GD, Cilt 4, Sayı 8, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Sosyal medyanın tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Arslan, İsmet Kahraman; Yavuz, Aslıİletişim teknolojisinin hızlı gelişimi, genç nüfus artışı ve kuşakların değişimi ile birlikte geleneksel medya kavramının yanına, son zamanlarda sosyal medya kavramı da eklenmeye başlamıştır. Bilgisayar, tablet ve cep telefonlarının hızlı gelişimi sonucu tüm dünya ile her an iletişim halinde olunması, son yıllarda sosyal medya kavramını ve gücünü geleneksel medyanın önüne geçirmeyi başarmış görünmektedir. İletişimin tek yönlü olduğu ve mesajın göndericiden alıcıya iletildiği geleneksel medya yerine, çift yönlü olan ve etkileşimin bulunduğu sosyal medya günden güne daha fazla önem arz etmektedir. Bu çalışmanın konusu “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”nin incelenmesine ilişkindir. Çalışmada öncelikle sosyal medya kavramı ve sosyal medya araçları konusu ele alınmış; akabinde tüketici davranışı, bu davranışa etki eden süreçler ve tüketici davranışı modelleri açıklanmıştır. Son olarak sosyal medyanın tüketici satın alma davranışlarına olan etkisi irdelenmiştir.Öğe Dijital pazarlama stratejileri üzerine nitel bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Fidan, Kaan; Yıldırım, FigenTeknolojik gelişmelerin etkisiyle beraber günlük yaşantımızda kullandığımız birçok alanda yenilikler yaşanmaktadır. Bu değişimlerin etkisi hem kişisel hem de pazarlama alanında da görülmektedir. Dijital pazarlama yöntemleri, hedef kitleyi doğru analiz etme imkânı sunmaktadır. Analiz sonucuna göre gerçekleştirilen pazarlama stratejisinde dijital pazarlamanın etkili kullanılması, bütçenin daha doğru kullanılmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, dijitalleşme süreci araştırılarak ve dünyada ve Türkiye’de bulunan örneklerine yer verilerek, dijital pazarlama yöntemlerinin kurumlara sunduğu imkânlar değerlendirilmiştir. Dijital pazarlamayı etkin kullanan bir marka yetkilisi ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Bunun sonucunda, dijital pazarlama yöntemleri ile doğru hedef kitleye ulaşmak ve yapılan çalışmaların sonuçlarını analiz etmek kolaylaşmaktadır. Bu nedenle, dijitalleşmeye önem veren kurumların gelecek süreçte daha çok tercih edileceği düşünülmektedir.Öğe Kredi derecelendirme kuruluşları notlarının hisse senedi fiyatları üzerindeki etkisi: Özel sermayeli dört büyük banka üzerine bir araştırma(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Süleymanoğlu, Berk; Güneren Genç, ElifKredi derecelendirme kuruluşları tarafından açıklanan notların, halka arz edilen işletmelerin hisse fiyatlarını etkileme gücü bulunan faktörler arasında yer almaktadır. Söz konusu not açıklamaları, yatırımcılar açısından ilgili işletmenin kredibilitesi ve finansal sağlamlığını göstermesi bakımından dikkate alınan bir ölçüttür. Bu çerçevede araştırmada kredi derecelendirme kuruluşu FITCH tarafından 2010-2019 döneminde yapılan not açıklamalarının hisse fiyatları üzerindeki etkisi ölçülmüştür. Araştırmanın kapsamında yer alan işletmeler özel sermayeli dört büyük banka olan T. İş Bankası A.Ş., T. Garanti Bankası A.Ş., Akbank T.A.Ş. ve Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.’dir. Olay yönteminin kullanıldığı araştırma sonucunda, kredi derecelendirme duyurularının hisse fiyatları üzerindeki etkisinin oldukça sınırlı olduğu tespit edilmiştir. İncelenen toplam 22 olaydan yalnızca 4’ünde derecelendirme notu açıklaması ile hisse fiyatlarının hareketi arasında istatistiksel olarak %10 düzeyinde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İncelenen 18 olayda ise derecelendirme notu duyurusu ile hisse getirisi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.Öğe Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Taş, Levent; Çengel, ÖzgürDünyada ve Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketlerinin sahip olduğu önem her zaman bir tartışma konusu olmasına rağmen, bu tür şirketlerin ülke ekonomisine yaptığı katkı oldukça önemlidir. Gelişmekte olan ülkelerdeki imalat ve üretim sektörü göz önüne alındığında, ana sanayi veya yan sanayi olarak faaliyet gösteren aile şirketleri kritik bir öneme sahiptir. Aile şirketinde yönetimin işlevi, sermaye ve işletme hedefleri ile insan gücü, maddi ve diğer manevi güçleri tek bir çatı altında toplayarak yönetimi sağlamaktır. Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketleri farklı yöntemler uygulayarak sürdürülebilirlik kavramını arttırmaktadır. Bu gelişme yalnızca gelecek nesiller için değil ülke için de oldukça yararlıdır. Aile anayasası, 3. ve 4. kuşağa sahip aile şirketlerinde kritik bir unsurdur, aile anayasası ile şirketler karar verme noktasında daha doğru hareket edebilmektedir. Çalışma prensiplerinin doğru yönetilmesi ile doğru karar verilebilmektedir ve bu durum başarılı sonuçların meydana gelmesini sağlamaktadır. Bu makalede aile şirketleriyle ilgili kavramsal çerçeve, bu şirketlerin özellikleri, modern pazarlama yönetimi ve döküm sektörü incelenmiştir.Öğe Türk sigorta sektöründe kişisel veriler(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Çetin, Ayten; Alpay, SerdarKişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile Türkiye'de kişisel verilerin korunması konusunda önemli bir eşik aşılmıştır. KVKK, sigorta sektörü açısından kritik önem arz etmektedir. Nitekim veriden arındırılmış bir ortamda, sigorta sektörünün var olması mümkün değildir. Veri sorumluları, yasal otoritelerin uygulayacağı yaptırım ve ceza risklerine ilaveten, veri sahiplerince açılacak maddi ve manevi tazminat davaları risklerine de maruz kalmaktadırlar. Çalışmanın amacı; kişisel veriler hakkındaki yasal düzenlemeler ve bu düzenlemelerin Türk sigorta sektörü üzerindeki etkileri konusunda farkındalığın artırılmasına katkı sunmak; sigorta acentesi açan veya yeni açmayı planlayan girişimcilere, kişisel veriler konusundaki yükümlülüklere ve risklere ilişkin bilgi sunmaktır. Literatür çalışması ve uzman görüşleri dikkate alınarak, yasal düzenlemeler ve etkileri aktarılarak, sigorta sektörünün KVKK’na uyum açısından bulunduğu konum değerlendirilmiştir.