UBF, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Kültür turisti tipolojilerinin belirlenmesi: İstanbul örneği
    (2012) Altunel, Mustafa Cevdet; Kahraman, Nüzhet
    Bu çalışmanın amacı İstanbul’u ziyaret eden kültür turisti tipolojilerinin belirlenmesi ve belirlenen bu tipolojilerin demografik özellikler tercih edilen aktiviteler amaçlar ve seyahat güdüleri açısından incelenmesidir. Sultanahmet Bölgesi’nde yüz yüze görüşme yoluyla gerçekleştirilen anket çalışmasına soruların tamamına cevap veren 538 adet kültür turisti katılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre turist tipolojileri demografik değişkenler aktiviteler amaçlar ve seyahat güdüleri açısından çeşitli farklılıklar göstermektedir. Amaçlı-derin deneyimli kültür turist tipolojisinin diğer turist tipolojilerine göre uluslararası seyahatlerinde eğitim ve kültürle daha fazla ilgili oldukları kişisel gelişime önem verdikleri diğer kültürler hakkında bilgi alma konusunda çok daha istekli oldukları görülmüştür. Aktif ve varlıklı bir kültür turisti özelliği gösteren bu grubun diğer gruplara nazaran daha fazla oranda müze ziyaret ettiği yerel pazarları tercih ettiği ve daha fazla araştırma yapma eğiliminde olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre bu tipolojinin kendi içerisinde de farklılık arz ettiği tespit edilmiş ve bu doğrultuda iki farklı grup halinde değerlendirilebileceği ifade edilmiştir.
  • Öğe
    Faydanın sosyal medyadaki deneyim paylaşımına etkisi: Sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan turistik faaliyete katılmış bireyler arasındaki farkın incelenmesi
    (2017) Altunel, Mustafa Cevdet; Yaşar, Ayşe Gözde
    Günümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve yaygınlaşması ile turistler bu mecrada bir araya gelme ve birbirleriyle deneyim ve yorumları paylaşma şansı yakalamaktadırlar. Turistler seyahat kararı alım aşamasında ve seyahat öncesi/sonrasında deneyimlerini sosyal medyada paylaşmakta ve diğer potansiyel turistler için kolay ulaşılabilir bir bilgi kaynağı yaratmaktadırlar. Bu çalışmada sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan bireyler için hem fayda değişkeninin alt boyutları (bilgi edinme ve yayma, eğlence, izlenim yönetimi, özdeşleşme ve tanıtım aracılığı) hem de fayda üst yapısının seyahat deneyim paylaşımı üzerindeki etkisine ve gruplar arası farklılıklara odaklanılmaktadır. Çalışma kapsamında sosyal paylaşım sitesi Facebook'taki seyahat deneyim ve bilgi paylaşımı gruplarında daha önce turistik faaliyete katılmış bireylere anket uygulanmış olup toplamda 279 ankete ulaşılmıştır. Sonuç olarak fayda değişkeninin tüm alt boyutlar üzerinde ve seyahat deneyim paylaşımıyla sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan turist gruplarında anlamlı bir etkisi olduğuna, sosyal medyayı seyrek ve sık kullanan turist gruplarında bilgi edinme ve yayma ile tanıtım aracılığında gruplar arası anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Deneyimleme kalitesi, algılanan değer ve memnuniyetin müze ziyaretçilerinin tavsiye etme eğilimi üzerindeki etkisi
    (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2015) Altunel, Mustafa Cevdet; Günlü, Ebru
    Bu çalışma müze ziyaretinde bulunan yabancı turistlerin algıladıkları deneyimleme kalitesine odaklanmakta ve deneyimleme kalitesi, memnuniyet, algılanan değer ve tavsiye etme eğilimi değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Oluşturulan müze turisti davranış modeli müze yöneticilerinin, planlamacılarının ve müzelerin pazarlanmasından sorumlu yetkililerin müze turisti davranışına ilişkin farkındalıklarının artmasına katkı sağlayabilecektir. Topkapı Sarayı Müzesi'ni ziyaret eden yabancı turistlerin katılımı ile gerçekleştirilen bu araştırmada 588 yabancı turistten bilgi toplanmıştır. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yönteminin tercih edildiği çalışmada, veri analizi aşamasının ilk ayağı olarak yabancı turistlerin sosyo-demografik özellikleri incelenmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi kapsamında doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma bulgularına göre deneyimleme kalitesinin memnuniyet, algılanan değer ve tavsiye etme eğilimi üzerinde ve memnuniyetin tavsiye etme eğilimi üzerinde istatistiksel açıdan olumlu yönde etkisinin olduğu görülmüştür.