GD, Cilt 7, Sayı 14, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe İşyeri ruhsallığı ve iş tatmini arasındaki bağlantının keşfedilmesi ve gelecek araştırma önerileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Algül, Müzeyyen; Fidan, Yahya; Fidan, Selahaddin ŞamilÇalışanlar örgütsel yaşamda bölümlendirme tehdidiyle karşı karşıya kalmaktadır. Bölümlendirme tehdidi, bireyin hayata bütüncül bir şekilde bakmasını engelleyerek bireyin hayatında tek bir pratiğin egemen olmasına neden olur. Örneğin, bireyler bölümlendirme tehdidi yüzünden iş, aile, dost ilişkilerini ayrı bölümler halinde deneyimlemektedir. İşyeri ruhsallığı, çalışanların anlam arayışını, bağlantı ihtiyacını, içsel yaşam için fırsatların peşinde koşmasını, topluluk hissiyatını deneyimlemesini, sadece bilişsel, duyuşsal ve entelektüel sermayesini işyerine getirmesini değil ruhsal sermayesini de işyerine getirmesini ifade eder. Çalışmanın amacı, işyeri ruhsallığı ve iş tatmini arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma sonuçlarına göre, çalışanların ruhsallığının pozitif olması, iş tatmini konusunda olumlu sonuçlar doğurmaktadır. Bu durum çalışanların iş tatminini yükselterek, çalışma hayatlarına ve çalıştıkları yerlere aidiyet duygusunu pekiştirmektedir ve performanslarını iyileştirerek örgütsel başarının artmasını sağlamaktadır. Böylece gelişen memnuniyet duygusu kurumlardan ayrılmak isteyenlerin sayısını azaltır ve hem çalışanın hem kurumun başarısını olumlu yönde etkiler. Çalışma bu ilişkiyi tespit ederken, aynı zamanda gelecek araştırmacılar için önerilerde de bulunmuştur.Öğe Girişimcilik finansmanında ahlaki tehlike: genel bir bakış(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Kalkan, GöktürkBu çalışma, girişimcilik finansmanındaki ahlaki tehlikeyi ve bu durumun yatırımcılar ile girişimciler arasındaki ilişkileri nasıl etkilediğini incelemiştir. Ahlaki tehlike, bilgi asimetrisi, temsilcilik sorunları ve risk alma eğilimleri gibi faktörlerle tetiklenir. Bu faktörler, girişimcilerin aşırı risk almasına ve sonuç olarak yatırımcıların mali kayıplar yaşamasına yol açabilir. Çalışma, girişimcilik ekosistemini sağlam ve canlı tutmak için ahlaki tehlikenin anlaşılması ve yönetilmesinin önemini vurgulamaktadır. Şeffaflık, sorumlu risk alma ve etik davranışların teşvik edilmesi, finansman ortamının iyileştirilmesine katkı sağlar. Araştırma, politika yapıcıların, yatırımcıların ve girişimcilerin bu sorunları ele almak için birlikte çalışması gerektiğini belirtir. Sağlıklı bir finansman ortamının sürdürülmesi, bu işbirliği ve etik standartların yükseltilmesi ile mümkündür. Ahlaki tehlikeyi azaltma yollarını keşfeden bu çalışma, girişimcilik finansmanındaki zorluklara yenilikçi çözümler sunarak sürdürülebilir bir girişimcilik ekosistemi için yol gösterici olabilir.Öğe Sınıf öğretmenlerinin bakış açısından ilkokul düzeyinde girişimcilik potansiyelinin geliştirilmesine yönelik bir değerlendirme(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Yüksel, Nihal; Yıldırım, Hacı Mehmetİş dünyasında girişimcilik, yenilikçilik ve risk alma becerileri her gün daha önemli hal almaktadır. Yeni iş fikirleri geliştirme ve ekonomik anlamda kalkınma sağlanmasında da girişimcilik ön plana çıkmaktadır. Girişimcilik potansiyelinin erken dönemlerden itibaren geliştirilmesine yönelik verilen eğitimler ileri yaşlarda gerçekleştirilecek ekonomik faaliyetlerin şekillenmesine katkı sağlayabilir. Bu araştırmada ilkokul düzeyinde girişimcilik eğitiminin girişimcilik