Yazar "Alptekin, Zeynep Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Social media and new technology education access for new generations(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Alptekin, Zeynep EmreGeçmişten günümüze baktığınızda, Socrates’ten bu yana, en etkin eğitim ve öğretim karşılıklı iletişimle, paylaşımla ve denemeyle gerçekleştiğini deneyimledik. Eğitmenler öğrencilerinin deneyimlemesi, keşif yapması ve öğrenmesi konusunda her türlü araç ve yöntemi kullanır. Gerçek şu ki, gelişen teknoloji, değişen nesiller karşısında, klasik öğrenme ve eğitme metodları artık tek başına yeterli değil. Araştırmalar içinde, dünyadaki ve toplumlardaki yaşanan gelişimler, değişimler göz önüne alınarak birçok nesil farklarından konuşulmaktadır. Her bir nesil, farklı ihtiyaçlar ve beklentilerle yaşamlarını kurmaktadır. Her bir nesil de bir önceki nesil ile ilgili algılama, anlama ve öğrenme temellerinden çok farklıdır. Günümüzde en çok kullandığımız X nesli sonrasında, Millenium denilen Y nesli ve sonrasında tamamiyle yeni teknoloji ile iç içe olan dijital nesil hakkında konuşuyoruz. Konuşmakla kalmıyor, onların bu farklılığını anlamaya ve onlara ulaşma yollarını tartışıyoruz. İş, sosyal ve okul hayatında bu farkları nasıl değerlendireceğimizi analiz ediyoruz. Sosyal medya kanalları olarak her türlü programı sürekli kullanan, uygulayan ve her türlü değişimi anında takip edip, adapte eden bir yeni nesilden bahsediyoruz. Dijital yani Net Nesli için, her türlü gelişim, Facebook, Twitter, Instagram gibi programlar sosyal ve kültürel integrasyonlarının en önemli parçası. O zaman bir kez daha klasik öğrenme modellerini düşünmemiz gerekiyor. Çünkü yeni nesil, yeni teknoloji ile daha hızlı öğreniyor, uyguluyor ve gelişiyor. O zaman tüm okulların, sosyal medya ve yeni teknoloji kanallarını uygulama, aynı zamanda gündelik hayatın bir parçası halinde benimsemesi olmazsa olmazları içindedir. Tüm eğitmenlerin, yeni nesil öğrencilere ulaşması ve anlaması, yine bu teknolojiyi bilgileriyle harmanlayıp, kullanmaları ile olur. Bu çalışmada kısaca nesiller arasındaki farkları paylaştıktan sonra, bazı örnekleriyle, günümüzde üniversitelere düşen en önemli görevin, dijitalleşme yolunda ilerleme, eğitmenlerin yeni nesil öğrencilere ulaşması gereken yeni teknoloji kanallarını uygulama gerekliliği konuları incelenecektir.