Yazar "Nizam, Feridun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yeni medyada tek tıkla şöhret üretimi: internet videolarıyla gelen şöhret(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2018) Nizam, Feridun; Öztürk Salğar, NesrinTürkiye’de son on yıl içinde iletişim alanında ve medya sektöründe yaşanan gelişmeler büyük önem arz etmektedir. Medya dünyası teknolojik gelişmelerle ilerlerken teknolojik gelişmeler de ekonomiyi, toplumu ve kültürü yeniden şekillendirmiştir. Medyanın gelişim süreci dünyada ve Türkiye’de birçok değişime ve dönüşüme neden olmuştur. Herkes tarafından bilinen medya yerini “yeni medya”ya bırakmaktadır. Bir yandan yeni medyanın etkileri hissedilirken bir yandan da yeni medyanın geleneksel medyayla olan ilişkisi gözlemlenmektedir. Yeni medya kapitalizmin pekiştirilmesinde, güçlendirilmesinde etkili olmaktadır. Son yıllarda bu sistemde sıradan insanların metalaştırılıp hayatları magazinleştirilerek izleyiciye sunulması da söz konusu olmaktadır. Bu makalede internet ortamında çekilen videolar ile ünlenen isimlerin hem geleneksel medya hem de yeni medyanın içerisinde nasıl yer aldıkları ele alınmıştır. Sosyal mecrada bu videoları oluşturan bireylerin popülerleşip ünlü olduktan sonra dizilerde, filmlerde rol aldıkları gözlemlenmektedir. Söz konusu bireyler, sosyal paylaşım ağları olan Facebook, Youtube, İnstagram, Twitter vb. alanlarda milyonlarca takipçiye ulaştıktan sonra kapitalist sistemin taşıyıcısı konumuna gelmekte ve birçok ürünün tanıtımı ve satışı noktasında kullanılmakta, tüketim kültürünün bir parçası haline gelmektedirler. Bireyler kendilerini ekranda görme arzusuyla sosyal ağlar üzerinden videolar çekip yükleme yapmaktadır. Videoların bu kadar artmasının altında yatan nedenlerin arasında şöhret olma arzusu, değişen eğlence anlayışı ve boş zaman etkinliği olarak internet kullanımı başı çekmektedir. Çalışma konuyu tam olarak irdelemek adına üç bölüme ayrılmıştır. İki bölüm kuramsal çerçevede incelenmiş, Şöhret kavramının ve şöhretin nasıl şekil aldığı hangi sistemin bir ürünü olduğu ve üreticisi olduğu üzerinde durulmaktadır. Son bölümde Türkiye’de internet şöhretlerine yer verilmiş ve şöhreti yakalayan insanlardan örnekler verilerek yeni medyanın şöhret konusunda ne kadar etkili olduğu anlatılmaya çalışılmıştır.