgularında belirtilmiştir.Öğe France and European integration: an uneasy relationship(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Tekin, Beyza Ç.This study attempts to identify France’s cumbersome relationship with the European integration from the beginning to present. The emphasis in the study is on France’s role in the European integration process, the meanings, as well as the impacts of this process on French domestic politics. Although France has taken an active role in the European integration process, it is argued in the article that she had to keep a fragile balance between further integration and national sovereignty. French understandings of Turkey’s possible adhesion to the EU are firmly related with the complex relationship of France with the European construction, and the traditional concerns with keeping such a fragile balance.Öğe Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Gönen örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) İlban, Mehmet Oğuzhan; Köroğlu, Ahmet; Bozok, DüriyeBu çalışmanın amacı, termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin Gönen yöresinde algıladıkları destinasyon imajı olarak hangi faktörleri ön plana çıkarttıklarının belirlenmesidir. Anket çalışması ile elde edilen araştırma bulgularına göre termal amaçlı Gönen’e gelen turistlerin öncelikli faktör olarak sosyal çevre, bölgenin atmosferi, taşımacılık ve fiyat konularını algıladıkları belirlenmiştir. Ayrıca yöreye yapılan ziyaret sıklıkları ile algılanan destinasyon imajı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Öğe Gümrük birliği sonrası Türkiye’nin ihracat fonksiyonunun tahmini(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Aktaş, Cengiz; Yılmaz, VeyselGelişmekte olan ülkelerin ekonomik performanslarını etkileyen önemli faktörlerden birisi ihracattır. Bilindiği gibi Gümrük Birliği Türkiye’nin ihracat ve ithalatını önemli bir biçimde etkilemektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin Gümrük Birliği’ne girdikten sonraki 1996-2005 dönemindeki aylık verilerle Türkiye’nin ihracat fonksiyonunun tahmini yapıldı. Çoklu doğrusal regresyon modellerine ihtiyaç duyulan bu tip ekonometri çalışmalarında, parametre tahminlerinin beraberinde getirdiği problemlerden biri de zaman serisi verilerinde durağanlık sorunudur. Çalışmada önce durağanlığın belirlenmesi için ADF ve Phillips-Perron birim kök testi yapıldı. Birim kök testi sonuçlarına göre tüm serilerin birinci farklarında durağan oldukları görüldü. Johansen’nın Eş bütünleşme testi sonuçlarıyla da ihracat fonksiyonunun uzun dönemli tahminler için kullanılabileceği sonucuna ulaşıldı.Öğe İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararları üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Çakıcı, Abdul Celil; Atay, Lütfi; Harman, SerhatPazarlama karması, müşteri ihtiyaç ve isteklerinin giderilmesi amacıyla gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin bileşkesi olup; pazarlama karması konusunda verilecek kararlar, müşteri tatmini, acentanın karlı şekilde çalışabilirliği ve varlığının devamı açısından son derece önemlidir. İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentalarının pazarlama karması kararlarına ilişkin 2007 yılı Mart ayında, geliştirilen anketin yüz yüze ve kolayda örnekleme yoluyla uygulanmasıyla bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaya 170 seyahat acentası katılmıştır. Seyahat acentalarında pazarlama karmasının hizmet elemanı belirlenirken en çok acenta yöneticilerinin tecrübeleri ve pazarlama araştırmaları dikkate alınmaktadır. Fiyat tespitinde en çok hizmetin maliyeti, kalitesi ve müşterilerin fiyata duyarlılıkları dikkate alınmakta olup; fiyat farklılaştırmasında ise tedarikçilerin fiyatlarının daha belirleyici olduğu tespit edilmiştir. Dağıtım konusunda, kendi dağıtım çabaları yanısıra, acentaların % 61’inin dolaylı dağıtımdan da yararlandıkları bulgulanmıştır. Tutundurma faaliyetlerinde ise, öncelikle mevcut ve potansiyel müşteriler hedeflenmekte ve bu faaliyetler daha çok acenta çalışanları tarafından yürütülmektedir.Öğe Değişen rekabet koşullarında geleneksel gıda perakendecilerinin rekabet gücünün artırılması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Ersun, Nur; Arslan, İ. KahramanOrganize perakendecilik alanında yaşanan gelişmeler, geleneksel alışveriş ve tüketim anlayışında da hızlı bir değişime neden olmuş ve bunun sonucunda, mahalle bakkalından büyük marketlere ve mağaza zincirlerine geçiş yaşanmış, binlerce metrekare alana kurulu hipermarketlerde on binlerce ürün arasında alışveriş dönemi başlamıştır. Sayıları her geçen gün artan alışveriş merkezleri ve hipermarketler, yeni bir kültür ve yaşam biçiminin gelişmesine de öncülük etmiştir. Bu durumdan olumsuz yönde etkilenen işletmeler ise geleneksel gıda perakendecileri olarak adlandırılan bakkal ve orta boy marketler olmuştur. Bu çalışmada, geleneksel gıda perakendecilerinin hipermarketler ve mağaza zincirleri karşısında rekabet edebilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri için yeni rekabetçi stratejiler oluşturmalarına olanak sağlayan unsurların analizi ile olası tehditlerin avantaja dönüştürülebilmesi imkanları araştırılmıştır.Öğe Seçenek sayısının artması seçme davranışını etkiler mi?(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Gödelek, ErtuğrulIt was the purpose of this study to investigate what effect an increasing number of alternatives might have upon a hypothetical purchase decision. The experiment utilized a test design similar to Humphreys’ verbal conditioning model. We wished to discover whether this effect could be demonstrated when consumer goods were employed as stimulus objects rather than alphabetical letters as employed in previous research. It was predicted that in a multiple-choice situation, where one alternative is presented as correct more frequently than others, predicting the occurrence of the more frequently occurring alternative is independent of the number of alternatives available. Also, it was predicted that the effect of a stimulus change in one of the less frequently occurring alternatives, upon the choice of the other alternatives, is independent of the number ofalternatives available. The results indicated that in a five choice situation,subjects concentrated their choices more on the most frequently presented brand of flour than did the subjects in a two choice situation.Öğe Konaklama işletmelerinin yönetim yapılarının web tabanlı pazarlama faaliyetlerine etkisi üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Boylu, Yasin; Tuncer, Ademİlişkisel tarama türünde olan bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki konaklama işletmelerinin yönetim yapılarının, bu işletmelerin web tabanlı pazarlama faaliyetleri üzerinde etkili olup olmadığının belirlenmesidir. Durum tespitine yönelik hazırlanan bu çalışmanın araştırma grubunu oluşturan işletmeleri, “hotel guide”da yer alan üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinden, web sitesine sahip olanlar oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması için online bir anket formu hazırlanmış ve önceden tespit edilen 461 konaklama işletmesinin mail adreslerine e-posta ile gönderilmiştir. Hazırlanan bilgisayar programı aracılığıyla, anketler doldurulduğu anda elektronik ortamda depolanarak veri tabanı oluşturulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış ve yapılan analiz sonucunda elde edilen bulgular yoruma tabi tutulmuştur. Analizler ise, çapraz tablolar yardımıyla ve ChiSquare test tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan, Türkiye’deki konaklama işletmelerinin; bağımsız, yerli zincir ve yabancı zincir olmalarının web tabanlı pazarlama faaliyetleri üzerinde kısmen etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın temel kaynaklarını; turizm, internet ve pazarlama konularındaki yerli ve yabancı literatürün yanı sıra, konaklama işletmelerinden elde edilen veriler oluşturmuştur.Öğe Global ekonomik kriz ve Türk kamu maliyesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Batırel, Ömer FarukGlobal ekonomik kriz subprime mortgage kredilerine bağlı bir uluslararası bankacılık krizidir. Bu krizin temel ekonomik göstergeleri; 2008 ve 2009 yıllarında düşen büyüme hızları ve toplam talep yetersizliği ile enerji ve gıda fiyatlarının yükselmesi sonucu artan enflasyonist eğilimlerdir. Türkiye 2001 krizi sonrası oldukça sağlamlaştırılmış sermaye yeterlik rasyosuna sahip güçlü bankacılık sistemi, sağlam kamu maliyesi, düşük kamu net dış borcu ve izlediği sıkı disiplinle yoluna devam etmiştir. Bu nedenle Türkiye global bankacılık krizinden kaynaklanmayan, daha çok ulusal nitelikte olan ve düşük büyüme hızı ve çift haneli enflasyon olarak görülen bir kriz yaşamaktadır. Artan petrol fiyatları, yüksek reel faiz ve hızla artan enflasyondan Türk kamu maliyesi belli ölçüde etkilenmektedir ve bu durum, istihdamı, reel sektörü ve tarımsal üreticiyi güçlendirecek bir mali canlandırma paketi ile aşılabilir.