Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bayram, Orkun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dış ticarette yeni ödeme şekli banka ödeme yükümlülüğü BPO-etkinlik analizi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Bayram, Orkun; Arslan, İsmet Kahraman; Gerni, Cevat
    Küreselleşme sayesinde sınır ötesi ticaretin hacmi giderek artmaktadır. Uluslararası ticarette kullanılan geleneksel ödeme şekilleri (akreditif, mal mukabili, peşin ödeme vb.) taraflara aynı anda hem ödeme garantisi hem de işlem süreçlerinin hızlı ve basit bir şekilde yapılması olanağını sunamamaktadır. Dijitalleşmenin çok hızlı bir şekilde yayıldığı günümüzde, sınır ötesi ticaretin teknolojik bir tabanda, hızlı, basit ve ödeme garantisi altında yapılma zorunluluğu doğmuştur. Milletler arası Ticaret Odası, dünya ticaret hacminin giderek artmasına rağmen akreditif işlem hacminde bir artış olmamasından, hatta giderek pazar payını kaybediyor olmasından rahatsızlık duymaya başlamıştır. Diğer yandan, sınır ticaretinin ağırlıklı olarak açık hesap işlemleri üzerinden gerçekleşiyor olması ve bankaların bu pastadan yeterince pay alamıyor olması, bankaları, Milletler Arası Ticaret Odasını ve SWIFT Şirketini bir araya getirerek yeni bir ürün tasarlamalarına neden olmuştur. BPO (The Bank Payment Obligation), 2013 yılında Milletlerarası Ticaret Odasının, BPO için yayınladığı bir örnek kurallardan sonra (URBPO 750E) uygulama alanı bulan, akreditif işlemlerinin ödeme garantisi ile mal mukabili işlemlerin hız ve basit işlem süreçlerini, fiziki evrak ibrazı olmadan, veri setlerinin bilgisayar ortamında eşleştirme yazılımları aracılığı kontrol edildiği yeni ödeme şeklidir. BPO, sınır ötesi ticaretin %80+ kısmına hitap etmesine rağmen hâlihazırda kullanılmamaktadır. BPO'nun neden kullanılmadığının sorusuna cevap bulabilmek amacı ile hem bankalar hem de firmalar ile derinlemesine mülakat tekniği ile görüşmeler yapılmıştır. Mülakatlar sonucunda, bankaların BPO hakkında detay bilgi sahibi olmasına rağmen, kullanım oranının artmamasından dolayı çoğunun alt yapı çalışmalarını tamamlamadığı ve şirketlere BPO ile ilgili bilgilendirme yapılmadığı tespit edilmiştir. Diğer yandan bankaların bu ürünü piyasaya sürmekte geç kalma korkusu yaşadıkları da görülmüştür. Anahtar Kelimeler: BPO, Banka Ödeme Yükümlüğü, Akreditif, Blockchain, TMA

| İstanbul Ticaret Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Örnektepe Mah. İmrahor Cad. No: 88/2 Z-42 Beyoğlu, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim