HİRE, Cilt 7, Sayı 1, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Sürdürülebilir moda ve hashtag pazarlaması: Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketi kullanımı üzerine bir analiz
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2024) Güven, Gurur Öyküm
    Sürdürülebilirlik, diğer alanlarla olduğu gibi moda endüstrisinde de giderek artan bir öneme sahiptir. Moda markaları, değişen tüketici eğilimlerine uyum sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemek zorundadırlar. Bu noktada, sosyal medyanın gücü, özellikle Instagram’ın hashtag pazarlamasıyla birleşerek markaların sürdürülebilirlik mesajlarını etkili bir şekilde iletmelerini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketinin kullanımına yönelik verilerin analiz edilmesi ve Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte kullanılan diğer hashtagleri tespit ederek, hashtag kümeleri oluşturmaktır. Araştırmada web kazıma yapılarak verilere erişilmiş ve sosyal ağ analizi yöntemi kullanılmıştır. Web kazıma ile Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle 23 Mart 2022 tarihi ile 19 Mayıs 2023 tarihleri arasında 825 farklı hesap tarafından 9660 gönderi paylaşıldığı tespit edilmiştir. Bunun sonucunda Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte kullanılan etiketler “ikinci el, el yapımı, sürdürülebilirlik ve organik” olmak üzere 4 kümede dört kümede toplanmıştır. Ayrıca #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte günlük ortalama 22 gönderi paylaşıldığı, en çok pazartesi ve cuma günleri gönderi yayınlandığı, Türkçe ve İngilizce etiketlerin sıklıkla birlikte kullanıldığı ve #sürdürülebilirmoda etiketiyle gönderilerde 30 adet etiketin birlikte kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Kurumlar için krizin önemi ve halkla ilişkiler kurumlarının kriz iletişimindeki rolü
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2024) Çelik, Zühre; Develi, Evrim İldem
    Bu araştırmada kurumlar için zor bir süreç olan kriz zamanlarının kurumlar üzerindeki etkisi araştırılırken, kriz süreçlerini bir bütün olarak değerlendirmek için kriz yönetimi sürecinin öncesi, sırası ve sonrasında yapılması gerekenler ele alınmıştır. Çalışmada doğru bilgiye ulaşmak için öncelikle literatür taraması yapılıp nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Mülakatlar kurumların kriz sürecinde destek aldıkları ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) üyesi olan dört halkla ilişkiler ajansının yetkilisi ile yapılmıştır. Araştırmada kurumlar için zor bir süreç olan kriz zamanlarında yapılması gerekenler sıralayıp bu süreçte kurumlara destek olan halkla ilişkiler ajanslarının süreçteki katkısı uzman görüşleriyle desteklenmektedir. Görüşmelerde ajans yetkililerine yöneltilen beş soru ile kriz sürecinde kurumlara nasıl destek verdikleri ele alınmıştır. Her katılımcıya aynı soru yöneltilmiş ve alınan cevaplarda; kriz olmadan kriz ekibinin belirlenmesinin, bu ekipte uzman kişilerin yer almasının ve bu kişilere eğitimler verilerek kriz anında nasıl davranacaklarının örgütlenmesinin kriz anındaki önemi vurgulanmıştır. Kurumlar için yıkıcı etkileri olabilen krizlerin kurum itibarına etkisi de ele alınarak itibarı korumak için yapılabilecek çalışmalara değinilmiştir. Araştırmada gelişen teknolojiyle birlikte, kriz anlarında kurumların en korktuğu mecralardan biri olan sosyal medya kanallarının önemine de değinilerek bu kanalların kriz anındaki etkisine yer verilmiştir.
  • Öğe
    Dijital halkla ilişkiler aracı olarak web sitelerinin marka güvenine etkisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2024) Diken, Nesli Han; Karayel Bilbil, Emel
    Bu araştırma, web siteleri ve marka güveni arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Marka güveni ile web sitesi özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek için nicel araştırma yöntemlerinden biri olarak anket çalışması yapılmıştır. Ankette, Türkiye’de yaşayan 18 yaş ve üstü katılımcılara yöneltilen sorular bulunmaktadır. Katılımcılar, e-ticaret ve ulaşım sektörlerinde en çok kullandıkları markaları seçerek bu markaların web siteleri hakkındaki algılarını ve markaya duydukları güveni değerlendirmişlerdir. Ankette kullanılan sorular, katılımcıların görüşlerini değerlendirmek için 5’li Likert ölçeği kullanılarak hazırlanmıştır. Katılımcılar, basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Bu yöntemle elde edilen veriler, marka güveni ile web sitesi özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek için kullanılmıştır. Marka güveni ile çevrimiçi deneyim ve güvenlik/gizlilik faktörleri arasındaki ilişki belirgin olarak bulunmuştur. Bilgi kalitesi, güvenlik ve gizlilik, çevrimiçi deneyim ve hız ve süreklilik faktörlerinin marka güveni üzerinde pozitif ve anlamlı etkileri olduğu tespit edilmiştir. Ancak, kullanım ve arayüz faktörünün marka güveni üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamıştır, bu da kullanıcıların web sitesinin kullanım kolaylığı ve arayüz tasarımının marka güveni üzerinde diğer faktörlere göre daha az etkili olduğunu göstermektedir.
  • Öğe
    Kriz iletişimi bağlamında şirketlerin sosyal medya paylaşımları: 6 Şubat depremi özelinde bir içerik analizi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2024) Atkan, Burak; Çevik Ergin, Tuba
    Bu araştırma, doğal afet sonrası şirketlerin Instagram platformundaki kullanıcı etkileşimlerini inceleyen bir içerik analizi üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş depremlerinin ardından ülkede faaliyet gösteren şirketlerin Instagram paylaşımlarına gelen kullanıcı yorumlarını inceleyerek, bu yorumların şirketlerin halkla ilişkiler uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirmektir. Bu, kriz iletişimi ve halkla ilişkiler stratejilerinin geliştirilmesi açısından büyük öneme sahiptir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın ana sorusu “Kullanıcılar depremle ilgili Instagram paylaşımlarına nasıl tepki verdi ve bu durum kamuoyunun şirketlere yönelik algısını nasıl etkiledi?” olarak inşa edilmiştir. İçerik analizi yöntemi seçilmiş olup, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak farklı kriz iletişimi stratejilerini yansıtan üç farklı şirket incelenmiştir. Elde edilen veriler MAXQDA kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. İncelenen şirketlerin Instagram paylaşımlarına gelen kullanıcı yorumları, halkla ilişkiler stratejilerinin etkin bir şekilde uygulanmasının önemini göstermiştir. Özellikle hızlı ve duyarlı bir şekilde tepki veren şirketlerin daha olumlu bir toplum algısı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca, bağış ve yardım çabalarının kamuoyu tarafından takdir edildiği görülmüştür. Geç reaksiyon vermenin ve yetersiz bağışın olumsuz toplum algısına hatta abonelik iptallerine yol açtığı gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar, şirketlerin kriz anlarında etkili bir şekilde iletişim kurmaları gerektiğini ve paydaşlarının beklentilerini karşılamalarının kritik olduğunu göstermektedir.