Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tekin, Mahmut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilişim teknolojileri kullanımının işletme performansına etkileri: lojistik sektöründe bir uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Tekin, Mahmut; Zerenler, Muammer; Bilge, Atıl
    Küresel rekabet ortamında başarılı olabilmek için üretilen ürünlerin dünya üzerindeki farklı yerlerde bulunan ve birbirlerinden farklı olan müşterilerin isteklerini karşılaması koşulu giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu durum; tüm işletmecilik etkinliklerinde lojistik sektörünün önemini giderek artırmaktadır. Bununla birlikte; lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin bilişim teknolojileri kullanımıyla performans artışı sağlanmaktadır. Bu araştırmada; Konya ilinde lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde bilişim teknolojileri kullanım düzeyi incelenmiş, bilişim teknolojilerinin genel işletme performansına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletme Performansına Etkileri: Lojistik Sektöründe Bir Uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Tekin, Mahmut; Zerenler, Muammer; Bilge, Atıl; Yıldız, Mehmet; Özilhan, Derya
    Günümüzde işletmeler, her düzeyde rekabetin artması, hızla değişen ve şekillenen yeni piyasa koşulları ve gittikçe daha karmaşık ve önemli hale gelen tüketici ihtiyaç ve taleplerini karşılayabilme gereksinimi gibi etkenlerin yanı sıra teknolojik gelişme ve yenilenmenin sonucunda geçmişe kıyasla daha büyük bir rekabet baskısına maruz kalmaktadırlar. Küresel rekabet ortamında başarılı olabilmek için üretilen ürünlerin dünya üzerindeki farklı yerlerde bulunan ve birbirlerinden farklı olan müşterilerin isteklerini karşılaması koşulu giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu durum; tüm işletmecilik etkinliklerinde lojistik sektörünün önemini giderek artırmaktadır. Bununla birlikte; lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin bilişim teknolojileri kullanımıyla performans artışı sağlamaktadır. Bu araştırmada; Konya ilinde lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde bilişim teknolojileri kullanım düzeyi incelenmiş, bilişim teknolojilerinin genel işletme performansına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çok Modelli Montaj Hattı Dengeleme İçin Paket Program Ve Mobilya Endüstrisinde Bir Uygulama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Saçlı, Cevdet; Tekin, Mahmut; Doğan, Zekeriya
    Montaj hattı dengeleme, montaj hattındaki görevlerin aralarındaki öncelik ilişkileri göz önünde bulundurularak belirlenen bir çevirim zamanı içerisinde hattın verimliliği en iyilenecek şekilde istasyonlara atanmasıdır. Hattın verimliğinin en iyilenmesi çoğu zaman, montaj hattında ihtiyaç duyulacak işçi (istasyon) sayısının en aza indirilmesini sağlar. Montaj hattı dengeleme problemi, hattın şekli, hatta üretilen ürün çeşitliliği ve görev zamanlarının durumu gibi değişik açılardan sınıflandırılmakla birlikte, bu sınıfın her biri için problemin yapısı ve çözüm yaklaşımları arasında bazı farklılıklar vardır. Bu çalışmada, çok modelli montaj hattı dengeleme problemleri ile ilgili hat etkinliğini eniyilemeye yönelik yeni bir paket program geliştirilmiş, geliştirilen bu yeni program Tepe Mobilya A.Ş. ve Kenzel Mobilya Sanayi ve Ticaret Limitet Şirketinde uygulanmış ve elde edilen sonuçlar sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Elektronik Ticaret Faaliyetlerinde Yapılan Yeniliklerin Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkilerini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Akgün, V. Özlem; Celep, Emel; Ergün, Gözde Seval
