Yazar "Altun, Ersin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğlence kültürüne instagram üzerinden yaklaşmak: etiketleme özelliği üzerine bir çözümleme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Kırık, Ali Murat; Altun, ErsinTeknolojik gelişmeler her geçen gün hızını artırarak büyük ilerleme kat etmektedir. Bu doğrultuda yeni iletişim ortamları ortaya çıkmakta ve kitlesel boyutta etki gücüne sahip faaliyetler giderek dijitalleşmektedir. Yeni medya olarak tanımlayacağımız bu değişim sürecinde iletişim kanalları ile beraber kişilerin rasyonel ve duygusal anlayışları da değişim göstermiştir. En belirgin değişim süreci ise eğlence anlayışı çerçevesinde gerçekleşmiştir. Teknolojik gelişmeler neticesinde eğlence araçlarında meydana gelen farklılıklar, eğlence kültürünün bileşenlerine de yansımaktadır. Bu bağlamda eğlence kültürünün yerine getirildiği ve paylaşımların sağlandığı alanlar dijitalleşerek, sosyal medya kanalları üzerinden yürütülmeye başlamıştır. İnstagram platformu, değişen eğlence anlayışının ve paylaşım alanlarının dijitalleşme süreçlerine yönelik en belirgin sosyal medya kanalı olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusu bu durum, İnstagram üzerinden eğlence kültürünün incelenmesini oldukça önemli kılmaktadır. Çalışma kapsamında ele alınan ve İnstagram platform üzerinden elde edilen bulgular doğrultusunda, değişen eğlence anlayışıyla şekillenen eğlence kültürünün İnstagram üzerinden nasıl cereyan ettiğine yönelik saptamaların yapılması çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kullanıcıların eğlenceli videolarda arkadaşlarını etiketlemeleri ve bu etiketlerin gerçekleştirilme gerekçeleri saptanmaya çalışılmıştır. Seçilen içeriklerin içerik analizi yöntemiyle çözümlemesinin ardından etkileşim öğesinin önemi sonuç olarak ortaya çıkmıştır.Öğe Kolezyum kültürü bağlamında televizyon programlarında şiddet ekme ve oyalama stratejisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Kırık, Ali Murat; Altun, ErsinTarih sahnesinde insanoğlu toplum olabilme bilinciyle hareket etmiş ve ortak değerler çerçevesinde toplumsal bir bütünlük sağlanmıştır. Kültür olarak tanımlayabileceğimiz bu ortak değerler, aynı sınırlar içinde yaşayan insanları bir araya getirme gücünün yanı sıra, kitlede istendik yönde etki yaratabilmek adına siyasi düzlemde kullanılan bir etken konumundadır. Bu durum, kültürel değerler çerçevesinde biçimlendirilmiş olan etki mekanizmalarının kullanımına olanak sağlamıştır. Geçmişten günümüze kadar olan sürece bakıldığı zaman kullanılan etki mekanizmalarının kültürün yanı sıra, dönemin sahip olduğu teknolojik imkanlar doğrultusunda biçimlendiği ifade edilebilmektedir. Çalışma kapsamında incelenen Antik Roma döneminin şiddet ekme ve oyalama stratejileriyle yoğurulmuş kültür yapısı ise dönemin simgesi haline gelen Kolezyum yapısı ile kavramlaştırılmıştır. Böylece, etki mekanizması olarak eğlence ve şiddet temalı gösteriler kullanılmış ve gösteriler aracılığıyla şiddet olgusunun tatmini ile birlikte arınma ve rahatlama sağlanarak, kitlesel boyutta memnuniyet hissi yaratılmıştır. Kitlesel boyutta etkili olan bu sirkülasyon ise siyasi düzlemde oyalama stratejisi olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada, günümüz televizyon programlarında şiddet ekme ve oyalama stratejisi bağlamında Kolezyum kültürünün etkileri üzerinde durulmuş ve elde edilen bulgular ışığında çalışma sonuçlandırılarak, konuyla ilgili öneriler sunulmuştur.Öğe Youtube üzerinden ürün yerleştirme stratejisi: Deniz Adam örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Kırık, Ali Murat; Altun, Ersinİletişim teknolojisi her geçen gün değişim süreçlerinden geçmekte, bu bağlamda yeni iletişim kanalları ve iletişim yöntemleri ortaya çıkmaktadır. İletişim boyutunda yaşanan gelişmeler sosyolojik yapıya da yansımaktadır. Kitle tabanının yaşam biçimini, ihtiyaçlarını ve taleplerini etkileyen teknolojik gelişmeler doğrultusunda sektörel pazarlarda faaliyet gösteren firmaların, kitlenin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik pozitif bir reaksiyon alabilmek adına aksiyonlar geliştirmesi ise kaçınılmaz olmuştur. Özellikle yeni medya akımıyla çeşitlenen ve alternatif radyo ve televizyon kanalları olarak nitelendirilebilen sosyal medya kanallarının gündelik yaşamın bir parçası olması, bu kanallara yönelik çalışmalar yürütmeyi oldukça önemli kılmıştır. Böylece sosyal medya kanalları üzerinden hedef kitleye yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu çalışmada, bankacılık sektöründe faaliyet gösteren Denizbank’ın, değişen eğlence anlayışının bir ürünü olan ve Youtube platformu üzerinden yayınlanan Görünen Adam dizisinde uyguladığı reklam kampanyası ele alınmıştır. Reklam ve pazarlama faaliyetlerinin etkili yöntemlerinden biri olan ürün yerleştirme stratejisinin klasik uygulamalarının dışına çıkarak yeni bir yönteme, yani reklamın karakter olarak yerleştirilmesine başvurulması, çalışmanın ele alınma nedenini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, Görünen Adam dizisinin 10 bölümlük serisi içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve elde edilen somut bulgular doğrultusunda, reklamın karakter olarak yerleştirilmesi yönteminin nasıl ve ne oranda kullanıldığının tespit edilmesi ve bu yeni yöntemin literatüre kazandırılması amaçlanmıştır.