FEF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme becerilerinin- eğilimlerinin incelemesi: İstanbul Ümraniye örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Parlar, HanifiBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme becerilerini incelemektir. Bu amaçla birlikte, sınıf öğretmenlerinin kritik ve analitik düşünme eğilimlerinin demografik özellikler açısından (cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki tecrübe, ekonomik durum, okul türü, sosyal medya kullanımı, sendika üyeliği) anlamlı farklılaşmaların olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde bulunan okullarda görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, ? kritik ve analitik düşünme becerileri ölçeği ve kişisel bilgi formu? ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson momentler çarpım korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Öğe Sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeyine etki eden faktörler: Elazığ örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2012) Turhan, Muhammed; Demirli, Cihad; Nazik, GüldenEğitim kurumunun başarısı, bir işgören olarak öğretmenlerin gösterdiği çabayla büyük oranda ilgilidir. Öğretimsel amaçların gerçekleştirilmesi için çalışma sahasının ön saflarında öğretmenlerden, tanımlanmış görevlerini yerine getirmelerine ek olarak gönüllü olarak örgüte katkı sağlamaları beklenmektedir. Bu nedenle son zamanlarda öğretmenlerin, motivasyon, iş doyumu, örgütsel vatandaşlık ve mesleğe adanmışlık durumlarını inceleyen araştırmalara ihtiyacın arttığı görülmektedir. Türkiye’de bu tür çalışmaların odaklanmasına ihtiyaç duyulan grup, eğitim sistemi içerisinde sayısal olarak en büyük orana sahip olan sınıf öğretmenleridir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık durumlarına etki eden faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak, Elazığ ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan toplam 198 sınıf öğretmeni ile anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinin mesleki adanmışlık düzeyini etkileyen faktörlerin, "mesleği sevme", "gayret gösterme", "değer verme", "toplumsal statü "ve "meslekte zorlanma" olduğu belirlenmiştir.