Yazar "Karsak, Banu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Halkla ilişkilerde yeni nesil kanaat önderleri kullanımı: snapchat üzerine niteliksel bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Karsak, Banu; Sancar, Gaye AslıKurumların imaj ve itibarlarının yönetilmesinde önemli bir rolü olan halkla ilişkiler hedef kitle ve sosyal paydaşlar ile iletişimi yürütmektedir. Geçmişten günümüze halkla ilişkiler mesajların iletilmesinde farklı kaynaklara başvurmuş, farkındalık ya da tutum ve davranış değişikliği yaratmak istediği konularda mesajların alanında uzman kişilerce verilmesini sağlayarak hedef kitlelerinin güvenini kazanmayı amaçlamıştır. Halkla ilişkilerin yürüttüğü bu iletişim sürecine kuramsal olarak bakıldığında onun iki aşamalı akış kuramına uygun bir yön çizdiği görülmektedir. İki aşamalı akış kuramını neticesinde hedef kitlelerin mesajları güvendikleri kişilerden almaları mesajın daha inandırıcı ve etkili olması söz konusudur. Bu amaçla halkla ilişkiler verdiği mesajların iletilmesinde kanaat önderlerini kullanmaktadır. Halkla ilişkilerin en çok kullanılan stratejilerinden biri olan medya ile ilişkilerde de mesajlar yine aynı düşünceyle verilmektedir. Çalışmada öncelikle halkla ilişkiler kavramının ne olduğu ele alınarak halkla ilişkiler mesajlarının iletilmesinde kanaat önderleri anlatılacaktır. Gelişen teknolojilerle birlikte halkla ilişkiler uygulamasının yeni bir mecrası olan sosyal medyada- halkla ilişkilerin nasıl yürütüldüğü ayrıca ele alınacaktır. Çalışmanın araştırma aşamasında ise yeni nesil kanaat önderleri olarak Snapchatte paylaşım yapan moda/güzellik bloggerlarının gençleri yenilikler konusunda ne şekilde yönlendirildiği sorusundan yola çıkarak bloggerların halkla ilişkiler mesajlarını iletmede güvenilir/ inandırıcı olup olmadıkları araştırılacaktır. Çalışma “Snapchatte bloggerlar yeni çıkan ürünler hakkında takipçileri bilgilendirmektedir”, “Snapchatte bloggerlar takipçileri satın almaya yönlendirmektedir” ve “Snapchatte bloggerların verdikleri mesajlar ikna edicidir” hipotezlerini 18-25 yaş arası gençlerle gerçekleştirilecek derinlemesine görüşmeler ile sınayacaktır.Öğe Stratejik iletişim yönetiminde dijital kanalların önemi: Halkla ilişkiler uygulayıcılarının dijital kanal kullanımlarına yönelik niteliksel bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Karsak, Banu; Altuntaş, Elgiz Yılmaz; Demren, Gaye Aslı SancarHalkla ilişkiler, temsil ettiği kuruluşların imaj ve itibarının oluşturulması, korunması ve güçlendirilmesi adına hedef kitleleri ile stratejik iletişim süreçlerini yürüten bir iletişim disiplinidir. Kurumların her türlü kitleye hatta bireylere çok hızlı, kolay ve ekonomik bir şekilde ulaşmasına ve karşılıklı iletişime olanak sağlayan internetin, halkla ilişkiler alanında kullanımı zorunlu hale gelmiştir. İnternet ve dijital teknolojiler, birçok yönden kurum ve başarısında önemli yeri olan hedef kitlesi ile arasındaki psikolojik uzaklığı azaltmıştır. İnternetin kurumların yeni birer ön kapısı haline gelmesiyle, kurumlar hedef kitleleriyle kullandıkları dijital araçlar aracılığıyla iletişim kurmaya ve halkla ilişkiler faaliyetlerini uygulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurumların stratejik iletişim departmanlarında görev yapan uzmanlar ile bu alana hizmet veren ajansların stratejik iletişim faaliyetlerinde dijital kanal kullanımları derinlemesine görüşme yöntemiyle kalitatif olarak incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, halkla ilişkiler uygulayıcılarının stratejik iletişim faaliyetlerinde geleneksel yöntemlerin yanı sıra dijital kanalları kullandıkları, ancak bu kullanım eğiliminin markaların hedef kitlesine ve stratejisine göre değişiklik gösterdiği, dolayısıyla dijital kanalların her zaman öncelikle tercih edilmediği saptanmıştır.