potansiyelinin gelişmesindeki katkısını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu Eskişehir ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden kolayda örnekleme yoluyla belirlenen, girişimcilik eğitimine yönelik ilgili ve araştırmaya katılmak için gönüllü 30 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler açık uçlu soru formu kullanılarak toplanmıştır. Soru formu, katılımcılara Mayıs 2023 ile Haziran 2023 döneminde internet ortamında ulaştırılmış ve sorulara verilen yanıtlar toplanmıştır. Elde edilen görüşler betimsel analiz ve kelime bulutu kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerin sonucunda, öğrencilerin girişimcilik potansiyelini girişimcilik eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler etkilerken, erken yaşlarda girişimcilik eğitimi verilmesi gerektiğini vurgulanmıştır.Öğe Yeşil inovasyon uygulamaları açısından bankacılık sektörü(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Yılmaz, FilizSon yıllarda yaşanan, teknolojinin büyük bir hızla gelişmesi, kişilerin bilinçlenmesi ve artan çevre sorunları ile birlikte inovasyon da yeni bir boyut kazanmıştır. Artan bu çevre sorunlarına bir çözüm arayışı sonucu olarak ortaya çıkan ve çevreciliği vurgulayan inovasyon türü, yeşil inovasyon olarak adlandırılmıştır. Yeşil inovasyonun amacı, işletmelerin olumsuz ekolojik etkilerini minimuma indirmektir. Yeşil inovasyon uygulamalarıyla doğal kaynakların korunmasına büyük bir katkı sağlanabilecektir. Bu çalışma, yeşil inovasyon kavramını detaylandırarak, yeşil inovasyon konusundaki literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren bankalar, yeşil inovasyon uygulamaları açısından incelenmiştir. Yeşil inovasyon uygulamalarının hangi düzeylerde ve ne şekillerde ele alındığı çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Çevreye karşı duyarlılıkları, yeşil inovasyona bakış açıları, yeşil inovasyon beklentileri ve uyguladıkları yeşil inovasyon uygulamaları araştırılmıştır. Uygulamalardaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konularak, elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.Öğe Endüstri 4.0 perspektifinde yapay zekanın eğitimde uygulanabilirliği ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Çetin, Münevver; Yıldız Baklavacı, GizemBu çalışmada Endüstri 4.0 perspektifinde yapay zekanın eğitimde uygulanabilirliği ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde olup verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından alanyazına dayalı olarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu lisansüstü eğitim almış veya almakta olan 15 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Endüstri 4.0 perspektifinde yapay zekanın eğitimde kullanılmasına hazırlıklı olunabilmesi için stratejik planlarda yer verilmesinin gerekli olduğunu düşündükleri ve endüstri 4.0 ve yapay zekâ ile ilgili eğitim almaya istekli oldukları görülmüştür. Öğretmenler yapay zekâ teknolojilerinin ve endüstri 4.0 araçlarının eğitime entegre edilmesinin öğrenciler için zengin öğretim materyali sağlayacağını, kişiye göre öğrenmenin önünü açacağını, öğretmenin üzerindeki öğretim faaliyetleri dışındaki iş yükünü hafifleteceğini düşünmektedirler. Ayrıca eğitimde yapay zekâ kullanımının öğrencileri tembelleştirebileceği ve veri güvenliği gibi endişeler taşımaktadırlar. Öğretmenler sosyal-duygusal öğrenme noktasında insan öğretmenlere hep ihtiyaç olacağını düşünmekte ve bu konudaki yerlerini yapay zekaya kaptırmayacaklarından emin görünmektedirler.