IUHİBED, Cilt 1, Sayı 1, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 8 / 8
  • Öğe
    Dijital aktivizmin bir türü olarak Hacktivizm ve “Redhack”
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Yegen, Ceren
    Özellikle 21.yüzyılda hızla gelişen iletişim teknolojileri, iletişim olgusunun kendi içerisinde değişip dönüşmesine sebep olurken, toplumsal gündelik yaşam pratiklerinin de değişip dönüşmesine neden olmaktadır. İletişim teknolojileri ile yerel olandan küresel olana doğru bir dönüşüm seyretmekle birlikte, bu durum birçok alanı da etkilemektedir. İletişim ve internet teknolojilerinin gelişim ve dönüşümü ile beraber birçok toplumsal pratik sosyal mecralardan dijital mecralara taşınmaktadır. Bireyler bireysel ya da toplumsal birçok pratiği iletişim ve internet teknolojilerinden yararlanarak dijital ortamlarda yapmakta, bu sayede daha fazla kitleye, daha kısa sürede ulaşabilmektedir. Böylelikle ayrıca geleneksel iletişimin tek yönlü duruşuna artık etkileşimden söz eden ve çift yönlü işleyen bir iletişim ortam ile algısı noktasında bir alternatif getirilmektedir. Bununla birlikte örgütleme pratiği de büyük bir önem kazanmış ve insanlar internet üzerinden daha çabuk ve etkili şekilde örgütlenebilir olmuştur. Bu anlamda önemli bir toplumsal pratik olan aktivizm de internet teknolojileri ile dönüşmüş ve aktivizmin internet üzerinden yapılmasını ifade eden dijital aktivizm önemli bir kavram olarak ortaya çıkmıştır. Bu yüzden bu çalışmada sınırlı kalmak adına bir dijital aktivizm pratiği olan ve özellikle Türkiye'de 1997 yılında kurulan ve Kızıl Hackerlar Birliği olarak anılan "RedHack" isimli hacker grubu ile öne çıktığı varsayılan "hacktivizm" kavramı RedHack'in 2012 ile 2013 arasında yaptığı eylemler (toplam 33 eylem) çerçevesinde tartışılacak, politik gerekçeler ile hackleme eylemi yapma anlamına gelen hacktivizm kavramının yeni medya destekli olarak nasıl yorumlandığı betimsel bir analiz dahilinde irdelenecektir.
  • Öğe
    The effect of corporate reputation on buying behaviour and brand loyalty: a research on SHELL&TURCAS corporation
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Öztürk, Gülay; Özdemir Çakır, Hilal
    In this study, the effect of corporate reputation on buying behavior and brand loyalty is discussed. As known before, positive corporate reputation affects buying behavior and brand loyalty positively. A survey has been conducted among the fuel customers of Shell&Turcas Petrol Corporation which is chosen as the most admired company in energy and petrochemical sector for eight times by Capital Magazine for the “Turkey’s Most Admired Companies” research between the years 2005-2009. In order to test the perceptions about the firm’s reputation and its effect on buying behavior and brand loyalty. The results of the survey indicated that brand loyalty and buying behavior of the customers of the corporation are effected by the positive corporate reputation of the firm.
  • Öğe
    Halkla ilişkilerde stratejik sorun yönetiminin işlevi üzerine bir değerlendirme
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Pelenk Özel, Aybike; Yılmaz Sert, Nuray
    Sorun yönetimi, kurumları etkileyen kamu politikaları oluşturulmasına bir katılım sağlanması amacıyla halkla ilişkiler becerilerini ve tüm stratejik ve politik planlama fonksiyonlarını harekete geçirme, koordine etme ve yönetme kapasitesi olarak tanımlamaktadır. Kurumlar hem içerde hem de dışarıda kendilerini etkileyebilecek sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel sorunlara yönelik olarak stratejik yanıtlar üretmek zorundadırlar. Sorun yönetimine tarihsel serüveni açısından bakıldığında, kurumları sorunları yönetmek zorunda bırakan temel dinamiklerin toplumsal çatışmalar, örgütlenme ve risk yönetimi olduğu görülmektedir. Günümüzde hızla gelişen ve değişen bu alanlarda, sorun yönetimi paradigması da giderek daha önemli bir rol üstlenmektedir. Bu gerçekten yola çıkılarak çalışmada sorun ve sorun yönetimi terimleri kavramsal açıdan irdelenmiş, sorun yönetimi sürecinin temel aşamaları üzerinde durulmuştur. Sorun yönetimi konusunda profesyonel bir üyelik organizasyonu olarak çalışan ve bu konuda ödüller veren Sorun Yönetimi Konseyi’nin (Issue Management Council-IMC) W. Howard Chase Ödülleri kategorisinde değerlendirilen ve başarılı bulunan şirketlerin, sorun yönetimiyle ilgili örnek olaylarına yer verilmiştir.
