Yazar "Onar, Ceyda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duyusal pazarlama stratejilerinin Türkiye perakende sektöründeki uygulamaları(İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü, 2018) Onar, Ceydaİnsanların gelir seviyelerinin artmasıyla beraber satın alma eğilimleri de artış göstermiştir. Markalar ürünlerini satmak için bir takım arayışlara girmişlerdir. Bu arayışlar sonucunda markalar tüketicilerin duyularına hitap etmeye çalışarak onları etkilemenin yollarını aramaktadırlar. Markaların birbirleri ile olan bu rekabetleri, pazarlamayı tek bir kavramdan çıkartmıştır ve markaların farklı pazarlama yolları aramasına sebep olmuştur. Son zamanlarda bu başlıklardan öne çıkan pazarlama yolu ise ‘duyusal pazarlama’ olmuştur. Satın alma sürecinde satın almaya giden yol deneyimden, deneyime giden yol ise duyulara hitap etmekten geçmektedir. Duyuların yardımı ile duyusal pazarlama kavramı ortaya çıkmaktadır. Beş duyudan herhangi birini veya birden fazla duyu organını kullanarak tüketicinin satın alma kararını etkilemeye yönelik çalışmaların tümü duyusal pazarlama başlığı altında yorumlanıyor. Duyusal pazarlamada amaç, uyaranlar aracılığı ile müşterinin algılarında merak ve istek duygusunu ortaya çıkarmaktadır. Ortaya çıkan bu merak ve istek ise satın alma karar sürecini hızlı bir şekilde etkileyen unsurlardan biri haline gelmiş durumdadır. Bu çalışmada Duyusal Pazarlamanın Türkiye Perakende Sektöründeki Uygulamaları üzerine araştırılma yapılmış; perakende sektöründe uzun yıllardır var olan firmaların mağaza yöneticileri ile görüşülerek duyusal pazarlama bileşenlerinin ülkemizdeki uygulamaları ortaya konmuştur.