Yazar "Ersun, Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değişen rekabet koşullarında geleneksel gıda perakendecilerinin rekabet gücünün artırılması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2008) Ersun, Nur; Arslan, İ. KahramanOrganize perakendecilik alanında yaşanan gelişmeler, geleneksel alışveriş ve tüketim anlayışında da hızlı bir değişime neden olmuş ve bunun sonucunda, mahalle bakkalından büyük marketlere ve mağaza zincirlerine geçiş yaşanmış, binlerce metrekare alana kurulu hipermarketlerde on binlerce ürün arasında alışveriş dönemi başlamıştır. Sayıları her geçen gün artan alışveriş merkezleri ve hipermarketler, yeni bir kültür ve yaşam biçiminin gelişmesine de öncülük etmiştir. Bu durumdan olumsuz yönde etkilenen işletmeler ise geleneksel gıda perakendecileri olarak adlandırılan bakkal ve orta boy marketler olmuştur. Bu çalışmada, geleneksel gıda perakendecilerinin hipermarketler ve mağaza zincirleri karşısında rekabet edebilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri için yeni rekabetçi stratejiler oluşturmalarına olanak sağlayan unsurların analizi ile olası tehditlerin avantaja dönüştürülebilmesi imkanları araştırılmıştır.Öğe İslam ülkeleri arasındaki ticaretin geliştirilmesinde Çok Taraflı Kliring Birliği projesinin rolü ve önemi(2010) Ersun, Nur; Arslan, İsmet Kahramanİslam ülkelerinin sahip olduğu ticaret potansiyeli gözönünde bulundurulduğunda, İslam ülkeleri arasındaki ekonomik ilişkilerin oldukça yetersiz olduğu görülmektedir. Söz konusu ilişkilerin geliştirilmesi ve İslam ülkelerinin bir topluluk olarak ekonomik büyümesi ve refah seviyeleri artırabilmeleri için gerekli maddi ve tarihi koşullar mevcuttur. Önemli olan kendi aralarında etkin bir işbirliği mekanizması oluşturmaları ve bunu hayata geçirmeleridir.İslam Kalkınma Teşkilatı (İKT) üyesi 57 ülkeden 22'si \"Çok az gelişmiş\" ülke olarak tanımlanmakta ve İslam ülkelerinin ekonomik başarısı birkaç ülkenin egemenliği altında bulunmaktadır. Bu durum, islam ülkeleri arasındaki derin uçurumu yansıtmakta ve işbirliğini engelleyen bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır.Özellikle az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler, dış ticaret uygulamalarında çeşitli zorluklarla başetmek durumunda kalmaktadırlar. Bunların başında dış borç sorunu, ihtiyaç duydukları temel hammadde fiyatlarındaki istikrarsızlıklar, döviz kontrolü, mal stokları, kredi sağlamada pazarlık güçlerinin yetersizliği, yeni pazarlara girmedeki zorluklar, çeşitli ülkeler tarafından uygulanan koruma önlemlerini aşma, atıl kapasitelerin değerlendirilmesi ve uluslararası kuruluşlar tarafından uygulanan kısıtlayıcı programların aşılması gibi sorunlar yer almaktadır.Bu sorunların çözümü için çeşitli projeler geliştirilmiş ve uygulamaya konulmuştur. Bunlardan biri \"Çok Taraflı İslam Kliring Birliği\" projesidir. Bu çalışmada, İslam ülkeleri arasında karşılıklı ticarete yol açan nedenler üzerinde durulmuş, çok taraflı kliring birliğinin sağlayacağı yararların İslam ülkeleri arasındaki ticaretin geliştirilmesine etkileri incelenmiştir.