Yazar "Topak, Vildan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Markalaşan mekânlar üzerinden perakende mağaza değerlendirmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Topak, Vildan; Demirtaş, Pınar ÖztürkBu çalışma; marka ve markalaşma kavramlarının perakende moda mağazalarının tasarımında iç mekân yaklaşımına olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. İşletme anabilim dalı olarak bilinen markalaşma ve marka kavramı iç mimarlık disiplini tarafından markalaşan mekânlar adı altında incelenmelidir. Mekânlar marka ve kurum kimliğinin birbirini tamamlayan etkileşimi sonucu ortaya çıkmaktadır. Dünyada sayısı hızla artan perakende mekânları ise zorlu rekabet şartlarına ayak uydurabilmek için müşterilerine marka izlenimini doğru ve etkili verebilmeli, marka kimliğini başarılı bir şekilde yansıtmalıdır. Literatürler tarandığında markalaşan mekanların sadece logo tasarımından ibaret olmadığını bununla birlikte farklı disiplinlerle etkileşim halinde olduğu görülmektedir. Tek bir disiplinle ele almak markanın yaratmak istediği imajı vermeyebilir. Bu nedenle; bu tez kapsamında markalaşmış perakende mağazalarının kurum kimliği unsurlarını müşteri ile iletişiminde iç mimari alanda nasıl yansıttığını araştırmayı amaçlamaktadır. Kurum kimliği unsurları mekânı oluşturan iç, dış ve çevresel unsurların ayrı ayrı incelenmesiyle ele alınacaktır.