Yazar "Okumuş, H. Şaduman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ASSESSING CUSTOMER AWARENESS AND SELECTION CRITERIA OF ISLAMIC AND CONVENTIONAL BANKS IN TURKEY(2016) Kibritci Artar, Okşan; Okumuş, H. Şaduman; Güneren Genç, ElifBu çalışmanın amacı Türkiye'de Katılım Bankaları ve Ticari Bankalar tarafından İslami ilkelere yönelik sunulan bankacılık ürünlerini / hizmetlerini, müşteri seçim kriterleri ve müşteri bilincini incelemektir.Çalışmada, Türkiye'nin çeşitli illerinden 1082 katılımcıdan oluşan bir örneklem kullanılarak 3 Temmuz - 23 Eylül 2015 dönemi arasında anket yoluyla veri toplanmıştır.Tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare istatistikleri rapor edilmiştir. Tarafımızca bu çalışma, bugüne kadar Türkiye'de Ticari Bankalar ve Katılım Bankalarının karşılaştırmalı analizi açısından kullanılan en detaylı ve kapsamlı verilere dayalı olarak yapılmıştırÖğe Dünyada mikrofinansman ve yoksulluğun azaltılması: Türkiye uygulama modeli için dersler(2009) Okumuş, H. Şaduman; Gür, Betül; Güven, Gökhan[Abstract Not Available]Öğe Household and Corporate Customers of Participation Banks in Turkey: Customers' Satisfaction and Bank Patronage Factors(2016) Güneren Genç, Elif; Okumuş, H. Şaduman; Kibritci Artar, Okşanİslami bankacılık veya katılım bankacılığı Türk finansal sisteminin henüz önemli bir bileşeni olamamıştır. Bu çalışmanın amacı, Türk Katılım Bankaları tarafından sunulan bankacılık ürünlerine yönelik, müşteri farkındalığı, banka seçim kriterleri ve müşteri tatmin seviyesini verilere dayanarak istatiksel olarak analiz etmektir. Çalışmada, Türkiye'nin çeşitli illerinden 727 hanehalkı ve 109 işletme katılımcılarından oluşan bir örneklem kullanılarak 3 Temmuz - 23 Eylül 2015 dönemi arasında anket yoluyla veri toplanmıştır. Çalışma, Türk katılım bankacılığı sektörüne yönelik bilgimiz dahilinde bugüne kadar yapılan en detaylı ve kapsamlı güncel verilere dayalı analizi içermektedir.Öğe Performance of Turkish Banking and Measure of Added Value/Input Costs(2003) Okumuş, H. ŞadumanBu çalışma Türk bankacılığının performansını ölçme ve değerlendirmede "katma değer yaklaşımını" uygulamayı amaçlamaktadır. Geleneksel performans ölçülerine alternatif olarak "katma değer yaklaşımı" Türkiye'de faaliyette bulunan bankalara 1989-1995 dönem verileri kullanılarak uyarlanmıştır. Performans ölçüsü olarak Katma Değer / Girdi Maliyeti (AV/IC) oranı çalışılan dönem için hesaplanmıştır. Söz konusu dönemde bankaların performansında genelde bir kötüleşme gözlemlenmiştir. Buna ilave olarak en karlı banka grubunun yabancı ticari bankalar, en az karlı banka grubunun da yatırım ve kalkınma bankaları olduğu ileri sürülebilir. Ayrıca, Türk bankalarının performasındaki kötüleşme bankaların hissedarlarını aldıkları risk ve yaptıkları yatırım karşılığında (diğer yatırım alternatifleri ile karşılaştırmalı olarak) yeterince tatmin etmekten uzak olduklarını önermektedir.