Yazar "Nas, Alparslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Goodvertising: a new perspective in the philosophy of advertising(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2017) Nas, AlparslanReklamın ve reklamcılığın günümüz toplumundaki rolü, farklı disiplinlerden akademisyenler tarafından çeşitli felsefi bakış açılarıyla tartışılmıştır. Reklam olgusuna eleştirel teorinin perspektifinden yaklaşan Sut Jhally, Robert Goldman ve Judith Williamson gibi akademisyenler, reklamı iktidar, hegemonya ve ideoloji bağlamında işlev gören bir aygıt olarak değerlendirmişlerdir. Tüketim kültürünü sürdüren bir araç olarak reklam, toplumsal cinsiyet, sınıf ve ırk eksenli egemen anlatıları öne çıkarmakla suçlanmış ve toplumsal eşitsizlikleri meşrulaştırdığı yönünde eleştirilere maruz kalmıştır. Diğer yandan, Jerry Kirkpatrick ve Barbara J. Phillips gibi akademisyenler ise, öne sürdükleri bireysel, toplumsal ve felsefi argümanlarla reklamın sağladığı imkânlara işaret etmişlerdir. Reklamın işlevi noktasında iki ayrı kutuptan oluşan mevcut tartışma kapsamında yazar Thomas Kolster “goodvertising” (iyi reklamcılık) kavramını önermiştir. Reklamın olumsuz işlevlerini de göz önünde bulundurmakla birlikte Kolster, “dikkate alan yaratıcı reklamcılık” olarak tanımladığı iyi reklamcılık ile reklamın toplumsal yarar sağlama noktasında önemli bir işlev görebileceğini beyan etmiştir. Ayrıca, çeşitli küresel markaların reklamlarından hareketle Kolster, markaların iyi reklamcılık uygulayarak kurumsal değerlerini daha iyi bir dünya için ön plana çıkarmaya başladıklarını belirtmiştir. Kolster’in analizinden hareketle bu çalışma gerçekleştireceği teorik tartışmayla, iyi reklamcılık yaklaşımının, reklamı eleştiren veya savunan farklı konumlanmalara üçüncü bir perspektif sağlayarak reklam felsefesine katkı yaptığını iddia etmektedir.