FEF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe The bride adornment and masters of bride adornment in Turkish culture(Milli Folklor Dergisi, 2017) Çiftoğlu Çabuk, ArzuThe formation of a family which is defined as the smallest unit in the community is sacred in Turkish society as in many cultures and it is celebrated with ceremonies. Despite the regional differences, certain rules and morals take place at every stage of the marriage ceremony. Because importance attributed to the establishment of a new home in Turkish culture reflects'on the language and a rich vocabulary is occurred in Turkish from the point of view of marriage customs and traditions. Particularly people and applications-involved in the marriage ceremony take an important place in the vocabulary with their own traditional names. This is because preparation of the bride as a symbol of abundance and fertility for the ceremony is very important, people who prepare the bride for this special day are also of value. Adorning the bride for the wedding varies by region, even within the same society. Despite the differences, a beautiful makeup and hairdressing are fundamental elements of the adornment process. Because it is an important to prepare the bride to the wedding ceremony, people undertaking this task can't be randomly selected. These people must fulfill certain conditions and must possess certain virtues. This study will focus primarily on socio-cultural aspects of the wedding ceremonies, marriage and family concepts; then the importance attributed to the bride in Turkish society will be discussed. After that, required qualifications for people who adorn the bride for the wedding ceremony will be focused on. In the last part of the paper, information will be provided on how brides are adorned for the ceremony and how professionals adorning the bride are called historically and in Turkish local dialects.Öğe Sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme becerilerinin- eğilimlerinin incelemesi: İstanbul Ümraniye örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Parlar, HanifiBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme becerilerini incelemektir. Bu amaçla birlikte, sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme eğilimlerinin demografik özellikler açısından (cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki tecrübe, ekonomik durum, okul türü, sosyal medya kullanımı, sendika üyeliği) anlamlı farklılaşmaların olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde bulunan okullarda görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, ? kritik ve analitik düşünme becerileri ölçeği ve kişisel bilgi formu? ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson momentler çarpım korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Öğe Sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeyine etki eden faktörler: Elazığ örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2012) Turhan, Muhammed; Demirli, Cihad; Nazik, GüldenEğitim kurumunun başarısı, bir işgören olarak öğretmenlerin gösterdiği çabayla büyük oranda ilgilidir. Öğretimsel amaçların gerçekleştirilmesi için çalışma sahasının ön saflarında öğretmenlerden, tanımlanmış görevlerini yerine getirmelerine ek olarak gönüllü olarak örgüte katkı sağlamaları beklenmektedir. Bu nedenle son zamanlarda öğretmenlerin, motivasyon, iş doyumu, örgütsel vatandaşlık ve mesleğe adanmışlık durumlarını inceleyen araştırmalara ihtiyacın arttığı görülmektedir. Türkiye’de bu tür çalışmaların odaklanmasına ihtiyaç duyulan grup, eğitim sistemi içerisinde sayısal olarak en büyük orana sahip olan sınıf öğretmenleridir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık durumlarına etki eden faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, Elazığ ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan toplam 198 sınıf öğretmeni ile anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyini etkileyen faktörlerin, "mesleği sevme", "gayret gösterme", "değer verme", "toplumsal statü "ve "meslekte zorlanma" olduğu belirlenmiştir.