    Günümüzde yaşanan hızlı değişimle birlikte, pazarlama araç ve yöntemleri de bu hızlı değişime kendilerini uydurmuşlardır. Geleneksel pazarlamada müşteriler gereksinimlerini karşılamak için; ürünü ya kendilerine gelen satıcılardan, ya da ürünü satan mağazalardan almakta iken, bilgi toplumunda, tüketici ve satıcı bir araya gelmeden de alışveriş işlemi gerçekleşmektedir. Sanal ortamda yapılan işlemler çok daha geniş kitlelere ulaşabilmeyi, müşteri ile daha yakın ilişki kurabilmeyi, maliyetleri azaltabilmeyi ve hızlı erişimi amaçlamaktadır. Bu gelişmeler doğrultusunda çalışmamızın asıl hedefi; elektronikleşen ticaret ortamındaki faaliyetlerde gösterilen yaratıcılık derecesinin ve yenilik faaliyetlerinin, pazarlama ilkeleri doğrultusunda tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma niyet, tavır ve eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu hedef doğrultusunda yapılan çalışmada yenilikleri yakından takip eden üniversite öğrencileri üzerine yapılan araştırma ve araştırma sonuçları yer almaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hizmet İşletmelerinde Bilişim Teknolojisinin Stratejik Kullanımına İlişkin Bir Hastane Uygulaması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Tekin, Mahmut; Akolaş, Dilek Arzu
    20.Yüzyılın sonlarına doğru, bilginin anlamında ve bilgi teknolojilerinde yaşanan büyük devrim; sektörlerde bilgi işçiliğine büyük önem kazandırmış ve sektörel ağırlığın da sanayiden, hizmet sektörüne doğru kaymasına yol açmıştır Endüstriyel bazdaki bu değişime, insanlara daha iyi hizmet sunmak amacıyla geliştirilen teknolojilerin katkısı inkâr edilmemekle birlikte; bu yapısal değişimin hızı ve oranı, ülkelerin gelişmesine paralel, şu şekilde ortaya çıkmaktadır (Karahan, 2000): Örneğin bir ülkenin gelişimi, birincil sektör olarak adlandırılan tarım sektöründen ikincil sektör olan sanayi sektörüne oradan da üçüncül sektör denilen hizmet sektörüne geçişi öngörmekte olup, hizmetlere olan talebe paralel olarak ulaştırma, haberleşme, ticaret ve hizmet alanlarını içeren hizmet sektörüne geçiş, bir ülkenin ekonomik ve sosyal açıdan kalkınmışlığının bir göstergesi olmaktadır. Başka bir deyişle, gelişmiş ekonomik hayatın aksamadan sürdürülebilmesi, karmaşık ve yoğun şehir hayatının daha düzenli hale getirilebilmesi ve kolaylaştırılması, hizmet sektörünün sağlayacağı hizmetlere bağlı hale gelmiştir(Dinçer, 1998). Bu bağlamda bilgi çağı olarak adlandırılan bu yeni dönemin lokomotif sektörü ünvanını kazanan hizmet sektörü ve ona bu önceliği kazandıran teknolojik gelişim arasındaki etkileşimin irdelenmesi yararlı olacaktır. Bu hedefin ortaya konması amacıyla yürütülen bu çalışmayla, "Hizmet İşletmelerinde Bilişim Teknolojisinin Stratejik Kullanımına İlişkin Bir Hastane Uygulaması ile bu konu incelenmeye çalışılmıştır. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için, hizmet işletmeleri ve inceleme konusu olan sağlık sektörü hakkında kısaca bilgi verilmesi yararlı olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletmelerde Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Farklı Bir Yaklaşım: Değer Temelli Pazarlama
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Tekin, Mahmut; Çiçek, Ercan
    Günümüzün pazarlama uygulamalarına gelinceye kadar pazarlama anlayışı ve yaklaşımlarında önemli değişimler yaşanmıştır. Pazarlama bilimi çeşitli aşamalardan geçerek, şu anda uygulanmakta olan farklı anlayışlara yerini bırakmıştır. Günümüzde işletmeler, oldukça farklı bir rekabet arenası ile karşı karşıya bulunmaktadırlar. Ürün farklılaşmasının giderek daha da zorlaştığı, küresel piyasaların ve rakiplerin giderek arttığı, tatmin edilmesi giderek zor hale gelen farklı bir müşteri yapısının ortaya çıktığı bir ortamda işletmeler, değişik pazarlama yöntem ve stratejilerini uygulamaya başlamışlardır. Bu bağlamda, değer temelli pazarlama yaklaşımı, işletmelere rekabetçi üstünlük elde etmede, farklı çözüm ve uygulamaları hayata geçirebilme