GD, Cilt 2, Sayı 4, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Aile işletmelerinde yönetsel ve operasyonel sorunlar: bir örnek olay incelemesi
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Görener, Ali; Toker, Kerem
    Bu çalışmanın amacı aile işletmelerinde sıklıkla görülen yönetsel ve operasyonel sorunları, bir işletme örneği üzerinden irdelemek ve çözüm önerileri sunmaktadır. Örnek olay incelemesi yöntemiyle, imalat sektöründeki orta ölçekli bir aile işletmesinin mevcut durumunun üretim süreçleri ve örgüt yapısı açısından analizi gerçekleştirilmiş ve saptanan sorunlarla ilgili çözüm önerileri geliştirilmiştir. Elde edilen bulgular, aile işletmesinin üretim akışının düzenlenmesi ve organizasyon yapısını yeniden yapılandırma süreçlerinde yönetsel yetersizliklerle karşı karşıya olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte söz konusu sorunları çözme aşamasında eski kuşakların değişime direnç gösterdikleri ve yeni kuşaklarla örtük çatışma yaşadıkları tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Innovation: towards a conceptual clarification
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Boyacı, İsrafil
    The term innovation is commonly used together with the terms research and development, invention and entrepreneurship. There exist strong interplay and interrelation between them, but the precise relation and distinction between these concepts is not always clear. Each of these terms may be seen as a particular piece of the innovation puzzle. The aim of this note is to further the understanding of the concept innovation by explicitly clarifying its relationship with related terms, namely, invention, research and development (R&D), and entrepreneurship. Rather than focusing on the individual identity, the paper explores the social identity of the innovation.
  • Öğe
    Türkiye’de girişimcilik desteklerinin verimlilik ve etkinliği: Kosgeb örneği
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Öz, Sabri; Topal, Bahattin Gökhan
    Son yıllarda girişimcilik yoğun bir şekilde ekonomik ve sosyal hayatın içerisinde konuşulan bir kavram haline gelmiştir. Ülkemizde Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığınca (KOSGEB) işletmelere yönelik sağladığı destekler arasında yer alan Girişimcilik Desteğinin verimli kullanılması ticari hayata olumlu şekilde yansıması beklenmektedir. Girişimciler ve destek veren kamu/özel iştirakleri açısından incelendiğinde, ekonomik kalkınmaya fayda sağlanması, iş fikirlerinin başarılı bir şekilde hayata geçirilmesi, yenilikçi hizmet ve üretime odaklanılması hedeflendiği ön görülmektedir. Girişimcilik programları ve sağlanan desteklerinin bu hedefler açısından etkin kullanılması konusunda bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma içerisinde KOSGEB Girişimcilik Desteklerinden yararlanan bireylerin yaklaşımları, desteğin etkin kullanımına yönelik uygulamalar ve bireylerin desteklere bakış açısına yönelik literatür çalışmaları tartışılmıştır. Birincil ve ikincil veriler TÜİK ve KOSGEB tarafından sağlanarak yapılan çalışma ile etkin ve verimlilik ayrımı göz önüne alınarak incelenmiştir. Türkiye’nin kalkınmasında önemli bir unsur olarak görülen girişimcilik kavramının toplumsal olarak algı düzeyinin ne olduğunu anlayabilmek adına bir araştırma niteliğindedir. Mikro ölçekli ekonomik girişimler olarak ticari hayatına başlayan bu işletmelerin uzun vadede ne kadar gelişebildikleri, ticari döngüye ne kadar entegre oldukları ve desteklerin verimli kullanımına ilişkin tartışmalar gerçekleştirilmiştir.
  • Öğe
    Inclusive development through the corporate sector, healthier corporate sector through csr and stronger csr through social entrepreneurship
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Rahman, Mahfoozur
    Governments and welfare organisations like United Nations Organisation have to a great degree failed in bringing peace, prosperity and inclusive development to our ailing world. It’s time to invite the corporate sector that is capable of substantial development to step in the inclusive development process that will lead to prosperous future for all. But the evils in the corporate arena are spreading fast, innumerable recent researches in the field of Corporate Social Responsibility (CSR) prove that the gap between the display of CSR principles on papers and their actual application is widening day by day leading to frauds, mounting corruption and coercion in business spheres. Many corporate bodies are accused of behaving unethically including issues like inadequate salaries to employees, social suppression, killings, detrimental behaviour towards nature, etc. The narrowing corporate goal for an inclusive development is turning into a demonic and immoral money making throat-cut competition. This article focusses on the concepts of CSR and Social Entrepreneurship, various corporate failures and their reasons, and suggests the use of CSR principles through Social Entrepreneurship to make corporate bodies fit to be invited for inclusive development projects.
  • Öğe
    Girişimcilik eğitimlerinin girişimci olma eğilimine etkisi üzerine bir araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Özer Coşkun, Ahu
    Ekonomik faaliyetlerin başlangıç noktası olan girişimcilik kapitalist sistemlerde ekonominin en önemli faktörlerinden biridir. Yeni iş kurma, üretim faktörlerini organizasyonunu yaparak üretim gerçekleştirme, yatırım yapma ve istihdam sağlama gibi konularda girişimciler ekonomide büyük önem taşımaktadır. Son yıllarda girişimciliği geliştirmeye yönelik tüm dünyada girişimcilik eğitimlerine verilen önem artmış ve bu eğitimler yaygınlaştırılmıştır. Girişimcilik eğitimleri girişimciliğin gelişmesinde en önemli faktördür ancak bu eğitimlerin girişimciliğe etkisine yönelik literatürde bulunan çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerine verilen girişimcilik eğitiminin bireylerin kendi işini kurmasına, girişimcilik eğilimlerine bir etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Girişimcilik eğitimlerinin girişimci olma eğilimlerine etkisini ölçmek amacıyla yapılan araştırmada üniversite öğrencilerine kendi işlerini kurma konusundaki düşüncelerini belirlemeye yönelik bir anket araştırması yapılmış ve girişimcilik eğitimi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin girişimci olma eğilimleri karşılaştırılmıştır. Bunun için girişimcilik dersi alan ve almayan toplam 217 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketlerde yöneltilen sorularla öğrencilerin girişimcilik konusundaki bilgi düzeyleri, kendi işyerlerini kurma konusunda ilgileri, girişimci olmak istemelerinin altında yatan nedenler ve girişimi olmalarını engelleyen unsurlar belirlenmiştir. Bu unsurlar girişimcilik eğitimi alan ve almayan öğrenciler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre girişimcilik eğitimi alanlar kendi işini kurmayı girişimcilik eğitimi almayanlara kıyasla daha çok düşünmektedir. Girişimcilik eğitimi alanlar kendi işini kurmakla daha fazla ilgilenmekte ve kendi işini kurmak için şartları daha çok zorlama niyetindedir. Ayrıca girişimcilik eğitimi alanlar daha kısa sürede kendi iş yerini kurabileceklerini düşünmektedir.