Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Capraro, Robert M." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Developing computational fluency with the help of science: A Turkish middle and high school grades study
    (Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2011) Çorlu, Mehmet Sencer; Capraro, Robert M.; Çorlu, Mehmet Ali
    Students need to achieve automaticity in learning mathematics without sacrificing conceptual understanding of the algorithms that are essential in being successful in algebra and problem solving, as well as in science. This research investigated the relationship between science-contextualized problems and computational fluency by testing an instructional method that was implemented as a non-traditional drill exercise. The study employed a quantitative analysis of pre- and post-test scores of Turkish middle and high school students after two interventions. The questions addressed were: Do the science-contextualized drill practices (SCP) improve students' computational fluency better than traditional drill practices (TP)? Is there any statistical significance between middle and high school students in terms of their benefit from SCP? This study showed that sciencecontextualized drill exercises produced higher gains for both middle and high school students' computational fluencies than the traditional context-free drill exercises.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim