Yazar "Vural, Haluk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elektronik ticaret (e-ticaret) yapan işletmelerin alan adlarının, bireylerin bu işletmeleri tercihi üzerindeki etkisi ve bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Vural, Haluk; Karabulut, Ahu TuğbaBu çalışmanın amacı, e-ticaret yapan işletmelerin alan adlarının, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu araştırma kapsamında veri toplama amacıyla İstanbul ilinde e-ticareti kullanan bireylere anket çalışması uygulanmıştır. Toplam 400 araştırma formu elektronik ortamda e-ticaret kullanıcılarına uygulanmış 353 tanesi tam olarak cevaplanmış ve formlar analize tabi tutulmuştur. İşletme tercihi algısını ölçmek amacıyla işletme tercihi algı ölçeği kullanılmıştır ve alan adı algısını ölçmek için ise alan adı algı ölçeği kullanılmıştır. İşletme tercihi algı ölçeği, güvenilirlik, algılanan fayda, satın alma süreci, arama motoru tasarımı, üstünlük imajı ve teslimat olmak üzere 6 boyuttan oluşturulmuştur. Alan adı algı ölçeği ise üst düzey alan adı, kısa alan adı, keyword alan adı, com alan adı ve IDN alan adı olmak üzere 5 boyuttan oluşturulmuştur. Elde edilen verilere frekans dağılımı, güvenilirlik analizi, faktör analizi, t testi analizi, anova analizi, korelasyon analizi, basit ve çoklu regresyon analizi uygulanmıştır.Öğe Elektronik ticaret (e-ticaret) yapan işletmelerin alan adlarının, bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisi ve bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Vural, Haluk; Karabulut, Ahu TuğbaBu araştırmanın amacı, elektronik ticaret (e-ticaret) yapan işletmelerin alan adlarının, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma formu İstanbul’da e-ticaret yöntemiyle alışveriş yapan 400 kişiye dağıtılmış, bunlardan 353 tane kullanılabilir araştırma formu temin edilerek, analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analiz için güvenirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada, e-ticaret yapan işletmelerin sadece üst düzey alan adı, keyword alan adı ve com alan adı, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihlerini istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü etkilemektedir. Bununla beraber, e-ticaret yapan işletmelerin toplam alan adları, e-ticaret hizmeti alan bireylerin bu işletmeleri tercihlerini pozitif yönlü etkilemektedir.