Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yenituna, Burak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    “Turizmin her araçla özendirilmesi” bağlamında gazeteci Yunus Nadi’nin başyazılarında turizm konusu (1930-1940)
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2014) Yenituna, Burak
    1930’lu yıllar Türkiye’de dünya ekonomik buhranının etkilerinin şiddetli biçimde hissedildiği yıllardır. Bu dönemde liberal anlayıştan vazgeçilerek devletin ekonomik hayata tam müdahalesi gerçekleşmiş, krizi atlatmaya yönelik kararlar uygulamaya konulmuştur. Sanayiden bankacılığa kadar uzanan önlemler dizisinde turizm de unutulmamıştır. İktisadi Programa göre turizm, mümkün olan her araç ile teşvik edilecektir. Söz konusu araçlar arasında dönemin en önemli kitle iletişim aracı olan gazeteler de vardır. Bu çalışmada, turizmin teşvik edilmesi ve tanıtılması kapsamında Cumhuriyet gazetesinin sahibi Yunus Nadi’nin 1930-1940 tarihleri arasında kaleme aldığı turizm içerikli yazılar, betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Bu sayede turizme ilişkin döneme ait düşünceler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Nadi’nin turizme büyük önem verdiği, turizm konusunda bir taraftan okuyucusunu bilgilendirirken diğer taraftan da hükümeti ve yerel yönetimleri harekete geçirmeye çalıştığı fark edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de dijital oyun geliştiriciliği; günümüzdeki durumu ve sorunları
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Yenituna, Burak
    Dijital oyun kültürü, Türkiye’de 1980’li yıllarla birlikte gelişmeye ve yerleşmeye başlamıştır. Ülkemizde bu yıllardan itibaren ortaya çıkmaya başlayan oyuncu kitlesi, dünyadaki gelişmeleri çoğu zaman yakından takip etmiştir. Ne yazık ki bu potansiyel geç fark edilmiş ve yerli bir sektör oluşturulamamıştır. Geç kalınmış olmasına rağmen, 2000’li yıllardan sonra sektörün potansiyelinin farkına varılmış ve dijital oyun geliştiriciliğine daha profesyonel yaklaşılmaya başlanmıştır. Bu yıllarla birlikte faaliyete geçen stüdyolarda, dünya çapında ün kazanan yerli oyunlar yaratılabilmiştir. Ayrıca Türkiye’de dijital oyunlar akademik olarak incelenir hale gelirken, üniversitelerde lisans ve lisansüstü oyun tasarımı eğitiminin de temelleri bu süreçte hayata geçirilmiştir. Günümüzde Türkiye’de 20 milyonun üzerinde oyuncu bulunmaktadır ve sektör 700 milyon dolarlık bir ekonomiye doğru yol almaktadır. Dolayısıyla yerli dijital oyunlar bir yandan ülke ekonomisinin gelişmesine katkıda bulunurken diğer yandan sosyal ve kültürel değerlerimizin dünya çapında yayılması için önemli bir rol üstlenebilecektir. Bu çalışmada Türkiye’de dijital oyun geliştiriciliği konusu incelenecek olup, konu hakkındaki yayınlar incelenecek ve uzman kişilerle mülakatlar gerçekleştirilerek gelişmenin önündeki olası engeller saptanmaya çalışılacaktır.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim