Yazar "Serbest, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ürün yerleştirme üzerine yapılmış çalışmaların bibliyometrik analiz ile değerlendirilmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2024) Serbest, Rabia; Sağlam, MehmetÇalışmada 1994-2024 yılları arasında pazarlama iletişim araçlarına alternatif bir yaklaşım olarak ürün yerleştirme uygulamasının uluslararası alanda yayınlanan makalelerin belirli kısıtlarla bibliyometrik analiz ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Web of Science ve Scopus veri tabanlarından elde edilen verilerin Vosviewer programı ile bibliyometrik analizi yapılmıştır. Çalışma kapsamında; ülke, yazar, dergi, anahtar kelimeler, özet ve metodolojik yaklaşıma göre analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Ürün yerleştirme konusunda; çalışmalara en fazla katkı sağlayan yazarın Jörg Matthes olduğu ve iki yazarlı çalışmaların daha fazla yayınlandığı sonucuna varılmıştır. Ürün yerleştirme ile ilgili kaynakların en çok ABD'de yer verildiği ve 'International Journal Of Advertısıng' dergisinin en çok çalışmaların yayınlandığı dergi olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışmaların en çok 2018 yılında çalışıldığı ve sonrasında azaldığı görülmüştür Nicel yöntemlerin daha ağırlıklı olarak kullanıldığı ve deneysel tasarım, anket, göz izleme gibi tekniklerden yararlanıldığı görülmüştür. Özet analizinde reklam, marka tutumu, oyun, açığa çıkarma/ifşa etme, makale; anahtar kelime analizinde ise ürün yerleştirme, reklam, marka yerleştirme, pazarlama ve ikna becerisi gibi kavramların daha fazla kullanılan kavramlar olduğu ortaya çıkmıştır.