Yazar "Okmeydan, Cudi Kaan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının duyurumunda ürün yerleştirme: Türkiye’nin en değerli 10 markasının kurumsal web siteleri ve resmi sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Okmeydan, Cudi KaanKurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmaları günümüzde kuruluşların itibarını etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle kuruluşlar iyi birer mal veya hizmet üreticisi olmanın yanı sıra sorumlu birer kuruluş olmak durumundadırlar. Ayrıca günümüzün gelişen internet teknolojileri kuruluşların kendilerini çevrelerine ve hedef kitlelerine anlatmaları bakımından birçok önemli fırsat sunmaktadır. Bunun yanı sıra, KSS çalışmalarının kurumlara olumlu bir kimlik kazandırdığı ve kurumların marka imajlarının gelişmesinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu nedenle, KSS çalışmalarının duyurumunda ürün yerleştirme uygulamalarından da yararlanıldığı ve böylece kurumların marka imajlarının güçlendiği söylenebilmektedir. Bu noktadan hareketle çalışma, Brand Finance’in 2017 yılı raporuna göre Türkiye’nin en değerli 10 markasının kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını ve mesajlarını kendi web siteleri ile resmî sosyal medya hesapları üzerinden nasıl duyurduklarını incelemeye ve bunun sonucunda ürün yerleştirme uygulamalarına odaklanan bir doküman analizinden oluşmaktadır. Edinilen bulgular kuruluşların çoğunluğunun web sitelerinde yer alan KSS sayfalarının özensiz olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte kuruluşların sosyal medya hesaplarında da KSS ile ilgili paylaşım oranlarının düşük olduğu ve ürün yerleştirme uygulamaları ile marka imajının desteklenmesinde yetersiz kaldıkları belirlenmiştir.