MYO, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Türkiye Muhasebe Standartlarının hizmet sektörü ile ilgili olarak tekdüzen muhasebe sistemine etkisi
    (2008) Yarbaşı, Engin
    Özet: Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş muhasebe düzeni için çalışmalar Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana devam etmektedir. Dünya ekonomisinin günümüzde ulaştığı noktada artık ülkelerin bağımsız ekonomik faaliyette bulunmaları ve bu nedenle bağımsız bilgi sistemleri kurmaları olanaksız hale gelmiştir. Türkiye 1992 yılından itibaren gelişmiş bir fınansal bilgi sistemi kurma çabası içindedir. 1994 yılında yürürlüğe giren Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve 2002 yılında faaliyete geçen Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu ile 1989 yılında yürürlüğe giren SMMM ve YMM meslek yasası bunun en güzel sonuçlarıdır.Tüm bu çalışmalar ülke ekonomisinde, ticaret ve sanayi sektörleri gibi, etkin faaliyet konularına uyumlu olmuş, bu arada etkin bir sektör olmasına karşın hizmet sektörü ihmal edilmiştir. Bu çalışmanın amacı hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmaların dönem sonu finansal raporlarının gerçeklere ve artık tüm dünya ekonomilerinin uymaya çalıştıkları Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun olarak düzenlenmesi için bu sektörlerde çalışan firmalara yol göstermektir.
  • Öğe
    Türkiye muhasebe standartları ve müşteri sadakati programları kapsamında verilen promosyon ürünlerinin muhasebe uygulaması
    (2011) Yarbaşı, Engin
    Dünya ekonomisinin küreselleşme olgusu çerçevesinde gittikçe artan bir hızla gelişmekte olduğu yadsınamaz ve kaçınılamaz bir gerçektir. Bu düzende yer alan en önemli ekonomik birimler olan ticari işletmelerin ömürleri pazar paylarını koruyabilmelerine ve genişletebilmelerine doğrudan bağlıdır.Geçtiğimiz yüzyılın ortalarında başlayan rekabet ortamında ticari birimlerin varlıklarını sürdürebilmeleri için 1960' lı yıllarda 4P olarak da adlandırılan Pazarlama Karması kavramı literatüre girmiştir. Çeşitli tanımlamalar arasında mal, mekân, fiyat ve tutundurma olarak türkçeye çevrilebilecek Pazarlama Karması elemanları müşteriyi bulabilmek ve elde tutabilmek için geliştirilmiş araçlardır. Zaman içerisinde Tutundurma kavramı büyük ölçüde genişlemiş, işletmeler yeni müşteri bulmak ve eski müşteriyi elde tutabilmek için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Yeni müşteri elde etme maliyetinin eski müşteriyi korumaktan altı kere daha pahalı olduğu görüldüğünde eski müşteriye yatırım yapmak daha cazip hale gelmiştir. Müşteri bağlılığı ya da sadakati olarak adlandırılan eski müşteriyi elde tutmaya yönelik faaliyetlerin zaman farklılığı muhasebe üzerinde de etkili olmuş ve uluslararası muhasebe standartlarına girmiş bulunmaktadır.
  • Öğe
    Maliyet yönetimi tekniklerinin ve uygulamalarının tedarik zinciri açısından değerlendirilmesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2010) Erdem Rena, Başak
    Küreselleşme ve beraberinde getirdiği değişimler, pazara sunulan yeni ürünlerin artmasına neden olurken, üretim maliyetlerinin yapısında da önemli değişmelere yol açmıştır. Geleneksel maliyet muhasebesi sistemi, değişimler karşısında işletme yönetiminin gereksinim duyduğu bilgi ihtiyacını sağlamada yetersiz kalmaktadır. Geleneksel olarak birçok işletme maliyet yönetimi ile ilgili çabalarını sadece işletme içinde bir ya da iki fonksiyonel grup üzerine odaklamaktadır. Bunun en büyük nedeni, daha az çaba ve koordinasyon gerektirmesidir. Fakat yeni nesil maliyet düşürme çabaları, sadece işletme içinde oluşan maliyetler ile sınırlı kalmayıp, işletme dışına çıkarak tedarik zinciri boyunca hem yukarı akım hem de aşağı akım bağlantılar ile ilgili faaliyetler sonucu oluşan maliyetleri de kapsamaktadır. Bu çalışmada, işletme bünyesinde uygulanan maliyet yönetim teknikleri ve uygulamalarının kapsamı hem alıcıları hem de tedarikçileri içerecek şekilde genişletilerek değerlendirilmektedir.
  • Öğe
    Türkiye tekdüzen muhasebe sisteminde nazım hesapların önemi ve dış ticaret işlemlerindeki yeri
    (2008) Yarbaşı, Engin
    Muhasebenin temel amacı işletmenin devamını sağlamak ve gerekli finansman olanaklarından yararlanmak üzere ilgili kişilere yeterli açıklık ve doğrulukta finansal raporların düzenlenmesi için bilgi düzeninin oluşturulmasıdır. İşletmelerin, küreselleşme ile birlikte çok hızlı büyüyen ulusal ve uluslararası finans pastasından pay alabilmeleri, bilgi düzenlerinin bu piyasalara uygun açıklıkta anlaşılabilir düzeyde hazırlanması ile doğrudan bağlantılıdır. Türkiye’de kurumların mali raporlarının hazırlanmasında temel yapı Tekdüzen Muhasebe Sistemi bütün geliştirme çalışmalarına karşın yeterli değildir. Özellikle mali tablolarda yer almayan koşullu işlemler, vergi kanunlarına uyumlaştırma işlemleri, yabancı paralı işlemlerin ulusal para bazında takibinin zorunluluğu ve ulusal paranın yabancı paralar karşısında değerinin esnek oluşu nedeniyle bu tür işlemlerin gerçek değerinin bilinememesi sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sorunların çözümü Tekdüzen Hesap Planında Nazım Hesaplar olarak belirtilen fakat kullanımı konusunda yeterli açıklama bulunmayan ve de kullanımı çok sınırlı kalmış olan bir hesap sınıfıdır. Bu makalede bu hesap sınıfının özellikle dış ticaret işlemlerinde kullanımı ile ilgili bilgi verilmeye çalışılmaktadır.