  • Öğe
    Çağdaş haber florasında bir katılım gerçeği olarak çevrimiçi videolar
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Özel, Sedat
    Katılımcı internet olarak adlandırılan WEB 2.0 medya akışlarında güçlü değişimlerin de önünü açmıştır. WEB 2.0, internet üzerinde yer alan içeriklerin tüketicisi konumunda olan insanların aynı zamanda birer üretici haline dönüşmesine olanak sağlamıştır. Bu dönüşüm bireysel katılımdan kitlesel katılıma, ticari amaçlardan, aktivist hareketlere birbirinden farklı birçok alanda internetin de aktif olarak kullanılmasını desteklemiştir. Ancak katılımın özellikle medya tüketimi bağlamında yarattığı değişim dramatik ve oldukça kuvvetlidir. Artık kitle iletişiminin pasif tüketicisi konumundaki izler kitle, üretim aşamalarında aktif rol alabilme imkânına kavuşmuştur. Bu rol yeni medya ortamının hızlı bir şekilde yükselmesinin de önünü açarken, gelişen teknolojiler sayesinde eskiden karmaşık ve pahalı bir üretim alanı olarak bilinen video içeriğinin kullanıcı tarafından üretilebilmesi ve bu üretimin internet üzerinden dağıtılması televizyonun hâkimiyetine açık bir meydan okuma olarak görülmüştür. Çevrim içi videonun çok kısa bir zaman içinde internette yükselişi özellikle de görselliğin içerik ile özdeşleştiği haber akışlarında ayrı bir önem taşımaktadır. Katılımın sınırlarında sıradan insanların tanık oldukları olaylara dair video kayıtları tutmaları ve bunları internet üzerinden paylaşmaları, toplumsal olaylar, doğal afetler, savaşlar ve benzeri birçok haber olayında, ağ akışlarına bağlanabilen mobil telefon kameralarının ürettiği görüntülerin yarattığı etki, yeni bir haber akışının oluştuğuna dair kuvvetli kanıtlar sunmaktadır. Bugün çevrim içi video sadece eğlence değil ama daha da önemlisi sunulan ve alternatif gerçekliğin birbiriyle mücadele içinde olduğu bir alan olarak görülmektedir.
  • Öğe
    Sömürgecilik ve ırkçılık olgusu bağlamında Piyanist filminin gösterge bilimsel analizi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Kırık, Ali Murat; Arvas, Nevin
    Sinema var olan gerçekliği en doğru ve en açık şekilde temsil eden sanat dalıdır. Ancak gerçekte olan ile perdeye yansıtılan kimi zaman farklılık arz edebilmektedir. Bununla birlikte sinemanın ideolojik bir söylem aracı olduğunu söylemek mümkündür. İdeoloji ise dünya sinemasında yer etmiş önemli bir olgudur. Filmlerde ideolojik söylemlere sıklıkla rastlanılmaktadır. II. Dünya Savaşı’nın19.yüzyılda ideolojik kökenli çekilen filmler olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise Roman Polanski’nin 2002 yılında çekmiş olduğu Piyanist isimli filminde ise II. Dünya Savaşı’na sömürgecilik ve ırkçılık olgusu bağlamında yaklaşmakta Yahudi asıllı Polonyalı besteci Wladyslaw Szpilman’ın başından geçen trajik olaylar anlatılmaktadır. Film göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak sömürgecilik ve ırkçılık olgusu bağlamında incelenmiştir. Filmde Almanya’nın Yahudiler’e uygulamış olduğu baskı ve kurduğu tahakküm gözler önüne serilmiş ve örnekler eşliğinde dönemin sosyo-ekonomik, sosyo-politik ve sosyo-kültürel durumu aktarılmaya çalışılmıştır.
