Cilt 3, Sayı 3, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 8 / 8
  • Öğe
    Ekonomik kırılganlık göstergelerinin yatırım bankalarının ortalama aktif karlılıklarına etkisi: Türkiye örneği
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Aslan, Elif; Çetin, Güldenur
    Yatırım bankaları gelişmiş ülkeler için finans piyasasında önemli bir yer tutmaktadır. Türkiye de kalkınma bankalarının gölgesinde kalan yatırım bankaları üzerine sınırlı sayıda çalışma mevcuttur. Bu çalışmanın amacı Türkiye de sık sık yaşanan şoklar, krizler karşısında yatırım bankalarının hangi çıktılardan daha fazla etkilendiğini araştırmaktır. 2002-2020 yılları dahil edilerek seçilen ekonomik kırılganlık göstergeleri ile verilerine ulaşılabilen yatırım bankalarının ortalama aktif karlıkları, SPSS paket programı kullanılarak korelasyon ve regresyon analiziyle açıklanmaya çalışılmıştır. Yordayıcı parametrelerin dahil edildiği regresyon analizinde kurulan modelin Enflasyon oranını, Kamu Borcunun GSYH’ ye Oranı ve Yurt içi Kredinin GSYH Oranını sırasıyla %99,8 - %98,1 -%97,8 etkilediği gözlemlenmiştir. Cari Dengenin GSYH Oranı ve Toplam Dış Borcun Yıllık İhracata Oranı ile anlamlı bir bağ görülmemiştir.
  • Öğe
    Ulusal güvenlik tehdidi boyutunda sosyal medya incelemesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Cerrah, Ahmet Emin; Macar, Oya Dağlar
    Kullanıcıların karşısına web 2.0 döneminde çıkan ve günden güne artan kullanımı ile siber uzayın fenomen ürünlerinden bir tanesi haline sosyal medya platformları, kullanıcılarına kolaylıkla erişim sağlayarak paylaşım yapabilmesi açısından sunmuş olduğu imkanlar dolayısıyla muazzam bir veri kaynağına dönüşmüştür. Ticaret, eğlence, siyaset ve habercilik gibi birçok alana ve farklı yaş gruplarına hitap etmesinin yanı sıra gerek devlet liderlerinin sosyal medya patronları ile yaşadığı sıkıntılar, gerek son yıllarda sayısı artan siber saldırılar ve neticesinde gündeme gelen veri güvenliği konusunda ki tartışma konuları, gerek ise sosyal medya bünyesinde gerçekleşen tehdit çeşitlilikleri sebebiyle devletlerin sosyal medyayı ulusal güvenlik tehdidi olarak ele alması özgürlük mottolarının sıkça kullanıldığı internet aleminde tartışma konularına sebebiyet vermiştir. Bu bağlamda hazırlanan bu çalışma nitel bir araştırma makalesi olup, devletlerin sosyal medya platformlarını ulusal güvenlik tehdidi olarak görmelerindeki motivasyonun ne kadar doğru veya yanlış bir karar olduğunu test etmeyi amaçlamaktadır. Kapsam açısından sosyal medyadaki güvenlik tehditlerinin son derece fazla olmasından kaynaklı olarak çalışmada sınırlı sayıda tehdit ele alınmıştır.
  • Öğe
    Effects of internatıonal trade on economic growth in Nigeria
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Omar, Deqa Ali; Özcan, Yunus
    The research investigates the impact of international trade on the Nigerian economy. This research looks at the effects of FDI, exports, imports, and inflation on Nigeria's growth. According to research, FDI boosts Nigeria's short-term economic development. Long-term FDI harms Nigeria's economic growth. Nigeria should increase FDI and market size to stimulate low-capital startup development, banking, and information technology. According to the research, exports and imports have no effect on Nigeria's short- or long-term economic growth. Nigeria's exports and imports are hampered by a lack of funds, technology, management, and unskilled labor. Reduce import tariffs. Export subsidies lower imports, promoting growth. Short-term, inflation boosts Nigeria's economy, but long-term, it harms.
  • Öğe
    Yetenek yönetiminin sürdürülebilir rekabet gücü üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bilişim sektöründe bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Hidayeti, Mohammad Ayoob; Kasımoğlu, Murat
    Bu çalışmanın amacı, bilişim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde yetenek yönetiminin sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne olan etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda, araştırma sınırlılıkları içerisinde seçilen 21 işletmeden araştırmaya katılımı kabul eden 14’ünden anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Anketler aracılığı ile elde edilen veriler analiz edilmiş ve yetenek yönetiminin hangi boyutlarının sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü yordadığı saptanmıştır. Bu doğrultuda Performans değerleme sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü 0,29 oranında yordarken kariyer geliştirme ve ücret ve yan haklar değişkenleri de 0,19 oranında yordamaktadırlar.
  • Öğe
    Klasik jeopolitik teorilerin perspektifinden Türkiye’nin jeopolitik izdüşümü
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Keküllüoğlu, Ufuk Can; Valiyeva, Kamala
    Jeopolitik, günümüzde çokça duyduğumuz “Coğrafya kaderdir.” deyişiyle kendi isim tarihinin öncesinde başlamış ve arka planda devletlerin dış politika yapımında en önemli analiz birimlerinden biri olmuştur. 19.yüzyıl ile birlikte, alanda akademik çalışmalar yoğunlaşmış 20.yüzyılda ise resmî bir disiplin olarak kendisini göstermiştir. Genel anlamda jeopolitik, bir devletin bulunduğu konuma göre siyaset üretmesidir. Gelişen teknoloji ve iletişim araçları ile birlikte devletlerin bu alandaki ihtiyaçları artmış ve günümüze kadar uygulama sahası bulmuş önemli üç teori kullanıma sunulmuştur. Klasik teoriler olarak da bilinen bu teoriler; Mackinder’in Kara Hakimiyeti, Spykman’ın Kenar Kuşak ve Alfred Mahan’ın Deniz Hakimiyeti teorileri, dünya siyasetine önemli etkilerde bulunmuşlardır. Bu çalışmada, klasik teoriler birincil kaynaktan incelenerek Türkiye’nin bahse konu teorilerdeki izdüşümü analiz edilecektir.
  • Öğe
    İnternetten satın alma ve marka sadakati
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Bittar, Mohammad; Tümbek Tekeoğlu, Aşkım Nurdan
    Teknolojinin gelişmesi ve iş hayatındaki yoğunluğun artmasıyla birlikte insanların günlük rutinleri değişime uğramıştır. Eskiden birebir olarak gerçekleştirilen pek çok eylem artık sanal ortamlarda kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan birisi de alışveriş yapmak olmuştur. İnternetten alışverişle birlikte insanlar günlük yaşamlarındaki kısıtlı zamanlarını alışveriş yapmak için harcamak istememekte, promosyonları daha kolay ve yakından takip edebilmekte ve daha fazla seçeneği bir arada görebilmektedirler. Marka sadakati kavramı, tüketicinin bir markaya veya o ürünü temin eden aracı tedarikçiye karşı geliştirdiği genel bir bağlılık tavrıdır. Marka sadakati yerleşmiş olan müşterilerde genel olarak farklı bir ürün ve marka arayışına girilmesi söz konusu olmamaktadır ve bu durumdan satıcı büyük rekabet avantajı sağlamaktadır. İnternetten satın almanın ortaya çıkmasıyla birlikte tüketicilerin marka sadakatinde farklılaşmalar meydana gelmiştir. Bu çalışmada iki kavram arasındaki ilişkinin açıklanabilmesi adına kavramsal bir çerçeve sunulmuştur. Literatürde yapılan çalışmalardan hareketle iki kavramın ilişki içerisinde olduğu ve birbirlerini hem olumlu hem de olumsuz şekilde etkilemelerinin belirli bazı koşullara bağlı olarak gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.
  • Öğe
    Terörizmin finansmanının önlenmesinde mali eylem görev gücünün rolü: Türkiye IV. tur karşılıklı değerlendirme raporu incelemesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Kukuk, Duygu; Asal, Uğur Yasin
    Küreselleşmenin etkisiyle uluslararası alanda artan terörizm tehdidine karşı terörizmle mücadele konusu önem kazanmaktadır. Terörizmle etkin bir şekilde mücadelede edebilmek için öncelikle terörizmin finansman kaynaklarını belirlemek ve bu kaynaklara erişimi engellemek gerekmektedir. Bu konuda uluslararası işbirliği rolünü aktif yürüten ve standartlar belirleyen Mali Eylem Görev Gücü’nün (FATF- Financial Action Task Force) karşılıklı ülke değerlendirmeleri yakından takip edilmelidir. Türkiye’nin de 1991 yılından itibaren üyesi olduğu FATF, suç gelirlerinin aklanmasının, terörün finansmanının ve kitle imha silahlarının yayılmasının önlenmesine ilişkin standartlar, politikalar, rehberler yayımlamakta ve bu kapsamda ülkeleri denetleyerek karşılıklı ülke değerlendirme notlarını kamuoyuyla paylaşmaktadır. Ülke değerlendirmeleri çerçevesinde uyguladığı metodolojinin kapsamına değinilmektedir. Etkinlik ve etkililik ölçütleriyle 2019 Türkiye 4.tur karşılıklı değerlendirmesinde ortaya konulan notlarla, düzeltilmesi ve iyileştirilmesi beklenen durumlar incelenmiştir.
  • Öğe
    How to successfully build and manage a sustainable online branding?
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2022) Beqiri, Xhevat; Develi, Evrim İldem
    Online branding is a marketing strategy that makes use of the internet to position a company's brand in the marketplace. This is both an opportunity and a challenge, as the majority of internet business start- ups fail. The following study aims to develop a roadmap to successful online branding. Success does not happen by accident. Therefore, semi structured interviews were conducted with key personnel of Rabbit Air, one of the most rapidly expanding businesses in the United States. The research findings show that building a successful online business requires developing a strong brand identity and then supporting it with excellent customer service and a pleasant customer experience. Overall, we conclude that a brand needs to make an impact on customers’ lives and remove any unnecessary friction during their customer experience.