Cilt 1, Sayı 1, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri sadakatine etkisi: bankacılık sektörü bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Atmaca, Tolgahan; Küçükçolak, Recep AliBu çalışma Türkiyede Bireysel Bankacılık Hizmeti veren Kamu ve Özel Banka müşterilerinin Bankaların uyguladıkları Müşteri İlişkileri Yönetimlerinin, Müşteri Sadakatine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada üç bölüm olup, birinci bölümde Müşteri Kavramı, Müşteri İlişkileri Yönetemi, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji, Müşteri İlişkileri Yönetiminin Bankacılık Sektöründeki yeri ve gelişimi ele alınmıştır. İkinci Bölümde İstanbul’da yaşayan 441 katılımcıya online kanallardan anket iletilmiştir. Demografik bilgilerin toplanması için 8, Müşteri İlişkileri konusunda 14, Sadakat konusunda 11 ifade yöneltilmiştir. 399 Geçerli anket elde edilmiştir. Elde edilen bilgilerinin analiz edilmesi sonucunda ağırlıklı olarak müşteri memnuniyeti sağlayan hususların Bankaların sunduğu İnteraktif kanallar ve mobil kanallardan işlem yapılması ve Şube ve ATM lere hızlı ve kolay ulaşımın sağlanması olduğu görülmüştür. Sonuç bölümünde ise, memnuniyet yaratan konuların Müşteri Sadakatine olumlu yönde etki ettiği görülmüştür.Öğe Türkiye’de fintek sektörü(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Genç, Sait; Küçükçolak, Recep AliTeknolojinin yardımı ile finansal hizmetlerin daha kullanıcı dostu haline getirilmesi tüketicilerin bu hizmetlere çok daha kolay ulaşmasını ve yararlanmasını mümkün kılmaktadır. Yapay zeka, robotik süreç otomasyonu, büyük veri, blok zinciri, makine öğrenimi, akıllı sözleşmeler ve biyometrik doğrulama gibi altyapıları kullanan Fintek firmaları, ödeme sistemleri, varlık yönetimi, kitle fonlamaları, kredi derecelendirme, kripto para ve sigortacılık gibi alanlarda yenilikçi yaklaşımlar ile hizmet vermektedir. Bu çalışmada, Fintek alanında kullanılan teknolojiler ve uygulama alanları incelenmiş, Türkiye’de büyüme potansiyeline sahip sektörün hangi alanlarında boşluklar olduğu hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Bununla birlikte uluslararası danışmanlık firmalarının Fintek sektörü ile ilgili raporları, sektör ile ilgili düzenlenen seminerlerden elde edilen veriler ve Türkiye’de faaliyet gösteren Fintek firmaları yöneticileri ile yapılan görüşmeler derlenerek Fintek sektörünün büyümesini tetikleyen unsurlar ve yatırıma açık alanların belirlenmesi amaçlanmıştır.Öğe Avrupa Birliği’ndeki kobilerin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Uslu, Çınar; Özyüksel, SunaGelişmiş ve gelişmekte olan ayrımı olmaksızın, tüm ülkelerin ekonomilerinin temeli, neredeyse tamamen KOBİ’lere dayanmaktadır. Bu nedenle de, KOBİ’lerin sorunları ve çözümü her zaman ülkelerin gündemlerinin ilk sıralarında yer almıştır.. KOBİ'ler Avrupa Birliği’nin ekonomisinin de bel kemiğini oluşturmaktadır. Avrupa Birliği’nde bulunan tüm işletmelerin %99,8’i KOBİ’dir. Bu KOBİ’ler katma değerin %57,6’sını, istihdamın ise %66,5’ini meydana getirmektedir. 2002-2010 yılları arasında Avrupa Birliği’nde yaratılan yeni istihdamın %85’i KOBİ’lerce sağlanmıştır. Bu çalışmada, Avrupa Komisyonu’nun yayınladığı raporlar ve çalışmalardan faydalanılarak, Türkiye de dahil olmak üzere Avrupa Birliği’nde yer alan KOBİ’lerin genel sorunlarına ve bu sorunların çözümleri için Avrupa Birliği tarafından oluşturulmuş politikalara değinilmiştir.