IUHİBED, Cilt 6, Sayı 11, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Magazin haberlerinin okurların kadına bakış açısı üzerindeki etkileri(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Begtimur, Mehmet Emin; Mazıcı, Nurşenİletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundan yaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidi haline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de magazin haberlerinde kadınların tüketim nesnesi olarak kullanılmasının okurların kadına olan bakış açısı ve değer yargısını değiştirip değiştirmediğini ölçmek amaçlanmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazin haberlerinin okurların kadına olan bakış açısı ve değer yargısının değişmesinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu otaya konulmuştur.Öğe Sosyal medya’da kimliklerin sunumu: Facebook kullanıcıları üzerine karşılaştırmalı bir analiz(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Bakan, UfukSosyal ağ denilince ilk akla gelen Facebook, kuruluşundan günümüze geliştirdiği tüm bu çevrimiçi tabanlı yazılım özellikleri ile kısa sürede bir milyarın üstünde rekor bir kullanıcı sayısına ulaşmıştır. Facebook’da farklı kültürel kimliklere sahip milyonlarca kullanıcı görsel, işitsel ve metinsel birçok çok içerik paylaşabilmekte bu içerikler sayesinde bağlantılarını sürdürebilmektedir. Özellikle farklı kültürlerin tanınması ve kültüre ait değerlerin daha iyi anlaşılarak empati kurulabilmesinde önemli katkı sağlayan Facebook ve benzeri sosyal ağ siteleri, kültürlerin ortak ve yakın özelliklerini de ortaya çıkarmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı farklı çoğrafi bölgelerde ikamet eden sosyal ağ (Facebook) kullanıcılarının kültürel ve kimlik farklılıklarını Facebook’da temsil etme boyutunu incelemektir. Araştırma anket yöntemiyle 15 farklı etnik bölgede Facebook kullanan 750 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Bu yöntem ile bireysel ve grup yapısı incelenmekte, ağ yapısı betimlenmekte, topluluklar arasında kolayca gözlemlenemeyen ilişkiler görselleştirilerek var olan bağlantılar model haline getirilmektedir. Araştırmada frekans ve yüzde ile genel değerlendirme yapıldıktan sonra araştırmanın temel problemini oluşturan kimlik ve kültürel farklılıkların sosyal medya kullanımı üzerine etkilerinin belirlenmesi için T-test ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır.