GD, Cilt 1, Sayı 2, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Brict ülkelerinde doğrudan yabancı yatırımlarının makroekonomik etkileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Ortay Gökçe, TuğbaBu çalışmada; aralarında Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Türkiye’den oluşan BRICT ülkelerinde, Doğrudan Yabancı Yatırımlarının (DYY) ihracat ve milli gelire olan etkileri, 1990-2016 dönemi için panel veri analiziyle incelenmiştir. Serilerin durağanlığı Levin, Lin, Chu (2002) ve Im, Pesaran ve Shin (2003) testleriyle incelenmiş ve serilerin birinci farklarında durağan oldukları görülmüştür. Seriler arasındaki eşbütünleşme ilişkileri Kao (1999) testiyle incelenmiş ve serilerin eşbütünleşik oldukları tespit edilmiştir. Eşbütünleşme katsayıları, Eberhardt ve Bond (2009) Panel AMG yöntemiyle tahmin edilmiştir. Analiz sonucunda ihracatı DYY’deki %1’lik artışın; Çin’de %0.535, Hindistan’da %0.14 artırdığı, Rusya’da %0.159, Türkiye’de %0.265 azalttığı, Brezilya’da ise DYY’nin ihracat üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Reel efektif döviz kurundaki %1’lik artışın ihracatı Çin’de %0.533, Rusya’da %0.5 azalttığı görülmüştür. DYY’deki %1’lik artışın milli geliri Çin’de %0.659, Türkiye’de %0.291, Hindistan’da %0.110 artırdığı, Rusya’da ise %0.099 oranında azalttığı belirlenmiştir. İhracattaki %1’lik artışın da milli geliri Rusya’da %0.512, Türkiye’de %0.392, Çin’de %0.381 ve Hindistan’da %0.225 oranında artırdığı, Brezilya’da ise ihracatın milli gelir üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. DYY ve ihracattan milli gelire doğru kısa dönemde de uzun dönemde de nedensellik ilişkileri tespit edilirken, REER’den milli gelire doğru bir nedensellik ilişkisinin olmadığı tespit edilmiştirÖğe İşletmelerde yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratılması açısından değerlendirilmesi ve cam sektöründe bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Yiğit, SenaGünümüz yoğun rekabet ortamında; müşteri taleplerinin, beklentilerinin ve teknolojinin hızla değişmesi, firmaları ayakta kalabilmek için değişimi yakalamaya ve hatta yenilikçi olmaya itmektedir. Rekabetin böylesine yoğun ve değişimin son derece hızlı olduğu bir ortamda pazarda başarıya ulaşmak eşi benzeri olmayan, daha yüksek kaliteli, yeni özelliklere sahip, kullanım değeri daha yüksek, taklit edilme süresinin ve yaşam evrelerinin daha uzun olduğu ürünler geliştirmekle mümkün hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, firmalarda yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratmadaki etkisini değerlendirmek, yeni ürün geliştirme stratejileri konusunda bilgi ve öneriler sunmaktır. Bu çalışmada uzun süredir varlığını devam ettiren ve sektöründe lider konumda olan Paşabahçe firması ele alınmış ve bu bağlamda gerçekleştirilen araştırma ile rekabet avantajı yaratmada yeni ürün geliştirmenin temel yetenekler açısından etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.Öğe Yenilik stratejileri ile yenilik performansı arasındaki ilişki(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Atakan, Sabiha CansuBu çalışmanın amacı global dünyada devamlı gelişen yenilik stratejileri ile işletmelerin yenilik performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İşletmelerin başarılı bir şekilde yönetilmesi ve sürdürülebilir bir gelişme ve varlığını sürdürebilmeleri için yeniliklere açık olmaya ihtiyaçları vardır. Yenilik stratejisi ile yenilik performansı arasındaki ilişkinin incelediği bu araştırmada öncelikli olarak bu iki kriterin kavramsal olarak detaylı incelemesi yapılmış ve özellikleri detaylandırılarak aktarılmıştır. Yeniliğin işin temeline alındığı bu çalışmada ilk olarak yeniliğin tanımı yapılıp ve sonrasında bunun önemi ve bu konuda yapılmış akademik çalışmalara yer verilerek araştırılıp, farklı bakış açıları gözden geçirilerek çalışma zenginleştirilmiştir. Yenilik performansına bakıldığında bunun sisteme olan etkileri ile nasıl uygulandığının araştırılmasıyla ile beraber finanstan üretim ve çevreye kadar bütün bir sistemin nasıl çalıştığı ve bunların birbirlerine olan etkileri detaylı olarak incelenmiştir.Öğe Küresel rekabet ortamında markalaşmanın önemi ve uluslararası marka olmak(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Koçum, Müge1990’lardan günümüze kadar dünyada değişen küresel ekonomik koşullara bağlı olarak ülkelerin ekonomik sınırları giderek incelmiş ve dünya pazarından pay almak isteyen firmaların global markalaşma sürecine verdikleri önem gitgide artmıştır. Dış ticarette vergilerin düşürülmesi gümrük duvarlarının incelmesi veya kalkması, ülkeler arasında yapılan Serbest Ticaret Anlaşmaları ile hükümetlerin uluslararası ticaret hacmini arttırmaya verdikleri destek, internet kullanımı ve görsel medya yoluyla oluşan farkındalık, bilgi ve kültür paylaşımı beraberinde markaların farklı ülke pazarlarında tutunma istek ve cesaretini arttırmaktadır. Sanayileşme ve üretim altyapısının tamamlanmasında olduğu gibi ülkemizde tasarım ve markalaşma alanında da geç kalınmış olmakla beraber düşüncemiz bu çalışmanın yerel markalarımızın küresel pazarda başarılı marka olmayı hedeflemelerine ışık tutmaktır.Öğe Determining of key performance indicators in business(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Mazlum, Ahmet RasimAs a result of technological developments, the impact of globalization on social and economic environment is rapidly and constantly changing..Many state and private sector businesses which are aware of this change, have sought to find a strategy that is diverse, feasible and capable of achieving their goals. In this sense, key performance indicators (KPIs) that are the corner stone of performance management are defined and explained in this study. Characteristics, principles of KPIs are mentioned respectively. The aim of this study is to show how businesses can determine which KPI is the best for their companies in order to reach their goals. The concepts of performance and performance management have been emphasized in detail. Then, Balanced Scorecard method which is one of the multi-dimensional performance measurement methods is discussed. Balanced measurement cards are a management system that allows organizations to clarify their visions and strategies and transform them into action.