  • Öğe
    Kadın ve erkek dergilerinde eğlence içerikli reklamların ELM’ye göre içerik analizi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Eken, İhsan
    Özet: Eğlence geniş bir alanı kapsar. Farklı özelliklere sahip kişiler eğlence ürünleri söz konusu olduğunda ortak bir zeminde buluşabilir. Günümüzde eğlendirerek pazarlama yaklaşımı bütün dünyada birçok markanın kaynağı olmaya başlamıştır. Bugün reklamlara bakıldığında eğlence unsurunun olmadığı reklam neredeyse yok gibidir. Bu çalışmada, Türkiye’de yayın hayatına devam eden kadın ve erkek dergilerinden belirli kurallar çerçevesinde bir örneklem oluşturularak, bu dergilerde yayınlanan eğlence içerikli reklamların, endüstriyel anlamda ve ELM’ye göre analizinin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye’de yayın hayatına devam eden 6 adet (3 Kadın – 3 Erkek) dergi, tiraj ve reklam alma durumuna göre seçilmiş dergilerden alınan reklamlar ile örneklem oluşturulmuştur. Reklamlarda uygulanan eğlence içeriğiyle reklamın içerdiği argümanın kalitesini ve ayrıca reklamda ELM’ye göre izlenen yol ve reklam ile yayın arasındaki ilişkinin saptanabilmesi için bir kodlama formu oluşturulmuştur. Seçilen tüm reklamlar bu kodlamaya göre içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, özel ilgi dergilerinde merkezi yolun ağırlıklı olarak kullanıldığı, merkezi yolun kullanıldığı reklamlarda da argüman kalitesinin yüksek olduğu ve bunun yanında özel günlerde çevresel yolunda kullanıldığı görülmüştür.
  • Öğe
    Sinemada yakın-plan körleştirir mi netleştirir mi: 'Rosetta' ve 'Mavi en sıcak renktir' filmlerinde yüz’ün farklı etkileri
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Demoğlu, Meliha Elif
    Sinemada Yakın-Plan seyircinin bakışını detaylandırır, yönlendirir. Yüzün odak noktası olması ile yüz dışındaki her şey önemini yitirir sadece ifade ve karakterin iç dünyası önem kazanır. Bu durum özdeşleşmeyi de destekleyen bir araç gibi görünmektedir. Yakın-Planın sağladığı yakınlık ve samimiyet duygusu diğer yandan bir aldatmaca olarak da ele alınabilir. Karakterin duyguları dışındaki her şeyi önemsizleştirmesiyle körleştirici, sınırlayıcı bir etkisi de bulunmaktadır. Bu çalışmada Yakın-Planı baştan sona bir anlatım dili olarak tercih eden ‘Rosetta’ ve ‘Mavi En Sıcak Renktir/Adele’in Hayatı’ filmlerinde Yakın-Planın anlatım dili üzerine ve seyircinin karakter ile özdeşleşmesi konusunda farklı etkileri karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
  • Öğe
    Media-portrayed idealized images: comparing ‘male and female’ literature review
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü, 2014) Çiftçi, Dilan
    This paper has focused on the aspects of the media’s representation of ideal body images among female and males. This literature review sought to examine the effects of media images on men’s and women’s attitudes towards their body appearance. Socio-cultural theories of body images suggests that body dissatisfaction results from unrealistic societal beauty ideals and the most valid way of transmitting this is through mass media. In this paper, internalized appearance ideals and appearance social comparisons have been considered central factors accounting body dissatisfaction due to the media images. While, the body dissatisfaction is common among both men and women when they exposed by idealized body images through mass media, social comparison effect shows differences among boys and girls. Significantly, in each single case there is a high signal for certain psychological and physical problems afterwards. The existing literatures have been mostly interested with female body dissatisfaction. Yet, the new phenomenon is mostly focusing on the ‘muscularity dysmorphia’ problem as well. Differences and similarities are explained in the light of different studies that existed. I reviewed the findings of some literatures on men and women body dissatisfaction and idealized body images.