MYO, Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Globalization And Financial Reporting In Turkey
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Türker, Masum; Yarbaşı, Engin
    [Abstract Not Available]
  • Öğe
    Teknolojik Yenilenmenin Üretim Maliyetlerine Etkisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2005) Türker, Masum; Yarbaşı, Engin; Erdem Rena, Başak
    İşletmeler üretim sistemlerinde teknolojik yenilenmeye gittiklerinde; teknolojik değişimin gerektirdiği yatırım maliyetleri artmakla birlikte, üretim yaşam sürecindeki maliyet türleri arasında geçişler oluşmaktadır. Maliyet türleri arasındaki geçişlerde, kullanılan hammadde ve yardımcı maddeler yanısıra özellikle amortisman ve bakım maliyetlerini içeren genel üretim maliyetleri ile işçilik maliyetlerinin birim maliyet içindeki oranları yer değiştirmektedir. Teknolojik değişim rekabete dayalı olarak hata ve geçikmeleri affetmeyecek bir disiplin içinde ve talepkar bir anlayışla hızla gerçekleşmektedir. İşletme ekonomisinde üretim ve pazarlama süreçleri arasındaki bağımlılık, bir yandan işletmenin rekabet güçünü artırırken diğer yandan üretim teknolojisinin yatırım maliyetlerinin fiyatlara yansıtılması; talebin sürdürülebilir olmasını gerektirmektedir. Üretim ve pazarlama süreçlerindeki bu paradoksal ilişki maliyetlerin yönmetilmesine yansımaktadır. Küresel muhasebenin temel dayanağını oluşturan uluslararası muhasebe standartlarından 16 nolu standart üretim ve pazarlama arasındaki paradoksal bağımlılığı çözümlemeyi amaçlamaktadır. Bu bildirinin hedefi, teknolojik yenilenme maliyetlerinin yönetimini 16 nolu Uluslararası Muhasebe Standardı ile bu standarda yakınsak ulusal standardı irdeleyerek, üretim ve pazarlama süreçlerinin paradoksal bağımlılıklarındaki çelişkiyi giderecek önerileri ortaya koymaktır.
  • Öğe
    Perakende mağazacılığında satınalma noktası iletişimi: ayakkabı sektöründe zincir bir marka örneği
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Bayazıt Şahinoğlu, Zeynep; Yıldırım, Figen
    Perakende yönetiminde yaşanan hızlı değişim özellikle rekabetçi stratejilerin oluşmasında ve her geçen gün tüketiciye farklı deneyim sunan markaların öne çıkmasına sebebiyet vermektedir. Farklı olmanın anahtarı öncelikle pazardan beslenip bilginin doğru bir şekilde kullanılması ve yaratıcı sunumlarla talebe karşılık verilmesi ile mümkündür .Değişen tüketim kültürü, en çok perakende yönetiminde etkisini göstermektedir. Tüketici ile markaların buluştuğu yer olan satınalma noktası iletişim tekniklerinin farklı kılınması ile büyük bir güç oluşturmaktadır. Artık tüketicinin cüzdanındaki payı takip eden markalar, rekabet tanımlarını genişletmekte, bunun sonucunda gerek mağaza yeri seçimleri, gerekse mağaza içi pazarlama sunumları ile fark yaratma stratejileri uygulamakta ve sadık müşterilerine ek değer sunmaktadırlar. Bu çalışmada, mağazacılık anlayışının değişen tüketime uygun olarak geliştirdiği satınalma noktası iletişimi hakkında literatür taraması yapılmıştır. Teorik bilginin pratikteki uygulamalarını ortaya koymak amacıyla çalışma; ayakkabı perakende sektöründe faaliyet gösteren bir zincir markanın iletişim stratejilerini örnek olarak almış ve marka yetkilisiyle yapılan derinlemesine mülakat ile araştırma zenginleştirilmiştir.
  • Öğe
    Reklam ve özgürleşme süreci: Türkiye'de iki reklam incelemesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2003) Çengel, Özgür; Tepe, F. Fulya
    [Abstract Not Available]