Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tamer Gencer, Zekiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Facebook reklamlarının tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki rolü: üniversite öğrencilerinin satın alma davranışları üzerine bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Diker, Ersin; Tamer Gencer, Zekiye
    Ticari iletişimin en önemli yapı taşlarından biri olan reklamcılık çalışmaları son yıllarda hızlı bir değişim ve gelişim süreci yaşamaktadır. Bu değişimi sağlayan temel faktörlerden biri olarak karşımıza çıkan internet erişimli sosyal medya araçları geleneksel iletişim araçlarına oranla daha etkileşimli bir ortam yaratmaktadır. Sosyal medya reklamcılığı internet üzerinde son dönemde sık kullanılan ticari platformlardan biri haline gelmiştir ve hedef kitleye ulaşmada yaygın bir düzeye ulaşmıştır. Tüketici etkileşimi sağlayan yeni dijital ortamlarla birlikte reklamın tüketim üzerindeki rolü de yeniden düzenlenmektedir. Bu çalışmada sosyal medya aracı olarak Facebook’un seçilmesinin sebebi ise, özellikle son dönemlerde reklamcılık kavramı ve reklamcılık politikasında yapmış olduğu hamlelerle reklam veren ticari işletmeleri doğru tüketiciye ulaştırma noktasında büyük bir adım atmış olmasıdır. Bunun yanında Facebook genç kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen sosyal ağ aracıdır. Bu çalışmanın amacı Facebook reklamlarının genç tüketiciler olan üniversite öğrencilerinin satın alma davranışları üzerindeki rolünün nasıl olduğunun ortaya konulması ve bu gençlerin Facebook reklamlarına yönelik tutumlarında anlamlı farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaçla hazırlanan anket formu kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen Facebook kullanıcısı üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Facebook reklam mesajlarının içeriğinin ikna etme gücü, Facebook reklam mesajlarına duyulan güven ve kullanıcıların Facebook reklamlarına gösterdikleri ilgilenme düzeyi arttıkça reklamlardaki ürünleri satın almaya yönelik davranışları, arkadaşlarına tavsiye etme oranı ve ürünleri satın alma motivasyonlarının da artabileceği görülmüştür.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim