Yazar "Erol, Nihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pandemi sürecinde kamu spot reklamları üzerine bir inceleme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Erol, Nihan; Bayazıt, Didem ZeynepKamu spotları, toplumu bilgilendirmeyi, bilinçlendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve belirli tutum ve davranışlara yönelik harekete geçirmeyi hedefleyen kısa reklamlar olarak değerlendirilebilir. Temel amacı toplumsal yarar sağlamak olan kamu spotlarının hedef kitleye ulaştırılmasında kitle iletişim araçlarının ve sosyal medyanın rolü büyüktür. Kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ticari bir beklenti olmaksızın toplumu ilgilendiren hemen her alanda kamu spotu hazırlayabilmektedir. Kamu spotunun amacına ve hedef kitlenin ilgi alanına yönelik uygun mesaj çekiciliğinin kullanılması, kamu spotunun iletişim stratejisini ve ikna gücünü güçlendirmektedir. Kamu spotları içinde bulunulan dönemin özelliklerine, kültürüne ve güncel sorunlarına göre tasarlanmaktadır. Bunun en güncel örneği, COVID-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spot reklamları ile karşımıza çıkmaktadır. COVID-19 pandemisine yönelik alınacak tedbirler konusunda toplumu bilgilendirmek adına en büyük görev başta T.C. Sağlık Bakanlığı olmak üzere kamu kurumlarına düşmüştür. Kamu kurumları virüsten korunmak için maske takmak, mesafeyi korumak ve hijyen kurallarını uygulamak çerçevesinde toplumu yeni normale uyum konusunda uyarmak ve ikna etmek için çalışmıştır. Bu kapsamda, T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından Mart-Aralık 2020 tarihleri arasında COVID-19 Bilgilendirme Platformu'nda yayımlanan toplam 88 video ve Aralık 2020 – Şubat 2022 tarihleri arasında COVID-19 Aşısı Bilgilendirme Platformu'nda yayımlanan toplam 62 video nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kapsamında Clow ve Baack'in (2005) reklam çekicilik yaklaşımına göre derinlemesine incelenmiştir. Yayımlanan kamu spotlarında iletişim stratejileri, ikna teknikleri, söylem farklılıkları, amaç ve çekicilik unsurlarındaki farklılıklar ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgular, kamu spotlarında rasyonel, duygusal ve korku çekiciliğinin yoğun olarak kullanıldığı ve kamu spotlarının ağırlıklı olarak bilgi vermek, ikna etmek farkındalık yaratmak ve uyarmak amaçlarını taşıdığı yönündedir. Kamu spotlarının hemen hepsinde Aristoteles'in Retorik üçlemesinde yer alan ikna tekniklerinden birinin veya birkaçının uygulandığı görülmüştür.Öğe Pandemi sürecinde kullanılan kamu spot reklam çekicilik unsurları üzerine bir inceleme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Erol, Nihan; Bayazıt, Didem ZeynepCovid-19 pandemisine yönelik alınacak tedbirler konusunda toplumu bilgilendirmek adına en büyük görev başta T.C. Sağlık Bakanlığı olmak üzere kamu kurumlarına düşmüştür. T.C. Sağlık Bakanlığı, bu konuda sürekli güncel bilgiler yayımlayarak kamuoyunun bilgilendirilmesinde etkin rol almıştır. Çalışmada Covid-19 döneminde T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan kamu spot reklamlarında kullanılan reklam çekicilik unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından Mart -Aralık 2020 tarihleri arasında COVID -19 Bilgilendirme Platformu'nda yayımlanan 50’si kamu spot reklamı ve 30’u sosyal medya videosu olmak üzere toplam 80 video Clow ve Baack’in (2005) yedi reklam çekicilik yaklaşımına göre incelenmiştir. İçerik analizleri sonucunda, kamu spot reklamları ve sosyal medya videolarında en sık kullanılan dört çekicilik türünün rasyonel, duygusal, korku ve mizah çekicilikleri olduğu tespit edilmiştir. Covid-19 pandemisine yönelik yayımlanan kamu spot reklamlarının kamuoyunu bilinçlendirmek, uyarmak ve ikna etmek amacı taşıdığı, bu amaçlar paralelinde reklam içeriklerinde yüksek düzeyde korku ve duygusal çekiciliğin kullanıldığı; sosyal medya videolarında ise daha ikna edici olmak ve bilgi vermek adına rasyonel çekicilik unsurlarının kullanıldığı tespit edilmiştir.