olanağı sağlamaktadır. Günümüzde müşteriye yaratılan değer kavramının, işletmelerin rekabet üstünlüğü sağlamada en önemli unsurlardan birisi olduğu belirtilmektedir. Bu çerçevede, işletmelerin önünde yer alan temel hedeflerden biri; değeri tanımlamak, değeri yaratmak ve değeri sunmaktır. Bu uygulama aynı zamanda, yeni pazarlama felsefesini de ortaya koymaktadır. Bu bildiride, değer temelli pazarlamanın işletmelerde nasıl uygulandığı ve işletmelerde hangi stratejik yaklaşımlar uygulanarak, rekabet üstünlüğü sağladığı, uygulamadan örnekler verilerek açıklanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Konya Otomotiv Yan Sanayiinin Rekabet Gücü Hakkında Bir Araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Tekin, Mahmut; Zerenler, Muammer
    Otomotiv sanayii gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de teknolojik gelişmenin temelini oluşturmaktadır. Otomotiv sektörü kendisi dışında, ham madde ve yan sanayi ile otomotiv ürünlerinin tüketiciye ulaşmasını sağlayan ve bunu destekleyen pazarlama, bayi, servis, akaryakıt, finans ve sigorta sektörlerinde de geniş iş hacmi ve istihdam yaratmaktadır. Konya ilinde otomotiv yan sanayii 2000'li yıllarda ihracata yönelik rekabetçi bir sanayi niteliğini kazanmış durumdadır. Bu çalışmada; Konya'da faaliyette bulunan ve KOBİNET bilgi ağına kayıtlı olan otomotiv yan sanayiinde faaliyet gösteren işletmelerin rekabet gücünün belirlenmesine yönelik olarak yapılan bir araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kriz Dönemlerinde Örgütsel Bağlılık: Bir Market Zinciri Uygulaması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Yaman, Zührem; Tokat, Fatma
    Örgütsel amaçların, bireysel amaçlarla örtüşmesi durumunda işgörenler örgütsel varlılığın sürekliliğine katkı sağlamaktadır. Bundan dolayı, örgütün varlığını devam ettirmesi, işgörenlerin bağlılığına ve örgütten ayrılmamalarına bağlıdır. Örgütün gücü işgörenlerin bağlılığıyla yakından ilgilidir. İşgörenin çalıştığı örgüte karşı hissettiği bağın gücü örgütsel bağlılık olarak nitelendirilir. Örgütsel bağlılık duygusu, işe geç gelme, devamsızlık ve işten ayrılma gibi olumsuz sonuçları azaltıp, örgütsel performansı ve ürün/hizmet kalitesine de olumlu yönde katkılar sağlamaktadır. Dolayısıyla örgütlerin özellikle kriz dönemlerinde krize karşı uyguladıkları ‘örgütsel küçülme’ stratejileri örgütsel bağlılığı etkilemektedir. Bu çalışmada; Konya ilinde İttifak Holding bünyesinde faaliyet gösteren Adese şubelerinde çalışanların örgütsel bağlılığını etkileyen faktörler ile kriz döneminde örgütsel bağlılık ve çalışanların örgüte bakış açılarında yaşadığı varsayılan dönüşümler irdelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Yeteneklerinin Belirlenmesi: Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Örneği
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Arslan, Emine
    Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişte girişimcilik, insanın düşünsel emeğinin ekonomik değerlere dönüşmesi olarak ifade edilmekte ve üretim faktörleri arasında yer almaktadır. Bilişim teknolojilerinde meydana gelen değişim ülkeler arasında yoğun bir rekabetin yaşanmasına sebep olmuştur. Rekabetüstü olabilmek, ülkelerin girişimcilik güçlerini ve potansiyelini kullanabilmelerine bağlıdır. Türkiye'de gelişen ve değişen pazardan pay alabilmek için, eğitim desteğiyle üniversite öğrencilerinin girişimcilik ruhunun ortaya çıkarılması gerekmektedir. Küreselleşen dünyada artan rekabetle birlikte bireylerin kendi işini kurması gereklidir. Araştırmada, Selçuk Üniversitesi Akşehir MYO öğrencilerinin girişimcilik yetenekleri ortaya çıkarılarak, girişimcilik yönlerinin geliştirilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Şehir İçi Dağıtım Şirketlerinde Gezgin Satıcı Problemi Uygulaması
