GD, Cilt 3, Sayı 5, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Firmaların inovasyon sürecini etkileyen unsurlar(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Aksoy, Ertan; Demir, Ahmet Oğuzİnovasyon, firmaların ürün ve süreç kalitelerini iyileştirmekte, üretim maliyetlerini düşürmekte, daha hızlı büyümelerini sağlamakta ve verimliliğini artırmaktadır. Bu noktada, inovasyonun şirketlerin büyümesi, gelişmesi ve sürdürülebilir olması açısından kilit role sahip olduğu görülmektedir. Diğer taraftan, firma düzeyinde inovasyonun gelişimini etkileyen birçok değişken bulunmaktadır. Bu araştırma firma düzeyinde inovasyon sürecini etkileyen unsurları incelenmektedir. Bu noktada, birbirlerinin tamamlayıcısı olarak genelden özele inovasyon ekosistemi ve firmaların inovasyon sistemi içerisindeki yeri ve önemi, firma düzeyinde inovasyon stratejileri ve firma düzeyinde inovasyon kaynakları ele alınmaktadır.Öğe Impact of new trends: swot analysis of online and mobile banking: case study of a djiboutian bank(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Ali, Tessir Fahmi; Yıldırım, FigenBanks around the world are taking advantage of the new trends such as new technologies to streamline their operations and provide a better experience to their customers. The collaboration and co-creation of financial services and products are not just a fad, but strong models to develop innovation in a sustainable way to meet the customer’s needs ideally. The financial sector of Djibouti has been boosted by the spread out of online and mobile banking offerings but also of the new regulations that support these new trends in the sector. This study focuses on the strategic approach of the new trends by using the SWOT matrix accompanied by a TOWS matrix to ascertain the growth and the future of online and mobile banking. The findings had been compiled and revealed the strengths and opportunities of the new trends as well as the weaknesses and threats. In the end, the use of the TOWS matrix leads to point out the important strategies that should be taken into consideration.Öğe Meslek seçimini etkileyen faktörler ile kariyer planlama/tercih kriterleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Kartal, Köpük Serra; Ayyıldız, Ertuğrul; Alp, SelçukMeslek seçimi bireyin tüm hayatını etkileyen en önemli kararlardan biridir. Meslek seçimi sürecinde ve sonrasında, bireyin hayatını etkileyen bir diğer süreç ise kariyer planlama/tercihi sürecidir. Kariyer planlama/tercihi, bireyin mesleğini hangi kurumlarda ve nasıl bir pozisyonda yapma isteğini ifade etmektedir. Meslek seçim ve kariyer planlama/tercih süreçlerini etkileyen benzer veya farklı değişkenler söz konusudur. Bu çalışmanın amacı, bireylerin meslek seçim sürecinde etkisi altında kaldığı faktörler ile kariyer planlama/tercih sürecinde önem verdiği kriter arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışmada literatür çalışması ve uzman görüşleri dikkate alınarak bireylerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve kariyer planlama/tercihinde göz önünde bulundurduğu kriterler belirlenmiştir. Daha sonra her bir birey için kariyer planlama/tercihini etkileyen kriterlerin önemleri Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemi ile hesaplanmıştır. Sonraki aşamada ise meslek seçimini etkileyen faktörler ile bireyin kariyer planlama/tercihini etkileyen en önemli kriter arasındaki ilişki ise yapay sinir ağı modeli ile incelenmiştir.Öğe Müşteri sözleşmelerinden hasılat standardının incelenmesi: haberleşme sektöründe bir uygulama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Koçman, Rugeyya; Kıymetli Şen, İlkerTFRS 15 Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat 31.12.2017 tarihinden sonra başlayan hesap dönemlerinde uygulanmak üzere 9 Eylül 2016 tarihinde Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından 29826 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Standart, müşteriyle yapılan sözleşmelerden elde edilen gelirin tanınması ile hasılatın finansal tablolara ne zaman ve ne şekilde alınacağına ilişkin hükümler içermektedir. Varlığın kontrolünün müşteriye devredilmesiyle hasılat muhasebeleştirilir. TFRS 15’in işleyişi beş adımlı bir modelden oluşmaktadır. Bu model çerçevesinde işletmenin müşteriyle yaptığı sözleşme belirlenmekte, edim yükümlülükleri tanımlanmakta, işlem bedeli belirlenmekte ve işlem bedeli edim yükümlülüklerine dağıtılarak, edim yükümlülüğü gerçekleştiğinde hasılat finansal tablolara alınmaktadır. Bu çalışmada, TFRS 15 Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat Standardını oluşturan beş adımlı model, haberleşme sektöründe kullanılan GSM Sözleşmesi örneği üzerinden değerlendirilmiştir.Öğe The effect of investor's behavioral biases on trading volume of g7 and brics capital markets(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2019) Alshalabi, Lamis; Çankaya, SerkanThis study aims to test the effect of investor's behavioral biases on trading volume in G7 and BRICS countries stock markets. A linear regression model is used to test the relationship between trading volume and the rational expectations, overconfidence, excessive optimism, and excessive pessimism. We found that there are certain similarities and differences among developed and developing capital markets. Our analysis revealed that the rationality hypothesis can be rejected for all the markets except Germany. The Italian and Russian markets show no influence of investor's biases on trading volume. We found that six of the markets have the similar behavioral characteristics. Excessive optimism and excessive pessimism have a significant effect on trading volume in Canada, France, United Kingdom, United States, Brazil and South Africa.