Öğe Enflasyonu etkileyen faktörlerin ülkeler bazında yapay sinir ağları analizi ile incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Sabak, Selin; Deniz Başar, ÖzlemEnflasyon, fiyatlar genel seviyesindeki sürekli artış olarak tanımlanmaktadır. Enflasyonist dönemlerdeki sürekli ve hızlı fiyat artışlarının varlığı ise fiyat istikrarının bozulmasını yansıtmaktadır. Güvenin sağlanması için fiyat istikrarı da önemli başlıklardan birisidir. Ekonomi dinamik bir seyir izlediğinden, sürekli değişiklikler görülebilir. Fakat asıl önemli olan; değişikliklerin minimum düzeyde tutulması, sert dalgalanmalara izin verilmemesidir. Enflasyonun ortaya çıkardığı sonuçların önlenebilmesi gerekmektedir. Çünkü enflasyonun önemli bir maliyeti vardır ve ekonomide enflasyonun çıkardığı sorunlara çözüm üretmek oldukça önemlidir. Çalışmada; enflasyonu etkileyen faktörler ülkeler baz alınarak bir veri oluşturulmuştur. Bu faktörler değişken olarak esas alınıp, enflasyon üzerindeki etkileri incelenmiştir. Son olarak da yapay sinir ağları modeli olan ileri beslemeli geri yayılım ağı ile analiz yapılmıştır.Öğe Sosyal medyada kişisel marka yönetim uygulamaları(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Şakar, Cennet Büşra; Bayazıt, ZeynepGünümüzde son yılların gündemi olan kişisel marka sosyal medyanın en etkili iletişim stratejisi haline gelmiştir. Son zamanlarda hızlıca yayılmakta olan kişisel marka kavramı kişilerin, kendi yaşamsal etkinliklerini sosyal medyada ses getirmek, bilinirliği arttırmak, istek ve ihtiyaçları karşılama amaçlı çalışmalar yaptıkları şeklinde ifade edilmektedir. Bununla beraber kişilerin kendilerine yönelik bir kimlik yarattıkları da görülmektedir. Buna bağlı olarak sosyal medyada kişisel markaların nasıl etkileşim yaratıkları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Araştırma kapsamı Şubat-Mart 2020 tarihleri arasında sosyal medyada var olan ve rastgele seçilmiş kozmetik, sağlık, seyahat ve moda alanlarında yer alan ve her alandan ikişer farklı kişisel markanın/sanal etki-leyicinin bulunduğu sekiz kişiye paylaşımlarına ve kişisel markalarına yönelik derinlemesine mülakat yoluyla nitel bir araştırma yapılmış ve mülakat çıktıları her alanda ki farklı kişisel markalar/sanal etkileyiciler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.Öğe Online market alışverişinde tüketicilerin satın alma kararını etkileyen faktörlerin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Gönen, Serkan; İyigün, Necla ÖyküSon yıllarda e-ticarette dikkat çeken alanlardan biri online market alışverişidir. Bu çalışmanın amacı, online market alışverişinde tüketicilerin tüketim tercihlerine etki eden faktörleri “Teknoloji Kabul Modeli” çerçevesinde incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Mart- Nisan 2020 tarihleri arasında online platformlar ve sosyal medya aracılığıyla ulaşılan 308 tüketicinin katılımı ile bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştı rma verileri SPSS 24.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre algılanan risk ile algılanan fayda ve algılanan kullanım kolaylığı arasında anlamlı ve negatif ilişki bulunmaktadır. Algılanan kullanım kolaylığı ile algılanan fayda arasında ise pozitif ilişki belirlenmiştir. Kullanıma yönelik tutum üzerinde algılanan fayda ile algılanan kullanım kolaylığının olumlu etkisi bulunmaktadır. Algılanan risk ise kullanıma yönelik tutuma etki etmemektedir.