GD, Cilt 1, Sayı 1, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Türkiye’de kadınları girişimciliğe yönelten faktörler, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Arslan, İ. Kahraman; Toksoy, Meryem DemetSon yıllarda gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde çalışma hayatında ağırlıkları büyük ölçüde hissedilen kadınların, sahip oldukları yetenekleri kullanabilme, ekonomik bağımsızlık, esnek çalışma saatleri, kendi kendinin patronu olmak istemesi gibi nedenlerle ücretli çalışan olmak yerine kişisel tasarruflarını veya banka kredisi kullanarak kendi işlerini kurmayı tercih ettikleri görülmektedir. Bu kapsamda kadın girişimcilerin sorunlarını tanımlamak ve çözüm önerileri oluşturmak amacıyla yapılan çalışma neticesinde Türkiye’de faaliyet gösteren kadın girişimcilerin demografik özellikleri, girişimcilik performansları, karşılaştıkları sorunlar ve kadınları girişimci olmaya yönlendiren nedenler değerlendirilerek çözüm önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır.Öğe Türkiye’deki akredite melek yatırımcı ağlarının gelişiminin ve karakteristik özelliklerinin analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Ulutürk Cinbiş, SinemBu makale; Türkiye’deki Akredite Melek Yatırımcı Ağlarının gelişimi ve karakteristik özellikleri analiz edilerek, girişimcilik literatürüne Türkiye’deki ağ modelleri ve bu ağların işleyişleriyle ilgili katkı sağlanmasını ve Türkiye’deki girişimcilik iklimiyle ilgili akademik literatürün genişletilmesini amaçlamaktadır. Çalışma; birincil kaynak olarak akredite ağların kurucuları, yöneticileri ve/veya koordinatörleri ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelere, ve web siteleri, faaliyet dokümanları gibi ikincil kaynaklardan edinilen niteliksel ve niceliksel verilere dayanmaktadır. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, Türkiye’deki Akredite Melek Yatırımcı Ağlarının; faaliyete başladıkları dönem, merkezleri, kar yönelimleri ve hizmetleri, - tanımladıkları vizyonları, misyonları ve faaliyetleri temelinde- ağların doğaları incelendiğinde çeşitlilik göstermektedirler.Öğe Social entrepreneurship as a tool for creating competitive advantage: a theoretical approach(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) İyigün, Necla Öykü; Yalçıntaş, MuratSocial entrepreneurship has been subject to so many studies examining a field of study that covers a number of domains, including entrepreneurial studies, social innovation, and non-profit management in literature. This paper aims to present the current state of social entrepreneurship literature in creating competitive advantage by providing an overview of social entrepreneurship, making reference to existing literature. This paper also aims to extend existing research about social entrepreneurship through examining this phenomenon and discuss implications for future research and identify a research agenda for developing knowledge about social entrepreneurship and creating competitive advantage.Öğe Ticari bir kavram olarak misafirperverlik: girişimcilik ekseninde yeniden yapılanma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Asal, Uğur YasinMisafirperverlik disiplinler arası bir kavram olarak siyaset felsefesinden iktisat teorisine kadar geniş bir eksende araştırma konusudur. Bu çalışma, misafirperverlik kavramını ticaret kavramı ile ilişkilendirerek ele almayı ve tarihsel süreci izleyerek “Misafirperverliğin ticari yapısı kavramı hangi dönüşümlere sevk etmiştir?” sorusunu cevaplamayı hedeflemektedir. Ticaret yoluyla karşılaşan tarafların davranışları, misafir ile ev sahibi olan arasındaki ilişki çerçevesinde sosyal bir kontrol olarak ele alınırken; bu sürecin ekonomik ve sosyal değişkenlere göre yeniden şekillendiği iddia edilecektir. Misafirperverliğin sosyal ve ekonomik bir değişken olarak tartışılmasıyla, misafirperverlik kavramının teorileştirme sürecine katkı sunulması hedeflenmektedir. Çalışmada misafirperverlik kavramındaki bu dönüşümün, Roma’dan günümüze tüccar ve ev sahibinin karşılıklı konumlarının, ilişkilerinin, misafirperver şehirlerin ve kültürlerin inşa çabası ve girişimcilik yaklaşımı ile ilişkilendirilerek sunulması hedeflenmektedir.Öğe Kadın girişimcilerin “güç mesafesi” ve “belirsizlikten kaçınma” kültürel boyutlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Ülgen, BelizSon yıllarda üzerinde ağırlıkla durulan girişimcilik kavramı, toplumlar için ekonomik gelişmenin itici gücü olarak öne çıkmaktadır. Bu kapsamda kadın girişimcilerin öneminin de her geçen gün artmakta olduğu görülmektedir. Kadınların çalışma hayatına daha aktif olarak katılmaları ve girişimcilik faaliyetlerinde bulunmaları gelişen ekonomiler için özel bir öneme sahiptir. Küresel rekabetin arttığı günümüzde, Türkiye gibi birçok gelişmekte olan ülkede kadın girişimciliğinin henüz başlangıç aşamasında olması ise o ülkenin ekonomik büyüme potansiyelini yeterince kullanmadığını göstermektedir. Girişimcilik ekonomik bir değer olmanın yanı sıra kişilerin bulunduğu sosyal ve kültürel yapı ile de yakın ilişki içindedir. Bu çalışmada, Türkiye’deki kadın girişimcilerin, Hofstede’in (1980a) kültürün beşe ayırdığı boyutlarından “güç mesafesi” ile “belirsizlikten kaçınma” boyutlarına ilişkin algılarının nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ve derinlemesine mülakat yöntemi ile incelenmesi amaçlanmıştır.Öğe Importance of knowledge exchange between academia and entrepreneurs: mobile banking and e-money(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Türkşen, UmutThis paper reflects on the experience of Knowledge Exchange (KE) and consultancy project which took place between a Law School, France Telecom-Orange Plc. and Frost & Sullivan. It is argued that academic opinion and university communities are essentialand invaluable in investment and entrepreneurship initiatives particularly in jurisdictions where there is very little or no legal certainty (e.g. Mobile Banking requirements in many developing countries) and reliable information. Furthermore, the academia can provide good value and sound advice on effective risk management, compliance and ethics, all of which enhance the corporate social responsibility as well as the comparative advantage of an entrepreneur.