Yazar "Onursoy, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal medya tüketicilerinin derin metaforları: sosyal medya üzerine bir zmet çalışması(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Onursoy, SibelSosyal medya, topluluk temelli girdi, etkileşim, içerik paylaşımı ve iş birliğine ithaf olunan çevrimiçi iletişim kanallarının topluluğudur. Forumlara adanmış web siteleri ve uygulamaları, blog yazarlığı, sosyal ağ oluşturma, sosyal imleme ve wikiler sosyal medyanın farklı türleri arasındadır. Facebook, Twitter, Google+, Wikipedia, Linkedin sosyal medyanın önde gelen bazı örnekleridir. Sosyal medya, sosyal web siteleri ve uygulamalar yaygınlaştıkça çevrimiçi hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelmektedir. İstatistiklere göre, 42 milyon İnternet kullanıcısı Türkiye’de sosyal medyada aktif olarak yer almakta ve sosyal medyadaki herhangi bir aygıttan günlük olarak ortalama 2 saat 32 dakika kullanılmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin sosyal medyaya girme nedenlerini değerlendirmek iletişim için önemlidir. Çoğu geleneksel medya, kullanıcıları için yorum alanları olarak bu online sosyal bileşenleri kullanmaktadır. Ayrıca, ürün pazarlamak, marka tanıtmak, mevcut müşterilere bağlanmak ve yeni işler geliştirmek için de bu ortamlar kullanılmaktadır. Kullanım nedenleri, kullanıcıların/tüketicilerin zihninde bilinçdışı öğeler durumundadır. Açık bir şekilde sorulduğunda kolayca erişilemeyen örtülü bir düzeyde bulunabilirler. Soyut düşünceleri ifade etmek zordur. Bu çalışma, kullanıcıların düşünceleri, duyguları ve bilgi yapıları gibi sosyal medya ile ilgili derin metaforlara odaklanmaktadır. Derin metaforlar, çoğunlukla bilinçaltındaki değerleri ve tutumları temel alan kullanıcı/müşteri davranışını açıkladığı için, somut kullanım durumlarında yüzeysel nedenler yerine tutum oluşumunda ve davranışlarda oldukça istikrarlı ve uzun süreli yapıları yansıtabilir. Çalışmada, sosyal medyada metaforlarını çıkarmak için Zaltman Metafor çıkarım tekniği (ZMET) kullanılmaktadır. Ayrıca ZMET, birebir derinlemesine mülakat üzerine yapılandırılmaktadır. Görüşmeler, İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Photoshop uygulama dersi alan öğrenciler ile yapılmaktadır. Katılımcılar planlanan görüşmelerden yaklaşık bir hafta önce düşüncelerini ve duygularını temsil eden 4-6 görsel getirmiştir. Bilinçaltı metaforlar, kullanıcıların sosyal medya hakkındaki düşüncelerini, duygularını ve bilgilerini açıklayabilir ve ardından sosyal medya faaliyetleri için odaklanmış strateji oluşmasına izin verebilir.