GD, Cilt 5, Sayı 9, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Bankacılık sektöründe interaktif pazarlamanın etkileri
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Demir, Uğur Taylan; Artar, Okşan
    Bu araştırmada interaktif pazarlamanın finans sektörünü temsil eden bankacılık sektörü üzerindeki etkilerinin incelenmesi, bankacılık sektöründe interaktif pazarlama karması elemanlarının değerlendirilmesi ve bu elemanların kullanım alanlarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırma konusu ile ilgili değişkenlerin ele alındığı kitap, makale, tez, konferans, bildiri, tarihli kayıt ve rapor gibi akademik çalışmalardan araştırmaya katkı sağlayacak bilgiler bilgiler elde edilmiş ve sistematik bir şekilde incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre interaktif pazarlamanın finansa sektöründeki önemi her geçen gün artış göstermektedir. Yoğun rekabet ortamının bulunduğu günümüz pazarlama dünyasında, tüketici profili de dikkate alınarak interaktif pazarlama unsurlarına daha çok önem verilmeli, sistemdeki eksiklikler giderilerek herkese uygun bir interaktif sistem, tüketicinin kullanımına sunulmalıdır. Bunu yaparken finansal işletmeler, geleneksel pazarlamaya göre daha az maliyetli interaktif pazarlama uygulamalarından elde ettikleri verim ve karlılığı tüketicilere yansıtmalı, interaktif kanalların daha çok kişi tarafından kullanılırlığını sağlamak için işlem maliyetlerini minimize etmelidir.
  • Öğe
    Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgınında endişe düzeyleri ile uzaktan eğitim kalitesine ilişkin algı ve tutumları
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Çiçekçisoy Kaya, Yasemin
    Korona virüs pandemisi (Coronavirus Pandemic) olarak tanımlanan ve 2020 Mart ayından başlayarak tüm dünya ülkelerini tehdit eden bu salgın beklenmedik şekilde toplumsal, ekonomik ve siyasal alanı etkileyerek küresel kriz boyutuna ulaşmış ve sayısız sorunlara neden olarak bir anlamda insanların alışageldikleri yaşam tarzlarını belki de eskiye hiç dönülmeyecek şekilde değiştirmiştir. Pandeminin en ağır darbelerinden birisi de eğitim ve öğretim alanında olmuş, anaokullarından başlayarak tüm öğrencileri ve özellikle yükseköğrenim gençliğini olumsuz etkilemiştir. Çalışmanın amacı üniversite gençliğinin uzaktan eğitim (UE) hakkındaki görüşleri, salgının yol açtığı yeni toplumsal yaşamdaki psikolojik durumlarının incelenmesi ve öğrencilerin endişe düzeyleri ile belirsizlikten kaçınmaya ilişkin algı ve tutumlarını saptamaktır.
  • Öğe
    Entelektüel sermaye ile finansal başarısızlık ilişkisi: Borsa İstanbul mali kuruluşlar endeksi örneği
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Gürol, Burcu
    İşletme yönetimleri, işletme kaynaklarını, işletmeyi en yüksek değer yaratma seviyesine ulaştırmak üzere kullanmaya çalışırlar. Bu kaynaklardan biri de entelektüel sermayedir. Değer yaratmak amaçlı kullanılabilen her bilgi işletmenin entelektüel sermayesidir. Entelektüel sermaye, toplumsal yapının bilgi toplumuna doğru evrilmesi ile üzerine dikkatleri çeken ve her geçen gün önemi artan bir kavramdır. Entelektüel sermayeye yatırım yapan işletmeler bu yatırımlarını etkin kullanarak olumlu sonuçlar elde edebilirler. Finansal faaliyet sonuçları, itibarları, müşteri sadakat seviyeleri ve piyasa değerleri artış gösterebilir. Bunun yanında entelektüel sermayenin olası finansal başarısızlık ihtimallerini azaltması da beklenmektedir. Bu çalışmada hisse senetleri Borsa İstanbul’da işlem gören mali kuruluşların, entelektüel sermaye katsayıları ile finansal başarısızlık ihtimalinin göstergesi kabul edilen Z skorları hesaplanmıştır. Daha sonra entelektüel sermaye bileşenleri ile Z skor arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar mali kuruluşlar için entelektüel sermaye bileşenlerinden yapısal sermayenin Z skor üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı ilişkisi olduğunu göstermektedir. Z skor arttıkça finansal başarısızlık alanından çıkılıp, daha sağlıklı finansal yapıya geçildiğinden, yapısal sermaye katsayısı işletmenin finansal başarısızlık ihtimalini azaltmaktadır.
  • Öğe
    Dijital pazarlama araçlarının satın alma kararlarına etkisi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Gürer Çolakoğlu, Sevgi; Demir, Ahmet Oğuz
    Günümüzde markaların devamlılığını sağlayabilmeleri için dijital ortama geçmeleri neredeyse zorunlu hale gelmiştir. İnternet ortamından ürün satış işlemi geleneksel pazarlamadaki birçok maddeyi ortadan kaldırdığı için çok daha avantajlı hale gelmiştir. Dijital pazarlama içerisinde barındırdığı birçok ölçüm metriği ile markaların tüketicisini çok daha iyi tanımasına olanak sağlamaktadır. Markaların büyüklüğüne bakılmaksızın büyük, küçük her marka dijital pazarlama yöntemini kullanabilmektedir. Bu çalışma ile dijital pazarlama çalışmalarının tüketici satın alma davranışı ile ilişkisinin var olup olmadığı, var ise bu ilişkinin neler olduğu ve hangi faktörlere göre değişiklik gösterdiği sorularına cevap aranmaktadır
  • Öğe
    Çalışanların örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılıkları üzerine etkisi: gıda perakende sektörü üzerine bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Özer, Amine Asena; Tarım, Merve
    Örgütlerde çalışan kişilerin adalet algıları, örgütler için önem taşımaktadır. Çalışanlar adalet algılarından kaynaklı olarak örgüt içerisinde farklı tepkiler göstermektedir. Örgüt içinde adaletsizlik olduğunu düşünen çalışanların örgütsel anlamda bağlılık duygusu azalabilmektedir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Anadolu Yakası’nda faaliyet gösteren yerel zincir gıda perakende sektörü oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, gıda perakende sektöründe çalışanların örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisi olup olmadığını tespit etmektir. Bu bağlamda yapılan araştırma sonucuna göre, çalışanların örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılık düzeyini etkilediği sonucuna varılmıştır.