Yazar "Mutlu, Sahra Sultan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sürdürülebilir pazarlama ve sürdürülebilir ürünlere yönelik tüketici tutumlarının demografik özelliklere göre farklılığının incelenmesi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2023) Mutlu, Sahra Sultan; Sağlam, MehmetBu çalışmada, sürdürülebilir ürünlere yönelik tutumun demografik özelliklere göre farklılığının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak çevrimiçi anket kullanılmış, anket formu Google Forms aracılığıyla oluşturulmuştur. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve 227 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların çoğu satın alma kararlarında ürünün sürdürülebilir olmasının tercih sebebi olduğunu belirtmiştir. Genel olarak katılımcıların sürdürülebilir ürünlere yönelik tutum ifadelerine olumlu yönde cevaplar verdiği tespit edilmiştir. Fark testleri sonucunda birbirine eş değer olan iki üründen sürdürülebilir olanı tercih ederim ifadesi için cinsiyete göre farklılık olduğu tespit edilmiştir. Yaşa göre değerlendirildiğinde sürdürülebilir ürün sunan markaların marka imajımı olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum ve çevreye zarar veren ürünleri almaktan kaçınırım ifadelerine göre farklılık olduğu saptanmıştır. Eğitim ve gelir durumuna göre farklılığa bakıldığında sürdürülebilir ürün sunan markaların marka imajımı olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum ve sürdürülebilir ürünü Covid 19 öncesi de tercih ediyordum ifadesine göre farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Medeni durum açısından değerlendirildiğinde satın almayı düşündüğüm ürünlerin sürdürülebilir olması marka tercihimi olumlu etkiler ifadesine göre farklılığın görüldüğü tespit edilmiştir. Çocuk sayısına göre farklılığın sürdürülebilir ürünü Covid 19 döneminde kullanmaya başladım ifadesi için gözlemlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sürdürülebilir tüketim davranışlarını anlamak ve pazarlama stratejilerini optimize etmek için önemli bilgiler sunmaktadır. Sürdürülebilir ürünlere yönelik tutumların farklılığını daha iyi anlayarak, işletmelerin tüketici taleplerini karşılamak ve sürdürülebilirlik hedeflerine daha etkili bir şekilde ulaşmak için daha iyi stratejiler geliştirmelerine yardımcı olunabilir. Gelecekteki araştırmaların, sürdürülebilir tüketim eğilimlerini daha kapsamlı ve derinlemesine incelemesi, psikolojik faktörleri araştırmaya dahil etmesi incelenebilir. Bu tür çalışmalar, sürdürülebilir tüketim ve pazarlama alanında daha sağlam temellere dayalı kararlar alınmasına ve sürdürülebilirliğin teşvik edilmesine katkı sağlayacaktır.