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Dündar, Abdullah Oktay; Şahman, Mehmet Akif
    Bu çalışmada, Konya ilinde faaliyet gösteren “Dondurmam Gaymak” markalı dondurmaların şehir içi dağıtımını gerçekleştiren özel bir şirketten alınan gerçek veriler ışığında gezgin satıcı problemi ele alınmıştır. Haritacılıkta kullanılan yer küre üzerinde herhangi bir konumun koordinatlarını belirleme araçlarından biri olan el gps’i yardımıyla, şirket müşterilerinin konumları bulunmuştur. Netcad programı aracılığı ile konum bilgileri GoogleEarth programına taşınmış ve konumlar arasındaki gerçek mesafeler tespit edilmiştir. Taşıma maliyetlerini minimum yapacak olan rota WinQsb programı aracılığı ile belirlenmiş, şirketin satış gücü tarafından daha önceden kullanılan rota ile karşılaştırılmıştır. Yeni rotanın kullanılması ile işletmenin sağlayacağı avantajlar değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Şehirlerin Markalaşma Sürecinin Yansımaları: Konya İli Üniversitelerindeki Öğrencilerin Algılarındaki Konya Markası
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Cici, Emine Nihan
    Küreselleşen dünyada rekabet artık sadece ürünler arasında olmamaktadır. Ortaya çıkan bu rekabette küresel şehirler; sınırları içinde yaşayanlara yüksek kaliteli yaşam sunmak için tüm imkânlarını seferber etmektedirler. Bir ürün için marka olmak hedeflediği kitle için değerli ve tercih edilebilirliği yüksek hale gelmeye dayanmaktır. Bu durum şehirler için daha fazla ziyaretçi, daha fazla yatırımcı ve daha fazla gelir anlamına gelmektedir yani bir kentin markalaşması o kentin logosunu ve kendine has bir kaç ürünü ile tanınabilir hale gelmesi demek değil onu eğitim, güven ve yatırım merkezi yapabilmek demektir. Yapılan bu çalışma ile markalaşma çalışmaları hızla süren, bünyesine yeni üniversiteleri eklemeye hazırlanan Konya'nın markalaşma sürecinin yansımaları eğitime devam eden üç üniversitesinin öğrencileri üzerinde araştırılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tam Zamanında Üretim Sisteminin Tekstil Sektöründeki Uygulama İmkânları: Gaziantep, Kahramanmaraş, Malatya
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Tekin, Mahmut; Yücel, Mustafa
    Günümüzde bir ülke ekonomisinin can damarını teşkil eden üretim sektörü, gerek mal gerekse hizmet üretimi olsun, önemini arttırarak sürdürmektedir. Artan rekabet ortamında, üretime verimliğin, üretkenliğin ve kalitenin yükseltilmesi zorunluluğu işletmeleri üretim sistemlerinin daha titiz ve bilimsel olarak analizine, planlanmasına ve kontrolüne doğru yönelmiştir. Bu ortamda, ortaya çıkan yeni yaklaşımlardan biri olan Tam Zamanında Üretim sistemi stok maliyetini en aza indirgeyerek kaliteyi maksimum noktaya getirmeye çalışan bir sistemdir. Tam Zamanında Üretim Sisteminin önemi gittikçe artan üretim yaklaşımlarından biridir. Bu makalede tam zamanlı üretim sisteminin felsefesi, amaçları ve unsurları incelenmiş, tekstil ve hazır giyim sanayine uygulanabilirliği tartışılmıştır. Araştırmanın temel amacı Malatya, Gaziantep, Kahramanmaraş bölgesinde tekstil sektöründe faaliyette bulunan 45 işletmenin; "TZÜ Sisteminden beklentilerinin ve TZÜ Sisteminin uygulanması sırasında karşılaşılan işletme içi ve işletme dışı sorunların önem düzeylerini tespit etmektir". Araştırmanın birinci bölümünde; TZÜ sisteminin teorisi ile ilgili kitap ve makale gibi ikincil kaynaklar taranmış ve konunun teorik olarak incelenmesi gerçekleştirilmiştir. İkinci bölümünde ise; Malatya, Gaziantep ve Kahramanmaraş illerinde faaliyette bulunan 45 Tekstil işletmelerince TZÜ Sisteminin hangi ölçülerde bilindiğine ve uygulandığının tespitine yönelik yapılan alan araştırması ve bu araştırmadan elde edilen bulguların değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler verilmiştir.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim