Yazar "Tamer Gencer, Zekiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Facebook reklamlarının tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki rolü: üniversite öğrencilerinin satın alma davranışları üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Diker, Ersin; Tamer Gencer, ZekiyeTicari iletişimin en önemli yapı taşlarından biri olan reklamcılık çalışmaları son yıllarda hızlı bir değişim ve gelişim süreci yaşamaktadır. Bu değişimi sağlayan temel faktörlerden biri olarak karşımıza çıkan internet erişimli sosyal medya araçları geleneksel iletişim araçlarına oranla daha etkileşimli bir ortam yaratmaktadır. Sosyal medya reklamcılığı internet üzerinde son dönemde sık kullanılan ticari platformlardan biri haline gelmiştir ve hedef kitleye ulaşmada yaygın bir düzeye ulaşmıştır. Tüketici etkileşimi sağlayan yeni dijital ortamlarla birlikte reklamın tüketim üzerindeki rolü de yeniden düzenlenmektedir. Bu çalışmada sosyal medya aracı olarak Facebook’un seçilmesinin sebebi ise, özellikle son dönemlerde reklamcılık kavramı ve reklamcılık politikasında yapmış olduğu hamlelerle reklam veren ticari işletmeleri doğru tüketiciye ulaştırma noktasında büyük bir adım atmış olmasıdır. Bunun yanında Facebook genç kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen sosyal ağ aracıdır. Bu çalışmanın amacı Facebook reklamlarının genç tüketiciler olan üniversite öğrencilerinin satın alma davranışları üzerindeki rolünün nasıl olduğunun ortaya konulması ve bu gençlerin Facebook reklamlarına yönelik tutumlarında anlamlı farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaçla hazırlanan anket formu kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen Facebook kullanıcısı üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Facebook reklam mesajlarının içeriğinin ikna etme gücü, Facebook reklam mesajlarına duyulan güven ve kullanıcıların Facebook reklamlarına gösterdikleri ilgilenme düzeyi arttıkça reklamlardaki ürünleri satın almaya yönelik davranışları, arkadaşlarına tavsiye etme oranı ve ürünleri satın alma motivasyonlarının da artabileceği görülmüştür.