Yazar "Peyk, Peyvent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gelişen teknolojilerle birlikte değişen stratejik pazarlama yönetim süreci: Otomotiv ve tekstil sektörlerinde CRITIC–TOPSIS–PROMETHEE analizi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Peyk, Peyvent; Artar, Okşan KibritciPazarda ürün bilinirliğini artırmaya ve tüketicileri cezbetmede rekabet avantajı elde etmeye yönelik önlemleri içeren bir plan olarak tanımlanan pazarlama stratejisi, işletmelerin sürdürülebilirliği adına belirleyici bir faktördür. Teknolojik yeteneklerle birleşen pazarlama stratejileri, doğru hedef kitle analizi ve doğru bütçe yönetimi sağlamaktadır. Bu nedenle, stratejik pazarlama yönetim sürecinin her aşamasında teknolojik yetenekleri işin içine katmak büyük önem arz etmektedir. Teknolojik gelişmeler ve rekabetin artmasıyla, işletmelerin karar verme süreçlerindeki belirsizlik her geçen gün artmaktadır. Şirketler karar verme süreçlerinde birçok kriteri ve alternatifi aynı anda ele alarak, kararlarını buna göre vermelidirler. Bu noktada Çok Nitelikli Karar Verme yöntemleri ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada, öncelikli olarak dijital teknolojiler ve stratejik pazarlama yönetimi sürecine dair teorik bir çerçeve çizilmiştir. Ardından çoklu karar verme tekniklerinden olan ve sosyal bilimlerde sıkça kullanılan CRITIC analizi ile TOPSIS ve PROMETHEE algoritmaları birlikte kullanılarak, gelişen dijital teknolojileri alternatiflerinin, pazarlama yönetim süreci evrelerindeki etkinliği ve ağırlığı araştırılmıştır. Çalışma Türkiye'nin ihracat alanında lokomotifi olan Otomotiv ve Tekstil sektörlerine uygulanmış ve her iki sektörde çıkan sonuçlar birbiri ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda yapılan analizler ve değerlendirmeler, bilimsel anlamda yeni çalışmalar için farklı algoritmaların uygulanması, sektör ve işletmelere uygun pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve pazarlama yönetim sürecinin her bir aşaması için uygun dijital teknolojilerin seçilerek bunlara yatırım yapılması açısından işletmeler ve akademik camia için önem arz etmektedir.Öğe The Impact Of Zero Moment Of Truth On Consumer Buying Decision: An Exploratory Research In Turkey(International Center of Social Sciences and Education Research, 2015) Ertemel, Adnan Veysel; Peyk, PeyventAs a result of technological improvements, consumer purchase decision process deviates from its traditional behaviors. Considering the traditional consumer behavior, process of product purchase decision begins with being exposed to a stimulus, to various phases, finally to decision phase. Technological changes enable consumers to have ready access to available rich information about all types of products immediately after being exposed to a stimulus. At this stage, a new concept Zero Moment of Truth (ZMOT) plays a crucial role that accompanies more information seeking activity prior to going to the store. In this study, theoretical and existing academic literature investigated with a prior similar research conducted in US and Asia to analyze the results across different demographic segments, and to compare ZMOT against other MOTs.