Yazar "Tiryaki, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tarihi çarşı ve hanların alışveriş turizmine etkisi: Bursa ili örneği(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Tiryaki, Fatih; Kahraman, NüzhetÖZET Türkiye geleneksel turizm ve alternatif turizm potansiyeli ile Dünya’nın önde gelen ülkelerinden biridir. Alternatif turizm çeşitlerinden biri olan alışveriş turizmi son yıllarda dünya genelinde ilgi görmesi ile farklı bir turizm potansiyeli oluşturmaya başlamıştır. Ülkemizde de alışveriş turizmi potansiyeli oldukça yüksektir. Modern alışveriş merkezlerinin yanında tarihi alışveriş mekanlarının da alışveriş turizmi için bir destinasyon merkezi olarak görülmesi gerekmektedir. Coğrafi konumunun özelliği bakımından İpek ve Baharat yolu üzerinde yer alan ülkemiz, önemli Tarihi Çarşı ve Hanların yer aldığı Anadolu şehirlerine sahiptir. Ülkemizin sahip olduğu tarihi ve kültürel değerler incelendiğinde Tarihi Çarşı ve Hanların alışveriş olgusunun turistler için ana çekim unsuru haline geleceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’nin alışveriş turizmine etkisini saptayıp, sahip olduğu potansiyeli ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada kalitatif (Nitel) araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma, önceden hazırlanan görüşme kılavuzuna bağlı kalınacak şekilde Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi esnafları ile yüz yüze görüşülerek ve ses kaydı alınarak yapılmıştır. Sonuç olarak; Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesinin daha çok yerel halka yönelik bir politika izlediği, alışveriş turizmine etkisinin pek fazla olmadığı, alışveriş turizmi ve turistik alışveriş için potansiyelini tam anlamda kullanılamadığı ve hak ettiği değeri görmediği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Turizm, Alternatif Turizm, Alışveriş Turizmi, Çarşı, Han, ABSTRACT Turkey is one of the leading countries in the world with its traditional tourism and alternative tourism potential. Shopping tourism, which is one of the alternative tourism types, has started to create a different tourism potential with the worldwide interest in recent years. Shopping tourism potential of our country is quite high. In addition to modern shopping centers, historical shopping venues should be seen as a destination center for shopping tourism. Thanks to its geographical location, Turkey is located on the Silk and Spice Road, so it has Anatolian cities with important Historical Bazaars and Khans. When the historical and cultural values of our country are examined, it is thought that the shopping phenomenon in our Historical Bazaar and Khans will become the main attraction for tourists. The main purpose of this research is to determine the effect of Bursa Historical Bazaar and Khans Region on shopping tourism and to reveal its potential. In this study, semi-structured in-depth interview method, which is one of the qualitative research methods, have been preferred. Adhering to the interview guide prepared in advance, the research has been conducted by interviewing the artisans of the Historical Bazaar and Khans Region face-to-face and by taking voice recordings. As a result; It has been concluded that Bursa Historical Bazaar and Khans Region mostly follows a policy towards the local people, does not have much effect on shopping tourism, does not use its potential for shopping tourism and touristic shopping, and does not see the value it deserves. Key Words: Tourism, Alternative Tourism, Shopping Tourism, Bazaar, Khan İÇİNDEKİLER ÖZET . v ABSTRACT. vi İÇİNDEKİLER . vii TABLO LİSTESİ. ix ŞEKİLLER. x KISALTMALAR. xi GİRİŞ . 1 1. TURİZM VE ALTERNATİF TURİZM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR . 2 1. 1. Turizm, turist kavramı ve turizm çeşitleri. 2 1. 2. Türkiye’de Turizm. 4 1. 3. Yapısal Bakımdan Turizm Çeşitleri . 7 1. 4. Alternatif Turizm Kavramı Ve Çeşitleri. 9 1. 4. 1. Tarihi ve Kültürel Turizmi . 10 1. 4. 2. İnanç Turizm. 10 1. 4. 3. Kongre Turizmi . 10 1. 4. 4. Gastronomi Turizm . 11 1. 4. 5. Sağlık Turizmi . 11 1. 4. 6. Spor Turizmi . 11 1. 4. 7. Özel İlgi Turizmi. 11 2. ALIŞVERİŞ VE ALIŞVERİŞ TURİZMİ KAVRAMI. 12 2. 1. Alışveriş Bölgelerinin Gelişimi . 13 2. 2. Türkiye ve Dünya’da Alışveriş Turizmi. 18 2. 3. İnsanları Gündelik Hayatta ve Turistik Faaliyetlerde Alışverişe Yönelten Sebepler. 21 3. TARİHİ ÇARŞI VE HANLARIN ALIŞVERİŞ TURİZMİNE ETKİSİ: BURSA İLİ ÖRNEĞİ. 23 3. 1. Çarşı ve Han Kültürü. 23 3. 2. Türkiye’deki Önemli Tarihi Çarşılar: Bursa Kapalı Çarşı ve Hanlar Bölgesi. 25 3. 3. Turistlerin Kapalıçarşı’yı Tercih Etme Nedenleri. 32 3. 4. Bölge Halkının Çarşı ve Hanları Tercih Etme Nedenleri . 33 4. YÖNTEM VE BULGULAR. 34 4. 1. Metodoloji. 34 4. 2. Örneklem. 34 4. 3. Araştırmanın Amacı ve Önemi . 35 4. 4. Araştırmanın Sınırlılıkları. 35 4. 5. Niteliksel Bulgular . 36 SONUÇ VE ÖNERİLER. 46 KAYNAKÇA. 51