Yazar "Ak Tulgar, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital yerlilerin mobil reklamlardaki rolü ve tercihleri üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Ak Tulgar, MehtapGünümüzde cep telefonu, tablet gibi kişisel mobil cihazlar bireylerin yaşamının her alanında yer almaktır. Mobil telefonlar sadece bireylerin sesli iletişim kurmalarını sağlamamakta, aynı zamanda bilgi edinme, eğlenme ve sosyalleşme aracıda olmaktadır. Bireylerin hayatlarında mobil cihazların fazlasıyla yer edinmesi, firmaların müşterilerine mobil cihazlar üzerinden tanıtım amaçlı ürün, hizmet gibi pazarlama mesajlarını iletmesine kolaylık sağlamıştır. Mobil reklamlar işletmelere bazı fırsatlar sunmaktadır. Geleneksel reklamların aksine mobil reklamlar kişiselleştirilmiş mesajlar içermektedir. Bundan dolayı da, müşterilerin reklamdan etkilenmeleri ve marka bilinci artmaktadır. Firmalar, hedef kitleleriyle alakalı veri toplama olanağı sağlamaktadır. Hedef kitlelerine sadece ürün tanıtım mesajları göndermemekte, aynı zamanda bilgilendirme, hatırlatma ve özel günlere (doğum günü, anneler günü vb.) ait mesajlar da göndermektedir. Mobil ortamda firmalar mesajlarını etkili hale getirebilmek için hedef kitlelerini iyi tanımları gerekmektedir. Günümüzde dijital tüketicileri, dijital yerliler ve dijital göçmenler olarak gruplandırılmaktadır. Dijital göçmenler, dijital mecralara sonradan uyum sağlayan bir nesil iken, dijital yerliler ise dijital mecraların içerisinde doğmuştur. Bundan dolayı, yeni hedef kitle olan Dijital Yerlilerin bu platformda nasıl iletişim kurduğu, satın alma ve zamanın çoğunu bu alanda harcamasından dolayı, markalarda yeni hedef kitlenin istek ve ihtiyaçlarına yönelik iletişim stratejilerini belirlemesi gerekmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı, mobil reklamcılığın dijital yerliler üzerindeki tercihlerini incelemek, mobil reklamlarda içerik, stil ve işlevsellik açısından tercihlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmanın evreni; TÜİK verilerine göre, Türkiye’de yaşayan dijital yerlilerin nüfusu; 53.685.908 kişidir. Bu araştırma 10.01.2020 – 10.02.2020 tarihleri arasında eğitim düzeyi fark etmeksizin 13.25 yaş arasında 221birey üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak da online anket seçilmiştir. Anketin dağıtımı “Surveymonkey” üzerinden gerçekleşmiştir. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi 57 K. Taken Smith (2017)’nin araştırmasında yer alan anket soruları kullanılmıştır. Fakat bu çalışmada anket üç ölçekten oluşmaktadır. Birinci ölçekte “Tercih Ölçeği”, ikinci ölçekte “Genel Beklenti Ölçeği” ve üçüncü ölçekte ise “Kişisel Beklenti Ölçeği” adı altında oluşmaktadır. Ankette toplam 32 soru yer almaktadır. Anket aracılığıyla toplanan bilgiler SPSS for Windows 17.0(Windows 17.0 (Statistical Package For Social Sciences) istatistik programı ile Office Excel programında değerlendirilmiştir. Güvenilirlik analizleri, One-Sample T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde, katılımcıların eğitim düzeyleri, mobil reklama yönelik tercih ve beklentilerini etkilemediği görülmektedir. Dijital yerliler mobil reklamların içeriksel olarak önemli bilgiler içermesini ve kendilerine yarar sağlayan mesajları almak istemektedirler. Dijital yerlilerin satın alma alışkanları, yaşam tarzları ve ihtiyaçlarına yönelik mobil reklam hedeflemesinin yapılmalarını istemektedirler. Ayrıca analiz sonucunda, reklamın içerik özelliklerinden etkileşimlilik, eğlence ve güvenirlilik algılanan değer üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.