Yazar "Yazar, Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid19 Pandemisinde Türkiye’nin Avrupa ve ABD’ye Yönelik Medikal Yardımlarının Kamu Diplomasisi Bağlamında Değerlendirilmesi: Avrupa ve ABD’li Basın Kuruluşlarında Çıkan Makalelerin Söylem Analizi(Muş Alparslan Üniversitesi, 2021) Yazar, FarukCovid 19 pandemisi, devletleri derinden etkileyerek uluslararası sistemdeki kırılmaları arttırmıştır. Bu dönemde ülkeler medikal malzemelerde büyük sıkıntılarla karşılaşmıştır. Kriz dönemlerinde devletlerin gösterdiği dayanışma ve işbirliği ilişki inşa etme bakımından hayati öneme sahiptir. Türkiye insani diplomasi faaliyetleri ile öne çıkan bir ülke olarak, salgının ilk aşamasından itibaren küresel krize karşı dayanışma örneği göstermiştir. Çalışmada, Türkiye’nin insani diplomasi faaliyetlerinin Avrupa ve ABD basın kuruluşlarında söyleme nasıl yansıdığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için Teun van Dijk’in eleştirel söylem analizi kullanılarak makaleler incelenmiştir. Araştırmada, Türkiye’nin insani yardımlarda önde gelen ülkeler arasında olmasına rağmen bu faaliyetlerle oluşturduğu yumuşak gücün, Avrupa ve ABD medyasında kendine fazla yer bulamadığı görülmüştür. İnsani diplomasisi alanında gösterilen çabalar, Türkiye karşıtı söylemsel yapıları aşarak hedef kamuoylarına ulaşmada sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir.Öğe Kamu diplomasisi bağlamında Türkiye’nin ulus markalama faaliyetlerinin değerlendirilmesi(Mustafa YİĞİTOĞLU, 2021) Yazar, FarukKamu diplomasisi ve ulus markalama birbiri ile çok yakından ilişkili iki konsepttir. Kimi yazarlar bu iki kavramı aynı çerçevede değerlendirirken bazı yazarlar da farklı olduklarını ifade etmektedir. Ulus markalama; ülkelerin turizm, ihracat, kültür gibi değerlerinin hedef ulus ve kamular nezdinde istenilen algı ve imajın oluşturulması ile sağlanan bir marka değeridir. Kamu diplomasisi, yumuşak güç unsurlarının oluşturduğu itibar ve imaj ile ulus markalamasına önemli katkı sağlamaktadır. Türkiye 2000’li yıllardan itibaren kamu diplomasisi ve ulus markalama alanlarında faaliyetlerini yoğunlaştırmıştır. Her iki alanın amacı da ülke algısını geliştirmek ve itibar sermayesi oluşturmaktır. Kamu diplomasisi uluslararası ilişkiler, halkla ilişkiler, yumuşak güç, kültür, sanat gibi çok kapsamlı bir alanda faaliyet yürütürken, ulus markalama yaklaşımının temel odağı imajdır. Ulus markalama, kamu diplomasisi perspektifi ile ele alındığında her iki kavram da zengin bir çalışma alanı haline gelmektedir. Kamu diplomasisi ve ulus markalama, yumuşak güç temelinde şekillenmektedir. Literatürde bu iki alanın ilişkisine dair temelde beş farklı yaklaşım bulunmaktadır. Makalede, bu ilişkisel tartışmalara değinilerek benzerlikler ve farklılıklar ele alınmaktadır. Türkiye’nin ulus markalama faaliyetlerini yoğunlaştırdığı dönem aynı zamanda kamu diplomasisinin kurumsallaştığı süreçle paralellik arz etmektedir. Bu bağlamda her iki kavramın birbiri ile olan etkileşimi incelenmiş ve Türkiye’nin Turkey Home, “Turkey: Discover the Potential” gibi ulus markalama kampanyaları analiz edilmiştir. Çalışmada, kamu diplomasi ve ulus markalama konseptleri arasındaki ilişki Szondi’nin kamu diplomasi ve ulus markalama yaklaşımlarına göre incelenmektedir. Bu incelemede Türkiye’nin Szondi’nin belirttiği beş farklı görüş arasında hangi yaklaşımı benimsediği tespit edilmeye çalışılmış ve iki alan arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Çalışmada, Türkiye’nin kamu diplomasisi ve ulus markalama yaklaşımı ülke markası algısının geliştirilmesi yönünde benzer amaçlara sahip oldukları ve farklı konseptler olarak birbirlerini besledikleri tespit edilmiştir.Öğe Türkiye kamu diplomasisinde kriz iletişimi yönetimi: Rus uçağı krizi ve Kaşıkçı cinayeti üzerine karşılaştırmalı bir analiz(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020) Yazar, Faruk; Çamdereli, MeteKamu diplomasisi ve halkla ilişkiler teorik ve pratik olarak benzer özelliklere sahiptir. Disiplinlerin kesiştiği stratejik iletişim yaklaşımı her iki alana uzanan bütünleştirici bir çerçeveyi ifade etmektedir. Ortak alanlarında ise; imaj yönetimi, algılama yönetimi, itibar yönetimi, gündem belirleme, çerçeveleme ve kriz iletişimi gibi uygulamalar öne çıkmaktadır. Kamu diplomasisi ve kriz iletişimi arasındaki teorik ve pratik benzerlikler çalışmanın temel konusunu oluşturmuştur. Özellikle kamu diplomasisi ve kriz iletişimi devletlerin kriz durumlarında iletişimin bütünsel olarak yönetilmesinde kritik bir öneme sahiptir. Kamu diplomasisi devletlerin, organizasyonların kriz yönetiminde hedef kamularla ilişki inşa etme, diyalog kurma, yanlış algıları düzeltme ve kamuoyu oluşturma gibi yöntemlerle önemli katkılar sağlamaktadır. Çalışmada, interdisipliner bir yaklaşımla devletlerin kriz durumlarında iç ve dış kamuoyuna yönelik nasıl bir kamu diplomasisi stratejisi uyguladıkları ve politik krizlerde kamu diplomasisinin rolü ele alınmıştır. Kamu diplomasisi ve kriz iletişimin entegre bir şekilde yürütülmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Türkiye'nin son dönemlerde karşı karşıya kaldığı iki uluslararası kriz olan Rus uçağının düşürülmesi ve Kaşıkçı cinayeti karşılaştırmalı bir perspektifle incelenerek, ortaya çıkan bulgular temelinde kriz yönetimine yönelik bir kamu diplomasisi anlayışı geliştirilmeye çalışılmıştır. Araştımada yeni kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler teorileri arasındaki ortak noktalar tespit edilerek, kamu diplomasisi ve kriz iletişimi ilişkisinin teorik ve pratik bağıntıları tartışılmıştır. Çalışmada Kaşıkçı Cinayeti krizi örneğinde görüldüğü gibi bir kamu diplomasisi enstrümanı olan gündem yönetimi yaklaşımının kriz yönetimi aracı olabileceği belirtilirken aynı zamanda kriz iletişiminin de kamu diplomasisinin amacına hizmet ettiği ortaya konulmuştur. Anahtar kelimeler: Kamu diplomasisi, halkla ilişkiler, stratejik iletişim, kriz iletişimi politik iletişim, diplomasi, yumuşak güç, kriz kamu diplomasisi