Öğe Kongre turizminin geliştirilmesinde kongre ve ziyaretçi bürolarının rolü ve önemi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2009) Ersun, Nur; Arslan, İ. KahramanGörsel ve işitsel erişebilirliğin artması, turizm sektöründe bundan yarım yüzyıl önce geniş kitlelerin tüketim kalıbı içinde olmayan yeni “taleplerini” devreye sokmaktadır. Başlangıçta deniz, kum, güneş gibi dinlenme amaçlı turizm ağırlıklı iken, gelir düzeylerinin yükselmesi ve harcanabilir gelirlerin artması, kültür, tarih, sağlık, kongre vb. alanlarda turizm etkinliklerinin artmasına yol açmaktadır. Bu eğilimi öngören ve hazırlıklarda bir adım öne geçen ülkeler turizmde “yeni ürünler” sunarak kendilerini “cazibe merkezi” haline getirmeye çalışmakta ve turizm gelirlerini artırmaktadır. Geç kalanlar ise “izleyici” olarak daha düşük gelirlere razı olmak zorunda kalmaktadırlar. Türkiye, geleneksel turizm alanında olduğu kadar kongre turizmi gibi alternatif turizm alanlarında da önemli potansiyele sahiptir. Bu potansiyelin etkin ve verimli şekilde değerlendirilebilmesi, gerekli altyapı ve üst yapı donanımlarının varlığı kadar, destinasyon tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini planlayan ve etkin biçimde uygulayan, paydaşları ile organik ilişkiler içinde olan Kongre ve Ziyaretçi Büroları’nın varlığına da bağlıdır. Bu çalışmada, Türkiye’de mevcut ve kurulması öngörülen Kongre ve Ziyaretçi Büroları’nın geliştirilmesi ve daha işlevsel hale getirilebilmesi için gerekli unsurların ve yeni bir yapılanma modelinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Öğe Moda sektöründe faaliyet gösteren mağazalarda müşterilerin mağaza tercihinde mağaza tasarımının önemi ve tasarım kriterleri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2011) Arslan, İ. Kahraman; Ersun, NurModa sektöründe faaliyet gösteren moda mağazalarının amacı, müşterileri için olumlu deneyimler yaratmak ve uzun dönemli ilişki kurabilmektir. Bu amaca ulaşmada en önemli araçlardan biri, perakende satış mağazasıdır. Bu nedenle moda mağazalarında mağaza tasarımı son yıllarda büyük önem kazanmış ve moda perakendeciliğinde başarının temel şartlarından biri, "görsel yönetimde güçlü olmak" şeklinde özetlenmiştir. Mağazanın iç ve dış görünümünü oluşturan tüm unsurlar, mağaza atmosferi olarak tanımlanmakta ve bu atmosfer müşterilerde satınalma güdüsü uyandırmak amacıyla değerlendirilmektedir. Mağaza tasarımı ile mağaza tercihine yönelik davranışlar, son yıllarda mağaza tasarımı ile ilgili planlama ve uygulamaları ön plana çıkarmıştır. Bu ilişkiden hareketle, mağaza tasarımına ilişkin önemli unsurlar incelenmiş ve çekici bir mağaza atmosferi oluşturarak perakendecilik faaliyetlerinin hem daha ekonomik hale getirilmesi hem de müşteriler üzerinde olumlu etkiler yaratılabilmesi için mağaza dışında ve mağaza içinde yapılacak düzenlemelerle ilgili tasarım unsurları ortaya konulmuştur.Öğe Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri(2011) Ersun, Nur; Arslan, İsmet KahramanDünya turizmindeki gelişmeler ve eğilimler, turizm pazarlamasını ülke boyutundan destinasyon boyutuna taşımış ve yeni destinasyonların ve yeni turistik ürünlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Türkiye gibi çok geniş bir coğrafi alanı kapsayan bir ülkede, bütün ülkeyi tek bir turistik çekim alanı olarak görmek ve pazarlamak doğru değildir. Bu nedenle, turizmin bölgesel gelişmede öncü rolü oynayabilmesi için destinasyon düzeyindeki pazarlama faaliyetlerine önem ve ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, turizm destinasyonlarının pazarlanmasında bölgenin bir turistik ürün haline getirilebilmesi ve bu ürünün pazarlanabilmesi ile ilgili pazarlama stratejileri belirlenmiştir.