Yazar "Abanoz, Enes" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik videolarındaki ürün yerleştirme uygulamalarının örtülü ve açık bellek üzerindeki rolü(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Abanoz, Enes; Mayadağlı, CansuTüketiciye sunulan marka sayısının her geçen gün artması ve ürünlerin giderek birbirine benzemesi gibi nedenlerle markalar kendilerini fark ettirebilmek adına çeşitli pazarlama iletişimistratejilerini hayata geçirmektedirler. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da tüketiciler her gün çok fazla sayıda reklam mesajına maruz kalmaktadırlar. Birçok reklam mesajının arasında markalar kendi farkındalıklarını yaratabilmek adına geleneksel reklamcılıktan daha farklı alternatif stratejilere yönelmişlerdir. Bu stratejilerden uzun süredir tercih edilen ve giderek farklı uygulama alanlarında da tüketicinin karşısına çıkan birisi de ürün yerleştirmedir. Ürün yerleştirme çoğunlukla sinema filmlerinde ve dizilerde kullanılan bir pazarlama stratejisi olarak bilinmesine rağmen, son yıllarda sıklıkla müzik videolarında da karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma müzik videolarındaki yükseliş gösteren ürün yerleştirme eğiliminin örtülü ve açık bellek üzerindeki rolünü değerlendirmeyi amaçlamıştır. Apple, Nokia, Samsung ve Sony markalarına ait ürünlerin yerleştirildiği dört müzik videosu söz konusu çalışma kapsamında incelenmiştir. Ürün yerleştirmenin örtülü bellek üzerindeki rolünü yorumlamak için literatürde yaygın olarak kullanılan kelime parçası tamamlama testi, açık bellek üzerindeki rolü için ise marka farkındalığının hatırlama ve tanıma bileşenleri analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda müzik videolarına yerleştirilen markalar ile markaların hatırlanma seviyeleri arasında istatistiki yönden anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İzleyicilerin kliplere yerleştirilen markaları beğeni düzeyi ve kliplerde yer alan sanatçıları beğeni düzeylerinin markanın hatırlanırlığı ve tanınırlığı üzerinde belirgin bir rolü olduğu saptanmıştır.