Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Buayixiamu, Abulikemu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ülke menşei etkisinin marka imajı oluşturmadaki katkısı
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Buayixiamu, Abulikemu; Yıldırım, Figen
    Küresel pazarların oluşması ile üreticiler arasında rekabeti artmakta ve üretim faaliyetleri küreselleşerek geniş bir coğrafya üzerine yayılmaktadır. İşletmelerin küreselleşen pazarda sürekliliklerini koruyabilmeleri, rekabet ortamına uyum sağlayabilmeleri için rakiplerinden farklılaşmaları gerekmektedir. Bu nedenle firmaların tüketici odaklı bir pazarlama anlayışına sahip olmaları, tüketicilerin isteklerini, beklentilerini karşılayabilmelidir. Ürünün ülke menşei, üretimin küreselleşmesiyle marka imajını etkileyen unsurlardan biri halini almıştır. Bir ürün bir ya da birden fazla ülkede üretilebilmekte ve bu durum tüketici zihninde marka ile bağdaştırılmaktadır. Ülke menşei etkisi tüketicinin bir ülkeye olan önyargıları ve o ülkenin tüketici zihninde oluşturduğu çağrışımla alakalıdır. Ülke menşeini göz önünde bulundurarak oluşturulan marka imajı pazarlamayı daha olumlu etkileyebilmektedir. Tüm bunları göz önünde bulundurarak yapılan bu çalışmada ülke menşeini marka imajı oluşturulmasında katkılarını incelemektir. Araştırmada veriler temel olarak güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizleri ile irdelenmiştir. Araştırma sonucunda, ülke menşei etkisi alt boyutlarına ait tüm değişkenlerin marka imajı üzerinde anlamlı etkileri olduğu görülmüştür. Doğal faktörler, kültürel faktörler ve genel faktörler boyutlarının marka imajı üzerindeki etkisi daha yüksektir.

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim